Dit is toch ook een verdomd mooi exemplaar :
Khaki Aviation Converter Auto | Hamilton Watch - H76645540 | Hamilton Watch
Khaki Aviation lijkt me wel wat, bij de Navy en Field lijn vind ik niet meteen mijn ding.
Dit is toch ook een verdomd mooi exemplaar :
Khaki Aviation Converter Auto | Hamilton Watch - H76645540 | Hamilton Watch
Khaki Aviation lijkt me wel wat, bij de Navy en Field lijn vind ik niet meteen mijn ding.
Pff, hoe meer je zoekt, hoe meer je ontdektā¦
Hiermee zit ik aan het uiterste van mijn budget, maar het is toch wel een prachtig stuk. De Seiko Presage lijn is algemeen niet meteen mijn ding, iets te klassiek, en gekleed, maar dit model heeft toch wel dat sportieve. Niet weg van de metalen armband, maar een leren bandje is snel bijgekochtā¦
SPB217J1 | Seiko Watch Corporation (seikowatches.com)
Longines is ook zoān merk dat me dezelfde āvibeā geeft als Seiko, maar jammer genoeg is het overgrote deel van hun collectie ver boven budgetā¦
@Kaneda: gewoon de knoop doorhakken. Er zijn genoeg voorbeelden en proās en contraās genoemd. Ik zou nu niet te veel over je geplande budget heen gaan. Je bent nu dagelijks op dit forum te vinden en je struint heel internet af, dus waarschijnlijk zul je in de zeer nabije toekomst meer horloges kopen. Je smaak zal misschien ook nog veranderen.
Dus: lekker de stad in, een horloge kopen en verder kijken.
Luister naar Petra, is een wijs advies. Ze is immers ervaringsdeskundige Evenals de meesten van ons
Dat kun je wel zeggrn, zoonderhand
De stad ingaan ga ik ook doen ; ik wil volgend weekend een beslissing nemen.
Het horloge dat ik ga kopen, wordt sowieso geen verzamelobject, ik wil het elke dag gaan dragen. Ik heb duidelijk de smaak te pakken en de kans is inderdaad groot dat ik nog horloges ga kopen in de toekomst. Ik wil echter voor mijn eerste horloge geen verkeerde keuze maken omdat ik in het verleden al met andere zaken āop mijn geldā gekeken had (ik speel ook piano en ben motorliefhebber) en dan spullen moet terugsturen of weer verkopen, waar je dan bijna altijd geld op verliest.
Ik zit hier nu elke dag, ja, is ook nieuw voor mij, dus waarschijnlijk ben ik een beetje (te) enthousiast. Iets dat nieuw is, en dat waarschijnlijk tot een passie kan uitgroeien, is ongelooflijk leuk en ik beleef hier nu enorm veel plezier aan, zowel met het afstruinen van het internet als met te discussiƫren op het forum.
Op termijn zal mijn aanwezigheid hier zonder twijfel want minder frequent zijn, wanneer het āstof gaat liggenā maar ik vraag jullie mij mijn overenthousiaste opdringerigheid op dit moment te vergeven
Dit is het begin van (het einde) iets heel moois.
Ik weet nog precies hoe ik mijn eerste Seiko automaat kocht de āSea Urchinā voor een toen der tijd een aardig bedrag.
In de loop zal je deze prijs grens hoogstwaarschijnlijk aardig oprekken en je smaak zal ongetwijfeld veranderden.
Ik ging van Tissot -> Seiko (duiker) -> Ebel(Wave) -> Tissot(Chrono) -> Seiko(duiker) -> Longines(dress) -> Longines(VHP) -> Ebel en nu net mijn eerste Nomos Club Campus aangeschaft.
Mijn advies, koop het horloge waar je nu echt blij van wordt als je hem om hebt want een plaatje en de ervaring om de pols kunnen heel anders zijn. En geniet van het dragen van het horloge waar je blij van wordt!!
Succes met de zoektochtā¦
En als je zoveel geld wilt uitgeven als wat die Hamilton of die Seiko SPB217 kosten, koop dan voor dat bedrag beter twee mooie horloges; een goede quartz voor als je de tijd echt exact wilt weten en een mooie automaat om van te genieten als de tijd even geen rol speelt. Hierboven zijn daar inmiddels meer dan genoeg voorbeelden van gegeven. Persoonlijk zou ik het niet verstandig vinden om als eerste horloge al meteen zoān dure te kopen.
Ik heb een tijdje terug met precies dezelfde vraag gezeten. Misschien leuk om mijn topic ook eens door te lezen.
Ik ging echt alle kanten op qua stijl en binnen de kortste keren zat ik te kijken naar 2 a 3x mijn oorspronkelijke budget. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Seiko 5 Sports (SRPD57K1). In de aanbieding kunnen kopen voor āslechtsā 185,-. Ik vind het veel waar voor mijn geld. Ik lees dat je minder verwachtingen moet hebben bij de accuraatheid van de Seiko 5, maar die van mij loopt heel goed, sowieso minder dan 30 seconden verschil sinds 13 september dat ik hem draag. Succes met je zoektocht!
Thanks, veel lectuur
Kunnen jullie een site aanbevelen waar ik wat kan lezen/bijleren over mechanische/automatische horloges, en dan vooral over het gebruikte type uurwerk/caliber door de verschillende merken ?
Ik ken op dit moment nog weinig tot veel hiervan maar ik merk wel dat een bepaalde prijsklasse niet altijd garant staat voor dezelfde kwaliteit van uurwerk.
Neem nu bijvoorbeeld deze modellen van Tissot :
De Gentleman Powermatic 80 Silicium, kost 845 euro en heeft het Powermatic 80.811 caliber
Hoe kan dit verklaard worden ?
En ook :
Wat is het, behalve het prijsverschil van 230 euro, het verschil tussen bovenvermelde Chemin des Tourelles en deze Chemin des Tourelles ?
Ook een Powermatic 80.111 caliber maar wel met COSC certificering, ongetwijfeld een stuk nauwkeuriger, maar de meerprijs t.o.v. die Gentleman met 80.811 begrijp ik niet goed.
Editā¦
Sorry, hatelijk als je geen posts kan wijzigen.
Was de link vergeten van die andere Chemin des Tourelles (niet COSC)
Er is een dikke pil, The Watch Manual van Franz Rivoira, hier te koop: https://thewatchmanual.com/order/.
En een gratis te downloaden uittreksel hier: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwiz242ji7X6AhXPgP0HHY-TBxAQFnoECAoQAQ&url=https%3A%2F%2Fthewatchmanual.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FTWM_eng_extract.pdf&usg=AOvVaw1NVN2mE9pRGPGw9FocURML.
Ik heb het ooit gedownload maar heb er nog geen letter in gelezenā¦
Wat ik doe als ik ergens wat meer over wil weten, bijv. een bepaald caliber, daar dan naar googelen en de eerste 20 of zo resultaten aanklikken om te zien of ze me verder brengen. Zo vond ik bijv. dit stuk over de verschillende Powermatic varianten op calibercorner.com:
Tissot Caliber Powermatic 80 Watch Movement _ Caliber Corner.pdf (2,7 MB)
Maar je moet ook niet te veel, te snel willen. Koop eerst een horloge dat je mooi en passend vind en ga daar dan wat meer van proberen te weten te komen, en ga van daar uit verder kijken, zoeken en leren.
Als je trouwens naast die mooie automaat āom van te genietenā nog een goede en nauwkeurige quartz zoekt, kan ik je deze aanraden:
Deze vergeten, voor als het iets meer mag zijn (van prijs dan) :
Meister Chronoscope | Junghans Onlineshop
Ik wik en weeg : 1 duurder exemplaar of 2 meer ābetaalbareā horloges.
Met duurder bedoel ik dan tussen 1500 en 2000 euro (2000 euro is mijn absolute grens).
En zelfs als ik er maar ƩƩn koop, dan hoeft het er natuurlijk niet meteen ƩƩn te zijn van 2000 euro.
Hele mooie dingen gezien al, en ook vooral veel merken die in België bijna niet of helemaal niet te verkrijgen zijn. Ik ben er niet zo voor om een horloge online te bestellen, ik ga het liever bekijken in de winkel. Anders is er weer een gedoe om terug te sturen, om te ruilen⦠als het toch niet aan je verwachtingen beantwoordt.
Heb al sites bekeken van merken met horloges waarvan ik meteen onder de indruk was, maar natuurlijk zijn dat de duurdere modellen. Mido is een merk waar ik mijn gading wel kan vinden, maar heel moeilijk te vinden bij een AD in Belgiƫ.
Ook Junghans, heel apart, en er zijn ook een paar modelletjes die ik prachtig vind, maar ook niet zo wijdverspreid in de handel, maar toch ƩƩn AD gevonden op minder dan een uurtje rijden.
Mido, Stowa, Nomos, Sinn⦠allemaal merken met uiteenlopende types horloges maar allemaal eerder aan de duurdere zijde én niet zo makkelijk te vinden.
Ik beperk mij nu tot enkele merken die ik wel eerst in de winkel kan gaan bekijken ; later, als ik wat meer ervaring heb, zal ik het ācircuitā van kopen en verkopen wel beter leren kennen en ga ik me wat meer op de minder gekende merken richten, maar ik ga ābescheidenā beginnen
Seiko, Certina, Tissot en Hamilton hebben allemaal een paar horloges in hun gamma die mij enorm aanspreken, en allemaal binnen budget. Het moeilijkste wordt kiezen
Een gewone quartz zie ik niet meteen zitten voor āerbijā, maar misschien wel een Seiko Solar diver, heel leuk horloge ; daarnaast dan een automatic van misschien ook wel Seiko, of van de andere merken. Qua stijl sta ik ook open voor allesā¦
SPB121J1 | Seiko Watch Corporation (seikowatches.com)
SPB167J1 | Seiko Watch Corporation (seikowatches.com)
Tissot PRS 516 Powermatic 80 horloges - T1314301603200 | TISSOT® België (tissotwatches.com)
Tissot Ballade Powermatic 80 COSC horloges - T1084081603700 | TISSOT® België (tissotwatches.com)
CONQUEST horloge L3.777.4.76.5 | LonginesĀ®
CONQUEST horloge L3.777.4.99.6 | LonginesĀ®
Allemaal modellen die je makkelijk kan combineren met andere bandjes, denk ikā¦
In elk geval, ik ga mijn tijd nemen om eens rond te kijken vooraleer ik iets koop, itās half the fun
2 goedkopere kiezen ipv 1 duurdere want dan kun je gelijk beginnen met dubbel genieten
Ga hier eens kijken: https://www.horloge.be/shop-antwerpen/
Is een grote op internet, maar heeft ook twee echte winkels in Nederland en ƩƩn in Belgiƫ (Antwerpen).
Ze hebben een heel grote collectie, de meeste ook in de winkel te zien en te passen. Neem er een dag vrij voor, geef van tevoren naar welke merken / modellen je interesse uitgaat, stap op die motor en rij naar dān Anvers. Krijg je geen spijt van en leer je meer van dan van dagenlang websites en youtube filmpjes kijken.
Een field/sport watch en een iets netter model.
Moet zeggen dat ik de Tissot PRX powermatic 80 ook wel redelijk netjes vind met een leren band (sowieso een mooi model)
De power reserve van de Hamilton en Tissot zijn ook geweldig, 80 uur, pak nooit een stilstaand horloge.
Een field watch is geen potje als je netter gekleed bent.
Heb zelf een Hamilton Khaki Field Titanium met open case back.
Welke horloges heb je al geprobeerd?
2000⬠kan je kiezen uit bijna alle mid price merken.
Seiko of de Swatch group merken.
Je kan in Roermond bij de outlet veel horloges proberen Seiko, Swatch group en zelfs Tagheuer binnen jouw budget.