Advies: Omega Globemaster of Rolex OP?

De OP zou mijn keuze zijn. Schitterende Rolex. Een van de mooiste. Geen glimmende schakels, geen datumpuist. Perfect. Als je er een Easylink op kunt zetten is dat perfect.

De Omega is ook heel mooi. Band is wat scherp vond ik. Mindere verstelbaarheid ook. Uurwerk ook prachtig!

2 likes

De GM is in een bicolor of twee metaal uitvoering te krijgen.
Dat is umverwervend mooi, zeer beschaafd en toch een opvallende verschijning. Het is het horloge dat niet gezien wordt tot het gespot is bij wijze van spreken, en daarna is het niet meer te vermijden…je blijft kijken.
Ik heb de Omega van @Windhund omgehad en ben reddeloos verloren :crazy_face:

De Rolex nooit irl gezien en daar kan ik dus niets over zeggen…

Wat is dan mijn advies?
Kies niet zonder beide horloges opgepakt en omgedaan te hebben.
Neem degene die je bij het passen het laatst gedragen hebt…dat is het exemplaar dat connectie heeft met jouw gevoel.

Hier het horloge van Onno dat mij gijzelde…
20200801_15414820200801_15410420200801_154122

Edit: er bestaat ook een GM met groene wijzerplaat!
Edit 2: gevonden:
Screenshot_20200804-203206_Gallery
Edit 3: iemand meldde dat de kastvorm niet mooi zou zijn…WAT???Screenshot_20200804-202749_Gallery

8 likes

Mijn keuze zou de Globemaster zijn. Daar valt gewoon veel meer te zien.

De OP vind ik maar saai, zou dan eerder voor een Explorer gaan (en die heb ik weggedaan omdat ik die ook te saai vond).

2 likes

Beide mooi, maar de Globemaster geeft wat meer mogelijkheden gezien de vele bandjes die er goed op staan.
Ik heb de witte Globemaster gehad en denk er nog regelmatig aan terug.

Het archief:

image
image
image
image

11 likes

Ik denk dat dat de lichtval is, volgens mij hebben ze geen groene.

Wel een met groene band, maar die is dan weer ietsje heel veel meer aan de prijs dan de witte of de blauwe.
image

3 likes

Kan goed dat je gelijk hebt. Ik heb de catalogus niet gecheckt.

Vond hem op de bijgesloten foto juist zo mooi.

Ze hebben wel groene AT, dus ik dacht zelfde kleur groen voor de GM

Screenshot_20200804-202505_GalleryScreenshot_20200804-203206_Gallery

2 likes

Die kleur AT is erg gaaf inderdaad.

1 like

De Globemaster heeft geen fijnafstelling op de gesp en dat is zwaar ***

Dat gezegd hebbende, de Globemaster is schitterend.
Ik bezit de witte Oyster Perpetual en ik vind m ietswat classics Rolex vibe hebben

2 likes

In de positieve zin?

1 like

Ja, in positieve zin.

1 like

Het is maar net waar je van houdt maar ik heb ze beide om gehad en zou voor de GM met witte plaat kiezen. De OP is wat saai en heeft geen datum. Ik krijg er erg het "instap Rolex-gevoel van. De kroon op de band is erin gedrukt ipv erop zoals een DJ en de GM heeft meer details.

2 likes

OP39 for sure and without any doubt

1 like

GM geen twijfel.
Ik lees uurwerkje en geen geschroefde kroon…
Uurwerkje is veel meer dan een simpele OP.
Hij is ansich al a-magnetisch.
Een geschroefde kroon heb je helemaal niet nodig als hij 100m waterdicht en bovendien moet je hem snel kunnen zetten (gmt techniek dmv uurwijzer onafhankelijk bewegen maar zonder te hoeven hacken) ipv iedere keer die kroon vast en losdraaien. GM is een horloge voor iemand die niet opzoek is naar erkenning maar voor zichzelf gewoon een echt uurwerk wil dragen (liefst onder 40mm en op lederen band) zonder mee te doen aan de verplaswedstrijd.

3 likes

Het 3135 werk is anti-magnetisch zat met die parachrom hairspring. Er bestaat ook zoiets als over-engineering ten koste van betrouwbaarheid en service-ability en ik vrees dat dit is wat Omega doet. Schroefkroon hoeft inderdaad niet voor 100 meter maar als je je horloge niet elk jaar binnen wil brengen voor een waterproofness check dan heb je met schroefkroontje toch weer wat meer zekerheid dan bij volledig betrouwen op rubberen pakkingen.

Je statements over erkenning en verplassen ga ik niet op in want die vind ik weer belachelijk stereotyperend; alsof een Rolex enkel over het kroontje gaat en niet over de (steen)goede producten.

3 likes

Lijkt mij juist dat een OP de Rolex bij uitstek is waar dit niet op van toepassing is, juist door het understatement dat dit horloge maakt. Doet niets af aan de GM, maar je uitspraak is niet alleen generaliserend maar ook te kort door de bocht.

3 likes

Inderdaad, de OP is bij Rolex net die heerlijke ‘och het is de instapper’ klasse. Je hebt de kwaliteit en al het goede van Rolex, maar moet geen 8k op tafel gooien, en de Rolex boys gaan je geen ‘grote jongen’ vinden. Exact wat je wil dus. Ik kan niet wachten tot de AD me opbelt voor m’n 114300 met witte plaat.

Die vonkt Dumet niet bij elkaar. Dat is toch 100% pure schoonheid!!!

Ik ben geen Rolex fan, maar die OP39 is maar mijn mening een van de mooiste Rolexen ooit. Ga voor de Rolex😁

De globemaster is in imo veel mooier dan de op…schitterende plaat…enig nadeel vond ik dat de schroefjes fors waren vast gezet met locktite…band is ok niet de beste die ik om mijn pols heb gehad…maar desalniettemin voor het geld een schitterend horloge