Advies op expertise

Nou het antwoord is gegeven. Jammer dat het je is overkomen, hopelijk krijg je je geld terug.

1 like

Succes met het terughalen en afhandelen. Helaas voor deze keer. Voor dat bedrag kun je vast een heel mooi ander horloge kopen. Misschien in het blauwe gedeelte hier. Alleen voor een Breitling moet je nog even doorsparen. :+1:

Een Speedy gaat ook in 1 X tsjak terug.
Is het anders bij een handwinder?

1 like

Mechanische uurwerken gaan direct terug. Veel quartz uurwerken draaien rustig door naar 0.

Mechaquartz combineert een quartz uurwerk met een mechanisch deel zodat je niet zo merkt dat t een quartz chrono is… zeker niet als er geen secondewijzer op zit.

1 like

Mosterd na de maaltijd, maar toch lijkt het me handig op zijn minst een foto van de originele bij je te hebben.
Als je dit horloge met het origineel vergelijkt, is de conclusie IMHO gelijk gemaakt, het lijkt van geen kant :unamused:

2 likes

Ben geen expert maar het feit dat er op elke foto op internet 20/40/60 staat in de subdial links, en bij die van jou 2/5/7 zou bij mij alle alarmbellen af laten gaan in combinatie met de skippybal van een lumešŸ˜…

1 like

Zou iets? :sunglasses:

@Salver is de koop al teruggedraaid?

25 likes

Wauwww!:rofl::rofl::rofl: Een waar kunstwerk op basis van mijn opmerking! Sir…i bow down to you!

1 like

:rofl:

Heerlijk

1 like

Dat is aardig! Dat is wat ik doe he… maak grapjes over de actualiteit van dit forum. En kies zelf de momenten. Dit vond ik grappig :joy:

1 like

Tof gevonden! En grappig is hij zeker! :grin::ok_hand:

1 like

Ik ben gisteren bij Breitling zelf geweest (was natuurlijk niet nodig na alle feedback hier :wink:)
Maar alsnog even een bevestiging en was inderdaad een namaak. Gisteren ook gelijk de beste man ermee geconfronteerd en mijn geld wezen terughalen :facepunch:.

Even doorsparen nu voor een echte!

15 likes

Fijn dat het toch nog een soort van goed gekomen is. Of heeft de verkoper nu pijn in zijn kaak? :sunglasses:

1 like

Wat was zijn verklaring voor de factuur die.er bij zat dan?

1 like

Super. Hopelijk wel echt geld teruggekregen.

6 likes

Noop. Een speedy kan pas gereset worden nadat op stop is gedrukt. Resetten kan niet bij een lopende chrono.

Ik vind dit echt een heel vreemd verhaal.

Je hebt een horloge gekocht met factuur.
Bij navraag blijkt het horloge nep.
De verkoper neemt het horloge zonder slag of stoot en op dezelfde dag terug wanneer je zegt dat het horloge niet klopt.
Over de factuur wordt niet meer gerept.

Waarom zou de verkoper bij het minste of geringste het geld terug geven en het horloge retour nemen? Daar staan verkopers van fake troep niet echt om bekend. En al helemaal niet als er een factuur bij zit. Als de factuur nep zou zijn, dan is aangifte op zijn plaats en niet het terug geven van het horloge.

Hier speelt iets anders.

2 likes

Er zijn echt nog wel eerlijke handelaren hoor. Het kan gewoon zijn dat deze verkoper het horloge ten goeder trouw heeft ingekocht ten goeder trouw heeft verkocht aan TS. Dat hij zonder slag of stoot nu het horloge van TS terugneemt is netjes. Het is nu aan hem om aan te kloppen bij zijn inkoopadres.

Ik zeg niet dat het zo gegaan is, maar het HOEFT echt allemaal niet zo ingewikkeld te zijn…

1 like

afbeelding

1 like

Als handelaar is het jouw plicht om met kennis ter zake te handelen. Een horloge aankopen die een chronograaf zou moeten zijn, maar het niet is, die fouten zou een handelaar toch niet mogen maken. Ik hoop ergens dat het hier om een factuur van een kringloopwinkel gaat.