Advies: Omega Globemaster of Rolex OP?

Het 3135 werk is anti-magnetisch zat met die parachrom hairspring. Er bestaat ook zoiets als over-engineering ten koste van betrouwbaarheid en service-ability en ik vrees dat dit is wat Omega doet. Schroefkroon hoeft inderdaad niet voor 100 meter maar als je je horloge niet elk jaar binnen wil brengen voor een waterproofness check dan heb je met schroefkroontje toch weer wat meer zekerheid dan bij volledig betrouwen op rubberen pakkingen.

Je statements over erkenning en verplassen ga ik niet op in want die vind ik weer belachelijk stereotyperend; alsof een Rolex enkel over het kroontje gaat en niet over de (steen)goede producten.

3 likes

Lijkt mij juist dat een OP de Rolex bij uitstek is waar dit niet op van toepassing is, juist door het understatement dat dit horloge maakt. Doet niets af aan de GM, maar je uitspraak is niet alleen generaliserend maar ook te kort door de bocht.

3 likes

Inderdaad, de OP is bij Rolex net die heerlijke ā€˜och het is de instapper’ klasse. Je hebt de kwaliteit en al het goede van Rolex, maar moet geen 8k op tafel gooien, en de Rolex boys gaan je geen ā€˜grote jongen’ vinden. Exact wat je wil dus. Ik kan niet wachten tot de AD me opbelt voor m’n 114300 met witte plaat.

Die vonkt Dumet niet bij elkaar. Dat is toch 100% pure schoonheid!!!

Ik ben geen Rolex fan, maar die OP39 is maar mijn mening een van de mooiste Rolexen ooit. Ga voor de Rolex😁

De globemaster is in imo veel mooier dan de op…schitterende plaat…enig nadeel vond ik dat de schroefjes fors waren vast gezet met locktite…band is ok niet de beste die ik om mijn pols heb gehad…maar desalniettemin voor het geld een schitterend horloge