Advies nieuw horloge: keuze gemaakt!

Via PB deze aangeboden gekregen. Lijkt me een interessante piste!

6 likes

Lol Ralph, jij zei dat je die Tissot waarschijnlijk een tijdje zou dragen en dat die dan mogelijk het huis weer mocht verlaten. Dus zowel een paar anderen als ik zeiden toen, dat wij interesse zouden hebben :wink:

1 like

Veel te moeilijk af te lezen voor mij als simpele ziel:)

Big Eye is niet echt dressy he?

Ik vind de Jazz master en de Nomos wel leuke suggesties!

2 likes

Ik krijg er toch wel grote ogen van… :eyes:

1 like

Nee nee, voor de tijd af te lezen gebruik ik mijn telefoon. :wink:

Ik vond deze de meest afwijkende in je collectie en ik persoonlijk houd erg van diversiteit.

Succes met je zoektocht. Dat is immers een leuke bezigheid. Pas na een aantal jaren komt de servicebeurt waarin je je gaat afvragen waarom je toch zoveel horloges in je collectie wilt hebben. :slight_smile:

1 like

Op zich vind ik hem ook erg tof :+1:

Nadeeltje, ik vind chrono’s vaak te dikke tonnetjes.

2 likes

Zeker

Nieuw 1200 of met zichtbodem 1400. Echt dit model verdient een zichtbodem

Moet makkelijk lukken dus voor het budget van TS.

1 like

Niks mis met quartz.

Prima horloge, maar het voegt in mijn beleving niet veel toe aan de Gentleman die je nu hebt. Sterker nog, je hebt een mooi trio, waarvan er eentje een lekkere grab en go quartz is.

Citizen NB1050-59L, 650 ballen na import en zo. Al zou ik de zwarte pakken.

Hou je nog 650 over voor vier gram, eh, poedersuiker en een uur met twee dames van laag allooi. Of voor een gasbarbecue, uiteraard. Wat je maar wilt. :slight_smile:

Maar als ik m’n hart recht uitspreek is dit ook wel lekker: Een Hamilton.

Voor zo’n 800 te vinden. Minder poedersuiker, minder dames.

5 likes

Ook wel een leuke optie!

:joy::joy::joy:

1 like

Neenee, je hebt gelijk. Ik zit denk ik gewoon opnieuw in een fase dat ik alleen automaten wil. Terwijl ik soms gewoon te lui ben om mijn horloges goed te zetten…

Misschien is de niet zo heel donkerblauwe wijzerplaat de boosdoener bij mijn Gentleman

1 like

Uiteenlopende stijlen, maar ik heb liever dit dan een geïntegreerde bracelet, hoe leuk de PRX verder ook is. Ik zie de PRX als leuke side-optie, maar niet als serieus onderdeel van een 3 piece.

3 likes

Deze Oris lijkt me ook een leuke optie

3 likes

Haha jij ziet ze vliegen. Dat heb ik niet gezegd.

1 like

Waanzin. Dan moet het wel wat zijn!

1 like

Drie hele dagen. Ik stond ook versteld.

Maarreh, @tse92:

1290 ballen op bracelet. Een Sinn 556 in blauwe sunburst. Dat kan ook nog he? Da’s een sporthorloge met dressy neigingen. Is je budget wel op, voor een tientje kun je amper een jonko bouwen.

Of als je een echte dresswatch wilt, deze kun je voor rond de 900 denk ik wel vinden, dan heb je nog 400 over voor 2 gram aan spul en twee uur met een ladyboy. Of een weekendje Den Bosch. :slight_smile: Misschien moet daar geld bij, nu ik er bij nadenk.

Punt is dat ik de Deutsche en Japanische Uhrenmacher ook maar even wil promoten, want Zwitserland heeft het allemaal ook niet uitgevonden.

10 likes

Waanzinnig mooi deze

3 likes

Nu ik toch bezig ben met de Duitsers en Japanners, how about the British Empire?

Farer maakt tof spul. Voor onder 1300 ballen heb je in het blauw drie mooie mechanische keuzes:

De Hopewell driehander. 11mm dik, mooie maten, olijke wijzers. Voor zo’n 800-900 ligt ie op je mat.

De Lander. Zowel in aquamarijn als in navy blauw een mooie GMT optie. Die soupeert je budget op, maar toch. Een GMT.

En daar is nog Christopher Ward. Ik kan niet tegen de drietand secondewijzer, maar de kwaliteit van deze horloges is in het handje prachtig:

De C63 Sealander. Binnen je budget ook als GMT verkrijgbaar, 39mm, maar dan heel erg niet dressy meer:

Die laatste is veel te sportief om binnen je criteria te vallen, maar hij is leuk.

Tot slot wil ik nog een lans breken voor een Japanse specificatie-kraker. 200m waterdicht, prachtige blauwe sunburst, op bracelet, met AR coated saffier, en als je een beetje zoekt vindt je ze voor 550-650 ballen.

4 likes

Lol, nee natuurlijk heb je dat niet gezegd maar het was te proberen om je op andere gedachten te brengen :wink:. Nu heb je mijn droom in 1 keer stuk geslagen :cry:. Maar je hebt je Rolexen nog Ralph, weg met die Tissot :wink: maar dan wel deze richting op. Laat mij nog even dromen Ralph en geef mij een flintertje hoop :rofl: :rofl: