Advies op expertise

De datum ligt ook diep zie ik nu. Helaas…

Yes deze zijn functioneel doen het dus wel

Dat is bij een Dubois-Depraz module ook zo. Maar zelfs dat niveau halen we hier lang niet. :confused:

Meestal bij een nepper zitten de subdials te dicht bij elkaar. Ook zit het datum venster te dicht naar het midden.
Dit komt omdat er een goedkoop uurwerkje is gebruikt dat eigenlijk te klein is.

Zou dit een automaat of kwarts moeten zijn?
Origineel dan.

En @Salver tikt de secondewijzer of loopt ie vloeiend.

3 likes

Hij loopt automatische dus zonder getik

Hij klopt echt niet, maar het is helaas wel eentje waar ze hun “best” op hebben gedaan. Geld terugvragen!

Ik denk dat dit gewoon de conclusie is :

Ik denk dat het dan een Seiko Mecaquartz uurwerk is. Da’s een hybride uurwerk, dat Seiko helaas aan iedereen verkoopt die maar over de brug komt.

Toch kwarts, maar de chronograaf-wijzer loopt alsof-ie mechanisch is. Is de “reset” van de chronograaf acuut, of loopt de secondenteller in pakweg anderhalve seconde terug naar 0?

2 likes

Oi dat zou ik niet durven zeggen. Ben serieus daar dan weer een leek in dacht een mooi klokje te kopen na lang gezocht te hebben. Maar dat gaat mooi de mist in als ik het zo lees
🥹

Chronograaf aan, na pakweg een halve minuut stoppen, en dan op reset drukken. In 1 keer “tsjak” terug = mecaquartz. Ik durf er haast om te wedden.

Ja die mening deel ik ook wel :thinking: ben alleen wel erg nieuwsgierig wat ze hier nog voor hebben durven te vragen :see_no_evil:

Ze gebruiken ook automaten in die replica’s dus ik weet het zo net niet.

Ja daar ga je al de mist in, dit is inderdaad een klokje. Een echte noemen we een horloge :grin::sunglasses:

Ik ga Lubach terugkijken. Ik vrees voor de uitkomst bij de dealer. Vraag om een bewijs van “onechtheid” mocht je het nodig hebben!

Vraagprijs was 1500 uiteindelijk voor 1000 kunnen meenemen. Goedkoop is dus weer eens bewezen duurkoop maar ga natuurlijk m’n geld terughalen bij de beste meneer.

1 like

Ja da’s veel te weinig voor een echte, en veel teveel voor een nepper. Een echte Breitling kan niet (meer) voor 1000. Nergens.

1 like

Bedankt voor je tip dat ga ik zeker doen

1 like

Ik wil iedereen die hier zijn tijd voor genomen heeft ontzettend bedanken!

9 likes