Advies bij zoektocht naar een blauwe NA

Graag jullie advies!

Bij mijn zoektocht naar een Grand Seiko was de inzet een horloge met een blauwe of champagne wijzerplaat. Niets is veranderlijker dan de mens, dus het werd een SBGA211 Snowflake (zie NA: Grand Seiko SBGA211 Snowflake), waar ik heel blij mee ben, ondanks die of juist door die wijzerplaat. Kort daarna werd nóg een beauty gevonden in de vorm van een Seiko SDGM001 “Brightz” met een champagne wijzerplaat. Die ligt nu bij Seiko voor een onderhoudsbeurt. Na terugkomst zal ik er een NA’tje over schrijven.

Blijft de wens om een horloge met een blauwe wijzerplaat aan de verzameling toe te voegen, als vervanging van mijn Concord Saratoga chronometer. Mooi en lekker dun, maar het wordt tijd voor wat anders.

Ik zoek:

• Een mooie blauwe wijzerplaat; géén romeinse of Breguet cijfers
  • Een strak horloge met drie wijzers en datum, eventueel met indicatie van de gangreserve; geen dag, chronograaf, maanstand of GMT
  • Staal of titanium op een bracelet, geen goud of PVD coating
  • 38 mm kast met uitloop naar 36 - 41 mm
  • Geen duiker, maar wel iets sportiever dan een uitgesproken dress watch
  • Nieuw, of gebruikt als full set in zeer goede staat
  • Een automaat met hoge precisie of een hoogwaardig quartz uurwerk.

De GS en de Brightz hebben een flinke bres in mijn spaarpot geslagen, dus mijn budget is beperkt tot ongeveer € 1.000. Helaas is een gebruikte GS, Citizen Chronomaster of Sinn 556i dus boven budget. Kandidaten – maar ik hoop dat jullie andere (lees: betere) ideeën hebben:

• Ball Fireman Victory (gebruikt)
  • Citizen Series 8. Ik heb hem om de pols gehad. Mooie kast en bracelet, maar het uurwerk is wat gewoontjes, wat ook verklaart waarom er geen display case back op zit (maar dat is geen vereiste)
  • Formex Essence 39
  • Hamilton Jazzmaster Viewmatic Auto
  • Longines Conquest VHP of Flagship (gebruikt)
  • Seiko Presage SARX077 / SPB167J1

De waffle van de Tissot PRX Powermatic 80 en de wijzerplaat van de Tissot Gentleman spreken me niet aan, dus die voor de hand liggende kandidaten vallen af.

Ik ben heel benieuwd naar jullie suggesties. Alvast bedankt!

2 likes

Blauwe impressies.
En natuurlijk de blauwe Sarx045.

7 likes

In 39 en 42mm de Maurice lacroix aikon

16 likes

5 likes

Cocktail :cocktail: Titanium.

2 likes

Christopher Ward C63 Sealander Automatic wellicht wat?

14 likes

Heeft iemand al gezegd dat je het budget een beetje moet oprekken? :wink:

16 likes

:sunglasses:

Ruim binnen budget, Japans, lekker kleurtje, sportief en met Duratect coating. :ok_hand:

12 likes

Bedankt voor de tip! Is dat de NB1050-59L, een JDM-model? Zelf ervaring mee?

1 like

Mido Commander II zou zeker binnen het budget vallen als pre owned geen probleem is. Voldoet heel mooi aan je omschrijving.

image

5 likes

Christopher Ward C35 39mm, 11mm dik, 46mm l2l, WR 150 meter. € 985 op staal en vast zo nu en dan met een leuke korting te verkrijgen.

6 likes

Rze heeft diverse modellen van het sportiever soort in titanium, alen ruim binnen budget en rond de 40mm, zoals deze:

2 likes

:heart_eyes: Niets aan toe te voegen

Staat bij mij hoog op het verlanglijstje, de Batavi Architect

3 likes

Het horloge dat ik vandaag om heb:
Ball Marvelight 40mm in 904L staal.

4 likes

de Seiko Presage …

3 likes

Binnen budget van een prachtig merk , Yema en met heerlijke lume :star_struck:

5 likes

Iemand al geopperd het budget iets te verhogen en voor een DJ41 te gaan?

3 likes

Certina DS-2 Powermatic 80
40 mm en 46 mm Lug to Lug

2 likes

Voor 1.000 euro?