Advies horloge voor mijn man

Misschien dat een 42mm klassieker horloge met witte wijzerplaat toch goed zal dragen op zijn pols. Een witte wijzerplaat oogt namelijk groter dan een zwarte. Gewoon een tip voor in het achterhoofd :slight_smile: Alvast een mooi initiatief van je :wink:

1 like

Super, wist ik niet! Goed om te weten!

@MrBie @milanftw @fredpanarai1 @Nouchie wat betreft Hamilton, wat zijn jullie ervaringen met de kwaliteit van het glas? Ik las hier op het forum negatieve ervaringen over (niet ontspiegeld saffier)?

1 like

Ik heb Hamiltons alleen nog maar in de etalage bekeken, ze zijn wat te groot voor mij, ik heb een Seiko met niet ontspiegeld saffier en afhankelijk van de lichtinval geeft dat soms een spiegeleffect en is het wat lastiger om de tijd te lezen. No biggie vind ik.

1 like

@TiphanyVDB, de Hamiltons met saffierglas en zeker die ik je liet ziet heeft dus echt wel AR op het saffier, zowel aan de binnenkant als de buitenkant. Zou niet weten wat voor negatieve ervaringen ze daarmee hebben, heb je toevallig een voorbeeld van zo’n negatieve ervaring, ben ik echt wel benieuwd naar want kloppen doet het niet.

Goh, om dit allemaal terug te vinden, soms kom ik iets tegen, maar waar staat het weer :see_no_evil:

Of zie ik dit verkeerd? Op de site van Hamiton staat telkens ‘saffier’, het is me niet duidelijk of er wel of niet AR coating op zit.

1 like

De betere juweliers hebben meestal wel een voorraad Hirsch bandjes.

1 like

Bij deze staat bij Anti Reflection (AR) Yes. Dus dit model heeft het wel. De Khaki Fields hebben dit niet. (De mijn in ieder geval niet). Overigens geen deal breaker hoor, geen AR coating, vind het persoonlijk alleen een gemiste kans.

1 like

ah ok, bedankt! gewoon over gelezen :woman_facepalming:

1 like

Zie het lijstje die je geplaatst hebt, kijk onder waterdichtheid en wat staat daar: Anti Reflection: Yes. Je hebt het antwoord zelf al opgezocht :wink:, dus de Aviation heeft AR en is dus ontspiegeld :wink:

1 like

In de Hamilton horloges zit saffierglas, maar of het wel of niet reflecteren van het glas je stoort hangt van persoonlijke smaak af en van wat je gewend bent. Ik zou me er niet door laten afschrikken en vooral je man het horloge in het echt om doen zodat hij het zelf kan beoordelen. De entry level Hamilton horloges zijn veelal niet voorzien van AR coating, ikzelf vind dat persoonlijk ontzettend storend maar voor een ander is het geen enkel probleem.

Mijn vriendin zei ooit: ‘I really don’t see anything wrong with this watch, you are just wierd’ Het is niet voor niks dat op het forum vaak zelfs bij de duurste collecties een Hamilton field horloge te zien is. Het zijn gewoon goede horloges met heel veel waar voor je geld.

Wanneer je naar de wat duurdere Hamiltons gaat dan zijn deze vaak wel voorzien van coating.

1 like

ok, bedankt voor de uitleg!!

1 like

Hi Tiphany, als je naar nieuwere modellen kijkt moet dit verder geen probleem zijn. Hamilton hanteert een goede prijs-kwaliteit verhouding en dit is ook terug te zien in de kwaliteit glas dat ze gebruiken. Leuke keuze trouwens, Hamilton!

1 like

Ik zou ook zeker Mido niet overslaan in je overwegingen.

Of vierkant gaan. Dat draagt groter dan reguliere kastenDeze Eterna heeft gouden accenten die mogelijk bij z’n trouwring passen. Eterna is een robuust Zwitsers merk.

Met dunne bezel draagt ook groter dan de diameter doet vermoeden

Ook Orient met hun “star” line zijn in je budget erg goede horloges met prima afwerking.

Deze is groen met gouden accenten en belangrijker een forse 50mm lug to lug = lengte, dus geschikt voor de bredere pols

Succes met de zoektocht

1 like

Hammies van rond de 400-700 Euro hebben in mijn ervaring nooit AR coating. Waarom niet? Joost mag het weten. Van mij mogen ze 50 ballen meer vragen en er een beter glaasje in drukken.

1 like

Hele mooie actieprijs op Amazon nu:

1 like

Ik zie er eentje staan in het blauwe forum, vind het wel leuk dat het gebruikt wordt in het leger (mijn man was in een vorig leven para), maar lijkt me minder geschikt voor onder bv overhemd en kostuumvest?

1 like

Met >15mm dikte wordt het wel een opgave om 'm onder een manchet te krijgen. Alles kan tegenwoordig, maar het lijkt me zeker niet de meest geschikte kandidaat.

Had naar een ander model gekeken, H76719530, en daar stond dit niet, vandaar de verwarring

Deze heeft dit vermoedelijk niet?

1 like

Dit model heeft echt gewoon anti reflectie coating, staat er wel niet bij maar heeft ie dus wel :wink:

1 like