Had ik ondertussen al door
Wel leuk deze tips, kan ik weer verder zoeken
Had ik ondertussen al door
Wel leuk deze tips, kan ik weer verder zoeken
Tissot seastar 2000 - 46mm
Seiko mm200 - 44mm
Hamilton Jazzmaster hier reeds vernoemt
Seiko tuna marinemaster - 47mm
Denk eraan, grootte is niet alles. Soms draagt een groot horloge kleiner door een korte lug2lug. Wel tof dat je je man een horloge cadeau wil doen!
Dag Tiphany,
Zijn pols opmeten kan een optie zijn maar ik ben zelf van mening dat een horloge niet altijd groter hoeft te zijn wanneer de pols groter is. Ik heb een toch een selectie voor je gemaakt van horloge tussen de 41 en 45mm. Deze horloges hebben allemaal een automatisch uurwerk, dit kan goed omdat je aangeeft dat hij het horloge waarschijnlijk dagelijks gaat dragen. Hierbij de volgende selectie:
Mido Ocean Star
42mm leuke functies zoals dag en datum en tevens is die van Titanium gemaakt wat het horloge niet alleen heel erg licht maakt maar ook robuust.
Certina Ds Action Diver Powermatic 80
43mm
Datum functie en een geweldige groene wijzerplaat wat vooral in zonlicht erg mooi naar voren komt. Wijzerplaat is in verschillende kleuren te krijgen mocht groen niet helemaal je smaak zijn.
hamilton spirit of liberty
42mm
Dit is een wat chiquer horloge dan de vorige twee. De champagne kleur wijzerplaat past waarschijnlijk goed bij zijn ring en de groene band maakt het af. Leuke datumfunctie en “open caseback”. Horloge is uiteraard in andere configuraties te krijgen mocht dit niet je smaak zijn.
Hier heb je 3 opties die naar mijn mening niet snel verkeerd kunnen zijn.
Succes met je zoektocht!
Heb je gelijk in!! Ook handig met de extra info erbij! Waarvoor dank!
Op mijn pols (21,5 - 22cm omtrek).
Bij mij overigens hetzelfde probleem, bijna alle lederen banden zijn te kort… deze kan op het “derde gaatje”
€1050,- incl. verzending (voor de duurste versie).
Swiss Made.
Oja, het is de Straum Opphav… al dan niet uitgevoerd in damaststaal.
Prijs van de “normale” ligt rond de €800 dacht ik.
Meer info in mijn TOPIC
De Alpina is zeker sportief maar als je er een mooie leren band op zet is deze zeker goed te dragen in wat formelere setting. Ook al omdat de wijzerplaat en wijzers heel rustig en bescheiden zijn de Alpina is uit 2021 en dus nog helemaal
Mooi en goed!
moeilijk kiezen weer
Toevallig ook tips waar je leren bandjes kan vinden? Of kan je ook een stalen band ervoor vinden?
Er zijn vele sites waar je mooie leren bandjes kan vinden, er is ook een pagina hier op het forum (accessoires) waar veel bandjes verkocht worden.
Deze leren is er voor gemaakt zo te zien en is er ook in andere kleuren.
Of je de metalen band ook los kan krijgen weet ik niet. Maar meestal wel hoor.
Ik heb ook deze nog te koop staan, is misschien iets “dressier”, en op metalen band. Wel iets kleiner (42m) maar draagt vrij groot ook vanwege de iets uitlopende kroon. En een prachtig historisch merk.
That’s suspiciously specific
Ontopic:
Dit is een Hamilton PSR, dit is even iets compleet anders dan alle eerder gedane (en overigens uitstekende!) opties. Ik denk dat je hiermee wel een zeer onderscheidend horloge hebt.
Ook een Bulova Lunar Pilot zou een interessante optie zijn. Dit horloge wordt die veel mensen als “te groot” ervaren, het zou voor je man wel eens prima kunnen passen. Als bonus krijg je een extreem nauwkeurig quartz-uurwerk (+/- 10 seconden per jaar als ik het goed zeg) én een horloge met een mooie geschiedenis, daar het afgeleid is van een horloge dat op de maan is gedragen in 1971.
Leuk dat jij je man een mooi horloge cadeau gaat doen, best wel lastig als je niet zijn polsmaat weet. Meten is weten is het spreekwoord, zelf heb ik een pols van iets meer dan 17 cm. Ik zat te denken aan de Hamilton Aviation, welke imo zowel gekleed als sportief is en als bonus past ie ook redelijk bij zijn ring . Hij is 43mm dus niet te klein, valt ook niet te klein eigenlijk lijkt hij zelfs groter. Met een beetje korting zit die iets boven je budget. De leren band is zeker nog 3 cm groter te maken en met wat extra gaatjes erbij nog groter.
Maar zoals iemand anders al opperde, ga lekker een dagje bij juweliers lang en ga passen. Dus deze Hamilton is een van de ideeën die andere ook al gaven.
In ieder geval succes met je zoektocht en een blije echtgenoot
Bedankt! Mooie optie! Zijn pols is 19/19,5 cm (volgens hem heb ik te strak gemeten 🤦).
Heeft je man verder nog voorkeuren qua type/complicaties? Duiker, chronograaf, moonphase, toolwatch, flieger?
Is het ook
https://www.horlogeforum.nl/t/grappenmakers-op-marktplaats/210454/2233?u=milanftw
Koop altijd een horloge op de stalen band. Vaak is dit voor een relatief kleine meerprijs ten opzichte van het leer/rubber/whatever materiaal alternatief. Het is in de meeste gevallen stukken voordeliger om een band van een ander materiaal later aan te schaffen dan de originele stalen band. Bovendien zijn er ook genoeg degelijke ledere banden online te vinden, staal is over het algemeen lastiger.
Blijkbaar is er een Aquis BTW register. Even de Boutique vragen…
Dan zou die Aviation dus wel passen, alleen op een stalen band staat het niet wel op leer.
Eens, doe ik ook altijd maar sommige horloges staan beter met een leren band. Maar op bijvoorbeeld mijn Longines zulu time GMT die de looks moet hebben van een vintage staat een stalen band echt niet.