NA | Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium

Het is een hele tijd geleden dat ik een nieuw horloge heb gekocht. Ik koop de laatste tijd alleen maar vintage, op een enkele Seiko 5 of Orient na, die inmiddels ook weer weg zijn.

Ik wilde graag een horloge met een automatisch uurwerk hebben met een langere gangreserve dan de standaard 40 uur en met een ‘high tech’ echappement. Niet omdat het moet, maar omdat ik dat leuk vind.

Mijn zoektocht begon met het kijken naar de nieuwe Baume & Mercier Baumatic met een gangreserve van 5 dagen en een silicon balance spring. Alleen de prijs hield me tegen (ergens rond de € 2.000,-) en het feit dat ik dacht dat die door de smalle bezel erg groot zou dragen. Ik had eerder al eens een Frederique Constant Classics Index gepast (40mm diameter, bijna geen bezel) en die vond ik te groot ogen.

ETA heeft haar Powermatic 80 uurwerk ge-updated met een silicon balance spring en is verkrijgbaar bij o.a. Mido en Tissot. Tja, als prijs een issue is, kom je al snel thuis met iets dat op een 2824 lijkt.

Eind vorig jaar geïntroduceerd in de Tissot Gentleman Powermatic 80, en nu om mijn pols.

Normaal oogt de wijzerplaat vrij donker.

Bij een andere lichtinval krijg je een mooie weerspiegeling.

En profil.

Pro’s:

  • Modern uurwerk
  • Lange gangreserve (80 uur)
  • Prijs
  • Nauwkeurig (na een week om mijn pols loopt het -2,4 sec/dag)

Con’s:

  • Bandje met stiften

Bedankt voor het kijken!

67 likes

Gefeliciteerd. Ik krijg hem morgen binnen :innocent:

3 likes

Ja, en de mijne was iets duurder, maar dan ook half zo oud. (een paar dagen jonger) :joy:

1 like

Nette aanwinst, ziet er robuust uit!

2 likes

40mm & 10,6mm hoog cq dik maar…

1 like

Prachtig!

Summary

Maar wat was een fluted bezel mooi geweest!

1 like

Prachtig horloge :ok_hand::ok_hand::ok_hand:
Nu ook op mijn wishlist. :sunglasses:

1 like

Houd op. Iedere keer dat ik er een zie denk ik: ‘Ik wil er ook een!’ :sweat_smile:

2 likes

Schitterende klok met nog mooiere opgelegde indexen.

1 like

Mooie aanwinst. Veel draagplezier!

1 like

Mooi die Tissot Gentleman, veel plezier er mee gewenst!

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Mooi hoor :sunglasses:

1 like

Prachtig horloge!

1 like

Erg mooi! Doet het goed in zijn klasse.

1 like

Mooi! Met bijzonder uurwerk! Gefeliciteerd!

1 like

Mooi horloge. Ik heb de quartz versie en ik moet zeggen dat dit wel één van de meest gepakte horloges is die ik heb. De quartz is zelfs nog dunner dan de automaat, verder zelfde kast en band, super comfortabel en voor een mooie prijs, helemaal de quartz uitvoering met 370 euro retail.

3 likes

mooie aanwinst, veel draagplezier ermee.

1 like

Veel horloge voor je geld, vind ik … zowel voor de kwarts als de automaat.

1 like

Tissot, altijd goed en deze nog beter, veel plezier ermee :+1:

1 like