Als er Alpinist op had gestaan in plaats van Automatic had ik 'm al gehad!
Nu ik 'm weer zie, wil ik hem trouwens alsnog
Als er Alpinist op had gestaan in plaats van Automatic had ik 'm al gehad!
Nu ik 'm weer zie, wil ik hem trouwens alsnog
Weet natuurlijk niet of (ver) onder je budget ook een optie is… maar ik heb zelf een Alpina Startimer. Echt een mooi dingetje en lijkt heel erg op die IWC’s.
Als je een beetje goed zoekt kan je hem vast en zeker onder 900 euro krijgen ;).
Shop the Startimer Collection at Alpina Watches. A true pioneer of the Swiss watchmaking industry founded as long as 1883. Alpina invented the concept of the Swiss sports watch as we know it today.
Misschien een Railmaster?
Weinig geliefd hier op het forum maar volgens mij ten onrechte. Mooi van saaiheid vind ik
Ik heb zelf de Serica fieldwatch.
Maar je zit niet te wachten op microbrands dus die valt af.
Mijn keuze zou zijn de Smiths die je noemde. Of de Certina DS 2.
Kan prima door voor een fieldwatch imho.
Ook in het blauw te krijgen maar dat vind ik niet echt in het field thema passen.
Double Security crown systeem en een screw down crown. 200m wr en niet te duur. Valt kleiner uit dan de maat doet vermoeden door de korte lug to lug afstand.
Mooi zijkantje ook!
Wat denken jullie van bovenstaande drie modellen?
De Spitfire heeft beige lume maar witte print. Ik trek dat niet. Of alles is beige, of alles is wit. Bovendien zijn de wijzers Duitse Flieger stijl, en dat hoort niet op een RAF flieger uit de MARK serie.
De Mark XVIII ziet er dan zo uit:
Dat klopt voor geen meter, want Duitse flieger stijl wijzers.
De laatste Mark die goed was was natuurlijk de Mark XV die nog correcte RAF stijl wijzers had:
fieldwatch?
Dan kun je heel IWC afschrijven, want het zijn pilotenhorloges. Waarbij ik in de categorie pilotenhorloge heb gekozen voor een Archimede.
Smiths PRS29A
De enige field watch die je noemde.
Ik ben bevooroordeeld.
Pas op: de Smiths is een bandenbaas, maar oogt niet heel erg groot. Het is echt een vintage vibe horloge met bubbelglaasje.
Welke opties zie ik nog over het hoofd?
@Zulu noemde het al.
[index] …Hands-on tijd! Het heeft even geduurd voordat ik tijd en zin had, maar het is toch gelukt. Vertex? Gaat hij nou een hands-on doen van een wannabee plakmerkje? Absoluut, broer. Let me educate you. En zo niet, even doorscrollen naar onderen, slapjanus. The Dirty Dozen Aan de vooravond van de tweede wereldoorlog in 1939 is dit fenomeen ontstaan. De Britse industrie was voornamelijk bezig met productie voor het leger. Dat is een soort grote mensen scouting waar jij niet goed genoeg vo…
Maar dit topic is niet compleet zonder Hamilton.
De Khaki Field Mechanical titanium in 38mm. Is ietsje duurder dan het basismodel, maar ik vind deze horloges fantastisch. Ze zijn plat, dragen lekker, lume is prima, en het is de onbetwiste naam op het gebied van field watches.
geen microbrands
Smiths is een microbrand. Het is letterlijk 1 persoon die horloges onder diverse merknamen maakt. Ik zou me er niet door laten weerhouden.
Tot slot: Field watches zijn toolwatches pur sang. Die zijn gemaakt om onder alle omstandigheden hun ding te doen en op hun donder te krijgen. Een field watch van 3000 ballen is dan ook in mijn hoofd een heel vreemde gedachte.
Ik zou het onder de 1000 houden, en ook de Archimede Outdoor met z’n geharde kast mee wegen:
Beste horlogevrienden. Zoals aangekondigd en beloofd zal ik deze winter wat meer tijd steken in mijn blog. Het staat op een flink aantal onderdelen nog aardig in de steigers, niet in de laatste plaats omdat ik veel pagina’s offline heb gehaald nadat ik het blog Engelstalig heb gemaakt. Echter, deze zomer kreeg ik van Archimede een Outdoor ter beschikking gesteld, om deze te testen in een omgeving waar hij voor gemaakt is: ruige bossen. Tijdens mijn reis door Roemenië en Bulgarije afgelopen zomer…
Maar als allerlaatste nog even dit:
Die is letterlijk gemaakt om bergen mee te beklimmen, de lume is fantastisch, het AR coated saffier is zo helder dat het er niet lijkt te zitten, het horloge draagt verbazingwekkend goed voor z’n dikte, en de fabrikant is sinds 1881 onafhankelijk bezig.
En hij is 200m WR, terwijl hij toch voor 650 te vinden is als je een beetje zoekt.
Ik vind de mark xviii en spitfire beiden prachtig. De spitfire heeft idd het inhouse uurwerk, kan je negatief en positief bekijken tov de mark.
Het klopt wel dat de spitfire wat veel kleur minder homogeen is. Met zen gele wijzers, sommige uurmarkers en dan terug witte datum hebben ze bij de mark het logischer gehouden. Langs de andere kant stoort het me niet en zou ik toch de spitifire kiezen. Meer nog er lag er normaal enkele weken geleden ook eentje om men pols maar ik twijfelde te lang. Niet zoals mezelf wezen en niet twijfelen.
Het is echt een vintage vibe horloge met bubbelglaasje.
Dit is wel wat ik zoek, misschien dan toch maar wachten op de (verwachtte) release op 26 juni.
Hamilton is ook een kanshebber, maar tegelijkertijd ogen ze altijd wat flets op de foto’s. Heb er nog nooit een in het echt gezien overigens.
Tot slot: Field watches zijn toolwatches pur sang. Die zijn gemaakt om onder alle omstandigheden hun ding te doen en op hun donder te krijgen. Een field watch van 3000 ballen is dan ook in mijn hoofd een heel vreemde gedachte.
Hier sla je eigenlijk de spijker op de kop. Ik zoek een horloge dat ik niet weer ga verkopen en echt overal kan dragen, misschien is 3K kapotslaan op een IWC dan gekkenwerk.
Leuk dat je de moeite hebt genomen zo’n uitgebreid antwoord te typen, bedankt daarvoor!
En die kost dacht ik wel meer dan zijn budget voorschrijft
Die Smiths is echt leuk hoor en veel waar voor je geld. En vreet alle banden dus combinaties voldoende
Ik bezit de DS-2 Powermatic 80 in het blauw en zou niet weten waarom hij in het blauw niet in het thema zou passen ???
De originele oude DS-2 was er ook in het groen en rood en blauw.
Ik heb de nieuwe gezien in het grijs, ,zwart en blauw april jongstleden en heb toen gekozen voor de blauwe dat is een kwestie van smaak volgens mij…
Ik snap echter niet helemaal waar je op doelt maar dat zal wel aan mij liggen .
Hier een foto van mijn DS-2 Lug to lug is 46 mm
Deze Hamilton inderdaad! 10 bar waterdicht, 38 mm, een H-10 caliber met 80 uur gangreserve, saffierglas, € 895,- retail adviesprijs… Waar wacht je nog op?
Maaaaaar de Smiths PRS29A vind ik ook wel heel erg geslaagd als ik het zo zie
Heel erg mooi
Ik bedoel eigenlijk dat een andere kleur minder in het thema fieldwatches past.
Als je gaat zoeken op fieldwatches dan kom je geen of bijna geen blauwe wijzerplaat tegen.
Meestal heeft een fieldwatch een zwarte wijzerplaat of een lichte zoals wit of zilvergrijs. Laatste 2 zijn al zeldzamer omdat zwarte wijzerplaten de grote meerderheid zijn.
Bedankt voor je bericht!
Smiths is niet echt een microbrand (dacht ik) Eddie heeft de rechten gekocht en mag nu onder deze naam produceren. Het heeft weliswaar geen gigantische geschiedenis, maar op een of andere manier spreekt een reissue me wel aan.
Editor’s Note: Everyone knows that a Rolex Oyster Perpetual accompanied Sir Edmund Hillary and Tenzing Norgay to the summit of Everest. Or do they? As it turns out, all those ads we grew up w…
Gefeliciteerd met de aankoop. Ik kijk alvast uit naar de wrist foto’s (straks)