Aankoopadvies; wennen aan 36mm Explorer

Ik zou deze bestellen om te proberen!

5 likes

De 36mm is echt veel te klein voor jouw pols :grimacing:

2 likes

Dan kunnen we elkaar de hand schudden hoor :wink:

1 like

Ik begrijp dat de 39 groter is dan de 36mm, dus ook de bezel.
Wat mij altijd heeft bezig gehouden dat 36 gewoon te klein voelt/uitziet op de pols. Ik kan daar niks aan doen, hoe vaak ik ook ben gaan passen en dacht misschien moet ik er gewoon aan wennen.
Met de 39 heb ik dat niet, het is tenslotte een stalen sporthorloge.

Waarom geen date just 36 in het zwart, die vallen net wat groter en zijn minder bedoeld als sport(ief) horloge.

1 like

Ik zou voor die 39 gaan. Matte plaat = mooier en “Explorer” aan de onderkant van de dial zoals het hoort. Qua maat net iets fijner dan de 40, meer pols presence dan de 36. Ideaal toch?

Wel deze MK2, niet de 1.

2 likes

Waarom niet? Het is toch om te wennen.

Of gaat het om :point_down:

1 like

Correct! Wou hem toch genoemd hebben ivm de vibe. De echte reissue (sje085) is trouwer aan je maten (36.5~ bij 44~)

De Clemence is 37.5 x 45, houd wel rekening met lange levertijden als hij überhaupt nog verkrijgbaar is. Die van mij komt oktober/november terwijl ik deze ruim een maand geleden heb betaald.

1 like

Nietes. Je hebt een vrij normale pols.

Nietes. Dat is 34mm.

Welles. Prima maat, die 37mm GS horloges.

Nietes. Die zien er niet uit en zijn te groot voor je pols.

Ja. Een Explorer. Of het veel mooiere alternatief, een OP 36 in welke kleur dan ook, behalve dat vieze groen.

De poor man’s versie zou dezelfde SBGX quartz zijn in 37mm, een Tudor BB36, of een 37mm Longines Spirit.

5 likes

Tja, jongens. Jullie maken het me niet makkelijker!

Dat is nog een overweging. Dank je! Maar wellicht moet ik…

De 39 toch een keer gaan passen zodra de middelen er zijn.

Yup.

Warming up voor die Clemence… Wat is de sje085?

Ik wil niet onvriendelijk zijn want ik heb 'm hier op het forum verkocht en de nieuwe eigenaar is er terecht heel blij mee. Maar op een bracelet, met zoveel hoog gepolijste vlakken, de beperkte diameter en zachte dial kleur was het voor mij echt een dameshorloge.

De 39 is nog niet uit de running…

Dank, leuke suggesties. Mooie horloges om mee aan de maatvoering te wennen en als ik ze hier kan oppikken met de kop eraf wellicht een goede aanzet richting 36mm.

1 like

Dat is deze, de laurel Alpinist heruitgave.
Die komt het meest in de buurt van de door jou gewenste formaten van de Seiko’s die ik eerder postte.

4 likes

Dank, dacht dat het een type Clemence was.

Net of Fate er iets over kan zeggen, die heeft jou en je pols niet gezien :crazy_face:, bovendien predikt hij voor de “church of itty bitty girls watches”. Die 36 staal gouden staat op die wristshot al te klein, en meestal zien horloges er dan juist groot uit, kun je nagaan hoeveel dat horloge te klein voor je is.

3 likes

Toen ik de 36 omhad en ik mijn vrouw vroeg wat ze ervan vond, antwoordde ze dat hij haar waarschijnlijk mooier zou staan. Ik wist genoeg.:sweat_smile:

5 likes

Wat je ook echt niet moet onderschatten is de flinke taper op de band en de smalle clasp. Los van de best wel klein ogende 36 mm maakt dat de huidige Explorer gevoelsmatig nog kleiner. Althans, dat was bij mij zo.

3 likes

Véél te klein.

Staat jou het beste van de drie.

1 like

Op mijn 18,5 cm pols zit regelmatig de 39mm mk2. Ik hou ook van kleinere horloges, maar een 36mm Explorer valt gewoon te klein. Een 36mm dj draagt echt flink groter.

2 likes

Gewoon die 36mm Explorer doen hoor! Dat dat niet mag/kan/hoort/past bij een 18,5mm pols, zit tussen je oren. Prachtige maat en het gaat snel wennen voor je, trust me.

Even wat betreft Smiths: die homages zijn erg mooi vind ik altijd, maar dat logo… mij nie belle

4 likes

Wauw deze ziet er echt wel verfijnd en luxe uit zeg, van Addiesdive. Mooi ding, goede kleur dial :sparkles:

2 likes

39mm Ranger op een 17 1/2 cm pols.

Zal wel goed gaan op jou pols.

3 likes

En dat voor 5 tientjes :wink:

1 like