Die stond nog niet op mijn radar, dus bedankt voor de tip. 39 mm is voor mij een mooie maat en die geïntegreerde bracelet spreekt me aan. De door diverse HF’ers genoemde Formex Essence kost echter een stuk minder, is wel COSC-certified en spreekt me qua vormgeving nog meer aan.
Prachtige horloges en vooral heel mooie bracelets en gespen, maar de vormgeving van de wijzers, vooral van de urenwijzer, staat me tegen.
De tritium lume maakt Ball horloges zeer aantrekkelijk. Bij dit model schijnen de center links van de bracelet echter heel krasgevoelig te zijn. Zo’n druppel op de datumweergave (hoe heet dat officieel?) verstoort wat mij betreft bovendien de balans van wat verder een fraaie wijzerplaat is.
Allebei bedankt voor de tip, want die stond niet op mijn lijstje. Zo te zien is de afwerking perfect, zit er een micro-adjustment op waar veel fabrikanten een puntje aan kunnen zuigen, zit de datum op ideale plaats en zo’n Sellita SW200-1 uurwerk is natuurlijk prima. Formex en MIDO, door anderen genoemd in deze thread, gaan een stapje verder met COSC certificering, maar niet voor dit geld.
Nadelen van de blauwe Sealander zijn wat mij betreft de wat saaie wijzerplaat, de zwarte achtergrond van het datumwiel en last but not least de urenwijzer, die wat (te) kort is. Bij de uitvoering met de witte wijzerplaat storen deze elementen me niet of minder, dus die gaat op mijn long list voor een volgende aankoop.
Bedankt voor de tip.
Het was niet eenvoudig om voldoende informatie over dit horloge te verzamelen, vandaar mijn late reactie.
Dit horloge is heel hoog binnengekomen op mijn lijstje. Een COSC-gecertificeerd horloge met een nieuwprijs van € 1.180 bij de AD is best bijzonder. Andere sterke punten zijn de fraaie kast, het iets gebolde glas met afgeschuinde zijkant en de aanpassingen die MIDO aan het uurwerk heeft aangebracht. Het tikgetal van 21.600 garandeert een grote gangreserve van 80 uur en geringe slijtage/onderhoud. Nadelen zijn de weergave van dag (had er van mij vanaf gemogen), de lugbreedte van 21 mm (waarmee het geen bandenkoning wordt) en het ontbreken van een micro-adjustment, maar dat zijn details.
De enige dealers lijken in Culemborg en Roermond te zitten. Er gaat niets boven Het Noorden, tenzij je een horloge graag voor de aankoop om de pols hangt.
In A’dam zit coster diamonds. Daar heb ik hem besteld. Scheelt wellicht toch weer een stukje reizen.
Ik heb er verschillende leren bandjes opgehad. Maar de originele stalen band met brushed en polished afwerking staat uiteindelijk toch het mooist. Schitterd mooi in het licht maar is geen dikke bling bling band of een shiny jubilee met veel polished .
Bedankt voor de tip! Dit merk stond nog niet op mijn radar.
RZE lijkt alleen duikers met een blauwe wijzerplaat te maken, en daar was ik niet naar op zoek. De Endeavour ziet er echter zo aantrekkelijk uit dat ik daarover meer informatie ga verzamelen. Wordt vervolgd!
Van zo’n microbrand verwacht ik dan wel dat ze een duidelijk onderscheidend horloge op de markt brengen. Of dat bij de Batavi is gelukt weet ik niet want de eerste indruk is dat hij veel lijkt op o.a. de Tissot PRX, maar ik vermoed dat schijn bedriegt. Op de Batavi site vond ik echter geen nadere details.
Yup, kast en band van de Architect lijken erg op Tissot, ik vind de Batavi erg geslaagd ontwerp, de merknaam een tikje te groot/opzichtig naar mijn smaak, de blue steel versie is op voorraad en in aanbieding
Bedankt voor de tip, eerder in deze thread genoemd door @Jesus. De Tssot Visodate Powermatig 80 oogt erg “dressy”, maar dat doet de Seiko SARX045 ook. Als ik mij niet vergis heeft de Tissot echter een doorsnede van 42 mm, en 38 of 39 mm staat een stuk mooier op mijn pols.
Mooie horloges, maar zoals genoemd in mijn vraagstelling zoek ik geen duiker. Als het toch een duiker wordt, dan gooit de door @Thijs9F82 genoemde RZE Endeavour hoge ogen door z’n hoekige vormgeving, lage gewicht en vriendelijke prijs.
Zeker, maar bij warm weer maak je zo’n bracelet niet even ietsje langer voor meer draagcomfort, dit i.t.t. tot leer, milanese en sommige gespen met micro-adjustment.
Zoals ik meldde in mijn initiële vraag zoek ik geen duiker… maar krijg slappe knieën als ik naar de RZE Endeavour kijk.
Gelet op wat je ervoor krijgt een koopje, maar waarom een display case back om zo’n eenvoudig uurwerk te tonen? De afwerking van de kast is naar verluidt niet beter dan je in die prijsklasse zou verwachten, maar dat heb ik niet zelf kunnen vaststellen.
De Longines Conquest VHP biedt gelet op de prijs een zeer hoge precisie, wat het een “set-it-en-forget-it” horloge maakt. Heeft die bracelet half links?
MIDO staat niet op hun website, maar Coster heeft bevestigd dat ze 'm graag leveren. Volgende week schijnt hij op voorraad te zijn.
Bedankt voor de tip! Een heel ander horloge dan de Seiko SARX045 met als voordelen het nieuwere 6R35 uurwerk, het iets gebolde glas, 200 i.p.v. 100 meter WR en de prima verkrijgbaarheid. Daar staat tegenover dat ik de hoekige kast en de “lege” wijzerplaat van de SARX045 erg mooi vind, maar die zou ik ongezien moeten bestellen in de hoop dat hij om de pols net zo mooi is als de foto’s en filmpjes die ik heb gezien.
Zekers. Aan beide zijden van de vlindersluiten een halve schakel. Ik moet wel zeggen dat, ondanks de halve schakels, het ontbreken van microverstelling toch wel een minpuntje is met deze snelle wisselingen van warm weer.
Ik heb persoonlijk zowel m’n 41mm VHP als ook m’n 36mm VHP prima op maat gekregen met de halve schakels. Maar ik zou dit wel van te voren passen i.v.m. het ontbreken van de microverstelling.
Je maakt me nieuwsgierig want ik heb wel vergelijkingen van de facts & figures gezien, maar geen informatie over de precisie, betrouwbaarheid e.d. De 20 uur grotere gangreserve van de 6R35 (70 tegen 50 uur) boeit me niet want ik heb een goede watch winder, maar betrouwbaarheid en precisie wegen voor mij zwaar.