Tja, 't is een duiker, dus die stalen ban d zal wel nodig zijn. Maar ik heb er helemaal niks mee. Zou er nog geen € 200,- voor uitgeven, ondanks het gave merk en de solide uitvoering.
Uiteindelijk is het best om te starten met een horloge dat geschikt is voor elke gelegenheid en dan vind ik persoonlijk dat er niet te veel gedoe met zijn met de wijzerplaat.
Heb nu al zo veel horloges bekeken maar die Conquest blijft toch een model waar ik eigenlijk niets verkeerd kan van zeggen : eenvoudig, elegant en tijdloos (naar mijn bescheiden mening).
Ik moet wel bekennen dat ik nog niet 100% zeker ben van de wijzerplaat, ga ik voor blauw of zwart. Beiden zijn even aantrekkelijk, maar ik begin meer naar zwart te neigen. Keep it simple, min of meer…
Sowieso zou ik het horloge kopen op een metalen armband en er nog een leren bandje en een antracietkleurig nato bandje bijkopen.
Longines ligt me wel, en ze hebben een paar modellen die me wel wat lijken als toekomstige aanvulling op een collectie :
Zoals hierboven vermeld, de Legend Diver (heel mooi wel, maar wellicht wat te imposant voor mijn pols), met metalen armband
en met rubber armband
Maar ook heel zeker deze, de Heritage Classic Sector Dial, met metalen armband
en met leren armband
Ik weet waarvoor ik moet sparen
Het lijkt me sowieso een moeilijk verkrijgbaar model, heb een vijftal officiële Longines verdelers gebeld in mijn provincie, en op de site/webshop gekeken van officiële dealers die wat verder liggen.
Nergens in voorraad, enkel op bestelling. Passen wordt geen sinecure…
Thanks, maar volgens Google Maps is dat bijna 3 uur en 30 minuten rijden voor mij… Ik ga eerst wat dichter in de buurt proberen.
Anders rechtstreeks bij Longines bestellen ? Iemand die dat al gedaan heeft, rechtstreeks bij de fabrikant een horloge besteld ? Eventueel een verkeerde maat teruggestuurd en een andere besteld ?
Nog nooit… lijkt me ook lastig… je betaalt de listprijs, en bij aankomst in nederland 21 procent btw en 4 procent invoerrechten.
Als ik nu bestel bij Longines België, althans, de Belgische site, dan betaal ik toch gewoon de prijs die op de site vermeld staat, die 21% BTW inbegrepen is, plus enkel misschien eventuele verzendingskosten ?
Rechtstreeks bij een fabrikant bestellen gaat denk ik niet; die doen m.i. geen zaken met particulieren. Bij Tissot kun je wel op hun website bestellen en dan kun je aangeven waar je woont; zij suggereren dan een paar AD’s in die buurt en dan zorgen zij dat het op hun website bestelde horloge bij de dealer komt van jouw keuze, waar je het kunt passen en eventueel kopen. Dat heb ik bij Tissot wel eens gedaan; die dealer kwam het zelfs bij mij thuis laten zien, zonder koopverplichting. Je betaalt gewoon aan de dealer als je koopt.
Misschien doet Longines dat ook; kijk gewoon op hun website of ze die mogelijkheid bieden.
Je vergeet de belangrijkste optie…online kopen. Dat is in onze tijd wel de beste keuze.gemak en ook enorme keuze.
Op deze sites komen zoveel online opties naar voren.
Ik denk dat de Longines zeker een mooie optie zal zijn en de conquest kan zeker voor alles worden gebruikt.
Als je interesse hebt in Swatch group raad ik je aan om naar de Hour passion outlet te gaan in Roermond. Dagtrip Roermond is erg aan te raden…hier vind je heel veel opties tegen sterk gereduceerde prijs. Breitling, Seiko , Swatch groep, victorinox, Porsche design en Tagheuer. Minimaal 25/30% korting
Jij bent wel een erg grote fan van die outlet in Roermond…
In onze eigen ervaring valt het nogal tegen met het aanbod en de prijzen daar.
Dan is online kopen inderdaad een veel betere optie, maar dat wil @Kaneda dus niet, heeft hij zelf meermaals aangegeven. Hij wil kunnen zien, horen (tikken), ruiken (leren bandje…), voelen en passen. En dat kan ik prima begrijpen als je een newbee op horlogegebied bent die voor het eerst een (voor hem) flink bedrag wil uitgeven aan zo’n klok.
Ben er nog niet uit, maar ik heb mezelf voorgenomen om mijn tijd te nemen. Mijn ‘budget’ gaat alle richtingen uit ; het hoeft niet per sé een duur horloge te zijn, maar ik wil na een paar maanden ook geen spijt hebben van mijn aankoop.
Van sommige horloges krijg ik meteen een ‘wauw’ effect, ga ik spontaan glimlachen en gaat mijn intern biologisch caliber wat sneller slaan (no pun intended). Jammer genoeg daalt mijn gangreserve dan meestal ook heel snel omwille van de prijs…
Begin met iets van 250-350, geeft je al de kans om eens een afmeting/stijl/bandjes te testen. En hou hier intussen je ogen open. In het blauw staat er ook soms eens een droomhorloge.
Ik heb een tiental horloges getoond aan mijn vriendin, foto op internet, zonder de prijs te onthullen.
Diverse modellen van Longines, Hamilton, Seiko, Tissot en Certina.
Van al de modellen vond ze er maar 2 die voor haar, qua looks, ver boven de middelmaat uitstaken:
de Certina DS PH500M (zwarte wijzerplaat) en de Longines Legend Diver…
Nu alleen nog kiezen
LLD! Niet twijfelen
Niet goedkoop als beginner.
Die Longines Legend diver is prachtig maar je moet er wel de pols voor hebben.
De 42mm en de lange Lugs zijn best heftig.
Ik was helemaal verliefd op de LLD maar nadat ik hem gepast heb was de liefde helemaal weg…. Gewoon simpelweg te groot voor mij.
Mijn advies, gewoon even ergens rustig gaan passen.
Pssst, tip: 10/15% korting op een Longines legend diver moet te doen zijn bij de AD
Mijn pols is 18 cm. Heb een woodwatch, diameter 46 mm, lug to lug 56 mm. Niet het gevoel dat die te groot is.
Lld lug to lug is 52 mm, dacht ik…
Dat is héél groot! Heb je ook een wristshot, daarvan? Ben wel benieuwd hoe dat staat.
Sowieso een goede tip om ze te passen, zowel de Certina als de Longines.
Ik vind de Certina leuker. Maar aangezien jij je smaak nog erg aan het ontwikkelen bent, zou ik voor de meest courante (gemakkelijkst weer te verkopen en minder afschrijven) van de twee gaan en dat is de Longines.
Zal eens een foto posten van die woodwatch…
Wat die Longines betreft: het gaat wel over de versie in brons ; de andere Legend Divers hebben hetzelfde probleem als de HydroConquest, een ‘gesneuvelde 3 uur’ (is een autistisch trekje van mij : een datumvenstertje mag maar er mag geen cijfer voor sneuvelen…)
Snap ik wel een beetje. Een ‘no-date’ is net iets strakker. Maar tegelijkertijd is een bronzen horloge dus weer wat minder courant (niet iedereen wil dit). Aan de andere kant ben ik degene die altijd roept dat je vooral moet kopen wat je gaaf vindt en niet al teveel moet miepen over afschrijving enzo. Nou ja, ik vind het ook wel wat hebben, brons en als jij dit de mooiste vindt, moet je die gewoon kopen, natuurlijk. Nadat je 'm een keer in het echt hebt gezien en gepast, dan. Succes en veel plezier!