Advies gezocht voor chronograaf, budget ~ €400

Absoluut waar. Ik heb zelf bovenstaande Seiko, en gebruik die als klushorloge. Het bandje zelf is niet slecht, maar dat is smaak… Ik heb hem zelf op een rubberen tropic staan, geen slechte combinatie…

1 like

Ff m’n oudje proppen :slight_smile:

Blijf dol op 't model maar dat is waarschijnlijk ingesleten liefde. Zou zelfs nog wel 'n zwarte willen, vooral vanwege de gele secondewijzer…

En a propos waterdicht, deze altijd gedragen op vakanties, dus zee en zwembad is 'm niet vreemd. Topding!

3 likes

Die bezel zo is erg gaaf bij dit model, dat zie je niet snel terug. Bij TAG Heuer voor zover ik weet… Mooi gedetailleerde wijzerplaat ook. Maar is ie nog nieuw te krijgen?

1 like

Ik heb deze ook, maar draag deze minder dan mijn Certina en Tissot. Met name de lume is bar. Niet af te lezen in bed.

Welke referentie is dat onderste model?

Jouw foto’s zijn beter dan die van Tissot. :slight_smile:

Misschien minder lelijk dan ik dacht. Tussen dit en de Seiko die ik noemde raakt dat wel een argument wat ik zou gebruiken bij de aanschaf van een cadeau:

Cadeau’s krijgen sentimentele waarde. Dan kun je beter kiezen voor iets wat bewezen lang mee gaat en waar een service organisatie achter staat die op termijn iets kan betekenen.

Misschien dat @Koksie iets aan die gedachte heeft.

Joost mag het weten. Ik heb er een heel verhaal over geschreven:

Maar het modelnummer weet ik niet. Zoals gezegd, bij een kleine juwelier in Tel Aviv of Herzeliyya gekocht, zonder doos, nota bene. Die liet ik in het winkeltje.

Sorry.

Bij Tissot volgens mij niet meer maar er zijn nog wel wat juweliers die hem op voorraad hebben; hier bijvoorbeeld:

Of een Bulova Lunar Pilot?

Niet klein maar wel zakelijk als prive te dragen, mooi design, space heritage die op de achterzijde vermeld staat… ongeveer 500 euro.

3 likes

Je hebt het horloge toch nog? Ik kan jouw model niet vinden en irriteert me mateloos.
Type staat onderin bij de dial 7T62-

Hey @Koksie, je hebt hebt een grondige analyse gemaakt. Daar kan ik er nog wel een paar aan toevoegen maar dan wordt het alleen maar moeilijker.

Maar ik wilde je we even op bovenstaande overweging van Fate wijzen, die snijdt namelijk wel hout 🪵. Veel van je opties zijn micro brands waarvan maar de vraag is of die er over een paar jaar nog zijn… En dit soort momenten wil je de komende 25 jaar nog wel eens aan terug kunnen denken als je naar het horloge kijkt toch…

Maar kies ook vooral met je hart. Ikzelf heb de Dan Henry 1964 gehad. Super gaaf en zeker niet te groot. Ook het blauw van de wijzers en het bolle glas zijn gaaf en geven het een vintage look. En daar zat bij mij de pijn; het moet echt vintage zijn of gewoon modern. Dus reissues en heritage modellen doen het bij mij niet zo goed…persoonlijk hè.

Als jij daar geen last van hebt, deze is ook leuk:

(die in de ‘70 kleuren is helaas al uitverkocht)

Maar deze hobby is sowieso niet zo heel rationeel… :sweat_smile::see_no_evil:. Kortom, vlucht, nu het nog kan!! :wink::rofl::rofl:

1 like

Om nog een optie van Tissot te geven: de Couturier chronograaf is echt een mooi horloge. Hiermee begon 10 jaar terug mijn horlogehobby en ik heb het jaren met plezier gedragen!

Nog een eigen foto:

2 likes

Je kan bij de 1964 toch ook gewoon voor 2 subdials kiezen?

1 like

De Couturier van Tissot heb ik nu zelf ook al een aantal jaar, heb de versie met de zwarte plaat, en die bevalt erg goed. Zou ik zeker in de overweging meenemen!

1 like

Zakelijk een 45mm Chrono….

Die krijg je niet weg gestopt onder een fatsoenlijk passend overhemd hoor…. :rofl:

1 like

die wil je toch niet wegstoppen…

Hamilton Khaki Aviation Pilot Pioneer Chrono, echt je verzint het niet… Wel een mooie chrono, 100m WR, ETA quartz uurwerk, sapphire crystal, textured dial, leuke vintage look. List prijs boven budget, maar online makkelijk binnen budget te vinden

5 likes

Hier mijn SNDC31P1 op een blauwe tropic…


Ik vind hem dan persoonlijk beter dragen, dan met een leren bandje. En qua looks is het ook niet echt slecht…

1 like

Maar, maar… hebben ze de vier indices, het driehoekje en twee wijzers in de koffie gedrenkt om Fauxtina te realiseren, printen ze alle minutentracks, het logo, de arabische cijfers en de subdials in maagdelijk hagelwit.

What’s up with that? IWC doet dat soort gekkigheid ook al. Ik bedoel, what. The. Fuck. What the actual fuck? Wat mij betreft moeten fabrikanten kiezen: Of fauxtina / beige, of wit. Geen onzalige combi van die twee.

Brrr.

1 like

Ik gooi er een polletje in

Faux patina
  • Fabrikanten moeten kiezen! Alles in één kleur!
  • Een combi van patina en wit is prima

0 stemmers

De Hamilton die Denvro voorstelt vind ik mooi! De Dan Henry 1964 ook, maar ik heb zelf een 1963 gehad. Daarbij ben ik afgeknapt op de kwaliteit van de kroon. Een voor het geld mooi gemaakt horloge, maar met een kroon die van een goedkoop Chinees kermishorloge lijkt te komen. Van een hele licht kwaliteit. En de 1963 heeft zo te zien dezelfde kroon als de 1964.

1 like