LLD! Niet twijfelen
Niet goedkoop als beginner.
LLD! Niet twijfelen
Niet goedkoop als beginner.
Die Longines Legend diver is prachtig maar je moet er wel de pols voor hebben.
De 42mm en de lange Lugs zijn best heftig.
Ik was helemaal verliefd op de LLD maar nadat ik hem gepast heb was de liefde helemaal wegâŠ. Gewoon simpelweg te groot voor mij.
Mijn advies, gewoon even ergens rustig gaan passen.
Pssst, tip: 10/15% korting op een Longines legend diver moet te doen zijn bij de AD
Mijn pols is 18 cm. Heb een woodwatch, diameter 46 mm, lug to lug 56 mm. Niet het gevoel dat die te groot is.
Lld lug to lug is 52 mm, dacht ikâŠ
Dat is héél groot! Heb je ook een wristshot, daarvan? Ben wel benieuwd hoe dat staat.
Sowieso een goede tip om ze te passen, zowel de Certina als de Longines.
Ik vind de Certina leuker. Maar aangezien jij je smaak nog erg aan het ontwikkelen bent, zou ik voor de meest courante (gemakkelijkst weer te verkopen en minder afschrijven) van de twee gaan en dat is de Longines.
Zal eens een foto posten van die woodwatchâŠ
Wat die Longines betreft: het gaat wel over de versie in brons ; de andere Legend Divers hebben hetzelfde probleem als de HydroConquest, een âgesneuvelde 3 uurâ (is een autistisch trekje van mij : een datumvenstertje mag maar er mag geen cijfer voor sneuvelenâŠ)
Snap ik wel een beetje. Een âno-dateâ is net iets strakker. Maar tegelijkertijd is een bronzen horloge dus weer wat minder courant (niet iedereen wil dit). Aan de andere kant ben ik degene die altijd roept dat je vooral moet kopen wat je gaaf vindt en niet al teveel moet miepen over afschrijving enzo. Nou ja, ik vind het ook wel wat hebben, brons en als jij dit de mooiste vindt, moet je die gewoon kopen, natuurlijk. Nadat je 'm een keer in het echt hebt gezien en gepast, dan. Succes en veel plezier!
Wrist shot met mijn WoodwatchâŠ
Ik draag het horloge niet, de behuizing ligt gewoon los op mijn pols (armband is stuk). De lugs komen over mijn pols, is waar, en normaal mag dit niet volgens de regels van de kunst, maar om dat het korte lugs zijn, valt het allemaal nog wel mee en vind ik niet dat het een probleem is.
De Legend Diver heeft een kleinere diameter maar wel langere en fijnere (scherpere ?) lugs dus dit zou wel eens anders kunnen uitdraaien rond mijn pols. De Certina heeft dan weer kortere en bredere lugs dus ergens denk ik wel dat die beter rond mijn pols zal zitten.
Voor zover ik weet, is 18 cm een gemiddelde polsomtrek, niet overdreven klein noch overdreven groot, hoewel ik besef dat een Tag Heuer van 45 mm waarschijnlijk niet echt iets voor mij zal zijn
Die Legend Diver zou wellicht wel lukken ; de Conquest, waar ik al menig Youtube review van gezien heb, staat echt niet mooi op een âniet bredeâ pols met het 41mm model, en al helemaal niet met het model van 43mm.
Die Legend Diver is een fantastisch horloge maar de prijs sluit ook uit dat ik op korte en middellange termijn niet veel ruimte meer heb om eens een ander horloge aan mijn âcollectieâ toe te voegen. M.a.w. ik zou er dus heel lang zoet moeten mee zijn
Die Certina is ook een prachtig stuk en veel betaalbaarder, en in vergelijking met andere divers die ik heb bekeken van o.a. Seiko, Tissot, Hamilton en ook Longines vind ik deze écht wel de mooiste.
Eens gaan passen, zeker ?
Leuke klok; nog nooit zoiets gezien .
Maar wel véél te groot voor je pols; de lugs steken er links en rechts overheen.
Is het Oaklee model van Woodwatch, was een cadeau dus niet zelf gepast
Is inderdaad groot en die LLD is kleiner maar ik vrees dat het ook min of meer hetzelfde zal zijn. Welicht zal die Certina beter passen omwille van de kortere lugs.
Ik zou toch eerst wat horloges gaan passen, en dan pas over gaan op aanschaf ipv je baseren op enkele voorstellen op een forum en de keuze hierin van je vriendin
Gebaseerd op deze foto, zou ik precies L2L zeker als max 48-50 mm nemen. Als je zegt dat de diameter 46mm is van dit horloge lijkt het alsof de kast alleen al je hele pols bedekt tot aan de rand.
Ga nu misschien (zoals ook al hier gesuggereerd is) eerst gewoon eens wat passen en verschillende L2L uitproberen. Dan zien we het resultaat hier wel verder. Anders blijf je bezig met vragen stellen en (hypothetisch) vergelijken zonder daadwerkelijk iets gepast te hebben.
Nee hoor een Moser Cie
Ik ga sowieso passenâŠ
Die Woodwatch is te groot besef ik wel maar zoals gezegd, was een cadeau en het zit niet oncomfortabel ; het kan wel, vind ik. Ik wil trouwens geen klein horloge (38 mm of kleiner), wat dan wel volgens de regels van de kunst zal zijn, maar ik vind juist het omgekeerde niet mooi m.a.w. wanneer de pols breder is dan de lug to lug lengte. Mooi gelijk vind ik wel dan wel ideaal, eigenlijk.
In elk geval, of een horloge nu te groot is voor mijn pols of niet, zolang het comfortabel zit en ik het mooi vind, is het goed. Ik zoek sowieso naar horloges met een diameter van 40 tot 42 mmâŠ
Inderdaad. Jij beslist uiteindelijk. En als jij (en je vriendin) het mooi vinden, dat is het belangrijkste
Kom maar door met die foto. Want de sharp edge heeft alleen een erg uitgesproken hennep-patroon onder bepaald licht, soms lijkt het gewoon een piano-zwarte (of strak blauw, groen, etc) wijzerplaat te zijn. Het oppervlak is glad, het patroon ligt onder het oppervlak:
Dat is altijd nog vele malen beter dan een datumvenster wat zo ver naar binnen staat dat er een 3 naast geprakt kan worden omdat het uurwerk veel te klein is voor de kast. Dat ziet er wel zo gruwelijk el cheapo uit⊠Even een greep uit mân eigen exen⊠zo hoort het absoluut niet:
Datumvenster te hoog.
Datumvenster te ver naar links.
Hoe moet het dan wel? Tja:
En als je dan echt geen horloge kunt ontwerpen met de datum op de juiste plaats, dan maar zo:
Ik durf te suggereren dat je horloges zoekt met een diameter van 37-42mm. Vlak de iets kleinere niet uit. Als het lekker zit, zit het lekker, maar sommige typen horloges doen het beter in een iets kleinere maat.
Helll yeah. Wie Budgettaire beperkt is moet gewoon slim zijn.
Zeker voor een newbie zonder een collectie ben je gek om niet van de gelegenheid gebruik te maken om bij Roermond niet te kijken.
Minimaal 30% kortiing en daar kan je alles aanraken en voelen.
Daarnaast waarom gaat hij niet eerst de horloge passen voelen etc in een normale winkel. Vervolgens kijken of je het niet online goedkoper kan krijgen?!
Nogmaals newbie die budgettaire beperkt is moet proberen elke euro te maximaliseren.
Het is echt nog te vroeg om een relatie op te bouwen met een juwelier aka Rolex dealer.
@Kaneda: 't Was een mooi weekend; al bij een paar juweliers aan 't kijken, luisteren, ruiken, voelen en passen geweest? Toch genoeg tips gekregen de afgelopen 4 weken, lijkt me?