Aankoopadvies

Ik heb niks gelezen maar voel dat ik de doxa sub 300T moet vermelden. Die krijgt bij mij even veel draagtijd als mijn speedy.

Of wacht, koop een anordain model 2

Te microbrand? Een nomos club neomatik dan?

5 likes

Zo jammer dat deze Longines niet in een kleiner formaat te krijgen is…

Niet echt left field maar draag ze heel graag. Blauw en zwart kan ook andersom bij Omega en GS. De 36mm AT draagt hetzelfde als de 37 GS.

Mooie collectie trouwens!

1 like

Zeker wel hoor!. Is er ook in 37 mm:

2 likes

Nee, die is toch echt van staal en niet van titanium.

1 like

Titanium draagt zo lichtjes en zit lekker. 40 of 42 mm, heb je die geprobeerd? Zelf heb ik niet veel moeite met het formaat kast.

1 like

Toen hij uitkwam heb ik hem meteen gepast Omdat de lugs relatief lang zijn oogt hij gewoon te groot.

1 like

Thanks, zeker een mooi horloge idd!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit een tof horloge vindt. Two tone is alleen niet mijn ding.

Ja, zou zeker kunnen. Met dit budget kom je ook net iets verder met de bijzondere wijzerplaten bij Citizen. Dank!

Zeker lekker oddbal en wellicht net nog aan de goede kant van de micro-grens maar te futuristisch voor mij.

Ja, ik ook. Ik heb hier alleen iemand mee zien leuren voor maanden voor een meer dan redelijke prijs hier in het blauw. Dat wil ik wel vermijden.

Gaaf! Ik ken de stalen versie maar had de titanium nog niet gezien. Mooie toevoeging wat mij betreft.

Dank voor het advies! Of wellicht de Speedy de deur uit, op zoek naar een mooie vintage hesalite versie. Soort van kill your darlings?

Dank je wel! Ik heb een soort haat/liefde met de Pelagos. Die crown guards blijf ik moeilijk vinden.

Mooi hoor!

Ah, coole suggestie! Ik zal eens opzoek gaan.

Mooi, heel mooi! Mis alleen een beetje het left field element.

Ja, gaaf. Op de lijst. Ik heb een Tangente gehad en mijn grootste bezwaar bij Nomos is dat ik de kast zo zacht als boter vond.

Die Zurich Worldtimer is idd wel een snoepje! Die GS ook maar de verkoper is wel een beetje shady…

Zeker, Nomos zowiezo mooi. Of toch een keer voor de Autobahn gaan.

De IWC is ingeruild op de Speedy. Dressier mag zeker, Tangente gehad maar vond ik kwetsbaar. IWC is zeker :star_struck:

Thanks!

Ik zei geen duiker maar deze doet me zeker twijfelen!

:heart_eyes:

Ja, heel gaaf!

Dank je wel! Ik heb altijd wat moeite met de positionering van King Seiko tov Grand Seiko maar mooi zijn ze zeker.

Ticks a lot of boxes! Maar die Oris is ook wel mooi zeg!

7 likes

Helder :wink: Thanx

1 like

Mijn eerste idee:

Maar ik voel met je mee, er is weinig dat me vol overtuigt in die prijscategorie.

Misschien is dit wel iets?
17424180721813929486017798262139

3 likes

Ja heel tof!!

Dit valt mij ook niet tegen btw… maar weet niet of het in het straat je valt van TS…

5 likes

Niet micro brand (de kans is groot dat ie er op termijn weer uitgaat).
Geen duiker.
Geen goud of bi-color.
Budget max 3k (ish).

Je zoekt een Cartier Santos.

In klassiek HF advies;
Budget iets oprekken voor

eentje met de kop er af (zie hierboven)

Of je gaat voor eentje binnen bereik van je budget, de Cartier Santos Galbée XL ref. 2823

4 likes

• 37mm :white_check_mark:
  • Geen duiker :white_check_mark:
  • Geen goud :white_check_mark:
  • Binnen budget :white_check_mark:

Iemand moet de kop pakken. Aannemen dat een ander het altijd doet is niet chic. :slight_smile:

5 likes

4 likes

Is dit iets?, kan ook zonder gmt, of met rubberen band.
Beetje kleur in de collectie?

3 likes

Nomos Club Neomatik sport

6 likes

Geen duiker ???

1 like

Heel erg gaaf. Ik probeer alleen even weg te blijven uit de duikerhoek. Vaak hemden/business casual outfit aan voor werk. Een duiker, hoe gaaf ook, vloekt daar toch te veel bij.

Je gaat er spijt van hebben dat je deze wegdoet, wat een beauty en wat een zeldzaamheid. Ik weet eigenlijk alleen al dat 36mm met een behoorlijke metalen bezel mij de klein gaat zijn.

Heel gaaf! Een van de nomos’en in dit topic gaat de finale selectie zeker halen.

Dank, dat kan ik me goed voorstellen.Zitten ze niet veel in elkaar vaarwater?

Dank voor de suggestie! Mooi horloge idd maar wel een echte duiker.

Past ie in mijn budget? Weinig oddball maar wel :heart_eyes:

Ja, maar wellicht worstel ik ook wat met waar ik heen wil met de hobby. De Speedy is zo goed dat ik in de sub 8K categorie dit gevoel heb.

Prachtig maar te formeel op dit moment.

Ik vind Panerai super mooi maar zeker nieuw wat overpiced. Zou dan wel een behoorlijke kop af moeten zijn.

Ik vind de Santos tot groot verdriet van mijn partner prachtig. De maatvoering is alleen net niet goed voor me. De medium vind ik net te ielig op m’n pols en de large alsof ik een tafeltennisbatje op m’n pols heb gebonden.

Ik heb ooit een keer gelezen dat je geen horloge moet dragen wat stoerder is dan je zelf bent. Voor deze gaat dat ook op maar dan qua verfijning ipv stoerheid.

I know. Maar dit artikel vat het wel redelijk samen hoe ik er in sta met een vaste en een meer fluide deel van de “collectie”. Dat fluide gedeelte moet ik kunnen dragen zonder daarna een grote afschrijving te moeten doen, hoe ordinair dat ook klinkt.

Gaaf, die blauwe nummers maken 'm ook wat eigenzinniger en het ontbreken van gouden elementen is een grote plus. Wat is de ref? Eens kijken of dit past binnen het budget of in ieder geval in de komende 3 maanden.

Wat ik nu ga zeggen, is een nogal kort door de bocht maar vanuit mijn jeugd ken ik Breitling alleen als maker van hele grote en hele flashy horloges. Ik merk dat ik moeite heb om dat imago los te laten. En dat is volledig onterecht want bijv wat jij hier laat zien, is gewoon heel mooi. Die rouleaux bracelet is echt heel gaaf. Dank dan ook voor de suggestie, wellicht is dit een goed moment om eens een vooroordeel opzij te te zetten.

Thanks! Hoop Nomos’en hier. En dat snap ik, gezien de goede prijs/kwaliteit verhoudingen en eigenzinnig design. Zit hier een DUW in of een Alpha?

Sorry SuperDuiker! Met de noot trouwens dat ik het hier expliciet heb over " externe?" duikbezels (en eigenlijk ook GMT bezels). Een panerai is natuurlijk stiekem ook een duiker.

6 likes

In principe wel maar was zo tevreden van de Sbgx dat ik zelfs overwoog om deze in blauw of champagnekleur ook nog te kopen.

Met de blauwe AT toch nog iets meer verschillen. Wissel bijna dagelijks af tussen deze 2.

1 like