Naar mijn mening beste bang for your buck is een gedragen Black Bay 36 of 39 laatste versie. Goede uurwerk, mooi afgewerkt en een supercomfortabel jubilee band. Er staat een 39 met blauwe wijzerplaat in het blauwe gedeelte. Ja is wel €250 boven je budget van €3000 maar wellicht nog even sparen of kijken voor een deal.
Ik ben ze in de reacties al tegen gekomen: Tudor BB36 en de Omega Railmaster maar die vind ik beiden mooier met zilveren wijzerplaat
Ik zou eigenlijk rustig verder sparen totdat er iets op je pad komt dat je echt wil hebben
Iets verder scrollen, staat het ook in tekst In dit geval is het Vilnius, Litouwen. Lijkt erop dat hij net is begonnen, maar wel meteen met veel voorraad. En al ruim 4 jaar ingeschreven, maar zonder activiteit op de balans tot voor kort… Misschien eens bellen en wat vragen stellen?
Dat dus, maar er moet er toch nog wel ergens anders één te vinden zijn?
Die zijn goed te vinden binnen budget. Maar ze zijn wel wat dik vind ik
Er staan er twee op Chrono (alhoewel ik de Chrono zoekfunctie soms wat onhandig vind).
De Google maps streetview draagt ook niet bij aan het beeld
Chrono geeft wel aan alle verkopers grondig te controleren en geeft behoorlijk wat garanties af tav het kopen bij een handelaar. @SuperC, denk jij dat het mogelijk is om op Chrono te verkopen als handelaar en er mee weg te komen als je aanbod niet klopt?
Hoop voor hem dat hij z’n collectie in een externe kluis heeft
Maar inderdaad…
Je geld zit gewoon in escrow tot je bevestigd dat alles oké is. En met een recent horloge met zichtbodem en volgens de beschrijving ongedragen moet het risico beperkt zijn toch? Gewoon ontvangst en uitpakken goed filmen. Maar goed, blijft wat lastiger dan naar een winkel natuurlijk.
Verkoop de rest, leg die 3k erbij, spaar desnoods nog door. Of ga ervan op vakantie, koop aandelen of zet alles op rood bij 't HC.
Van andermans dromen kopen wordt niemand gelukkig.
Om je toch wat suggesties te geven:
Tudor 79500:
Tudor 76200:
- UG Polerouter
- Cartier Tank
- Reverso (gaat lastig worden binnen 3k)
- Omega AT
Neomatik is altijd DUW.
Al jaren blij mee, maar als ik jou was zou ik ook zeker naar de 36mm Chronomat met rouleaux band kijken. Die is ook super cool. Net zo verfijnd als die Ebel.
zonet eens gezocht, lijkt toch eerder richting 4k te gaan.
Thanks, je hebt me wel getriggered. Mag namelijk ook een Radiomir zijn. Daar lijkt laag in de 3k nog wel wat mogelijk.
Misschien wat te klassiek voor je smaak, maar in de Certified Pre Owned sectie van Chronoswiss heb ik deze gevonden en gekocht. Precies jouw budget.
Ok allemaal, dank voor jullie input. Zoals altijd, enorm gewaardeerd en het heeft me aan het denken gezet. De suggesties zijn gewogen en ik heb 3 opties overgehouden. Dit trouwens zonder de andere opties tekort te willen doen. Ik heb een hoop moois gezien maar je moet toch je keuzes op een gegeven moment beperken.
Maar, dit roept dus om een poll!
-
Nomos Ahoi neomatik 38 Atlantic: Checks all the boxes. Nieuw voor net boven de 3K te krijgen. Klein beetje twijfel over de scherpte van de kast.
-
Omega Railmaster Denim: Gaaf, merk met heritage. Quirky maar zeker draagbaar. Nieuw uit Japan te halen voor 3K. Wellicht wat te extravagant alhoewel de jeans strap dat wel erger maakt.
-
Grand Seiko SBGJ217: 3.3K. Mooi, hoge school Japanse horlogerie. De verkoper op Chrono is wat twijfelachtig maar helder in de communicatie en lijkt betrouwbaar maar het papierwerk wat bij het horloge komt, lijkt van de Titanic te komen. Deze heeft wel de grootste kans om voor altijd te blijven.
-
Hou je geld op zak, mafkees. Sparen!
Ik hoor het graag! Wederom bedankt!
Ik vind de Omega leuk en weer eens wat anders, maar denk dat het wel leuren wordt als je er weer vanaf wilt. Op de Nomos zul je de afschrijving moeten pakken, mocht je er op uitgekeken raken. Dus ik hou het bij de GS. Na de verkoper z’n ebay profiel gezien te hebben denk ik dat die wel o.k. is. Succes met de keuzestress nog
Thanks!
Good to know. Ik zou denken dat een vrij recente Omega co-axial vrij makkelijk weer door zou gaan. Dank, helemaal niet bij stil gestaan.
EUR 3850 list, hoopte eigenlijk mezelf hier al in te dekken. Maar wellicht heb je gelijk ja…
Dank! Ik had nog nooit een poll gemaakt en klaarblijkelijk heb ik 'm op anoniem gezet wat ik stiekem wel jammer vind.
Prachtig! Wellicht 3 horloges verder…
Hangt af van welke. De ‘middle of the road’ modellen houden hun waarde meestal wel aardig vast. Juist met de wat apartere en/of limited modellen is het hit or miss. Denk dat deze voldoende aangeboden zal worden en er te weinig echte vraag naar zal zijn gebruikt. Maar dat is maar mijn inschatting hé
Waardeer ik! Dank!
Denk het niet Jur, Paneraidragers behoren tot een apart volk