advies over nieuwe dagelijkse duiker

Das nou ook toevallig :wink: :wink:
De Turtle is over het algemeen vriendelijker geprijsd dan de SKX maar is een kast van 45 mm niet ontiegelijk wennen?

1 like

Het is wat aan de grote kant, maar door de korte lugs kan het op een vrij kleine pols gedragen worden. Ik heb zelf een 17cm pols. Het is uiteraard wat je zelf mooi vind. 42mm is echt mijn max grootte kast, maar voor een cushion case met korte lugs maak ik graag een uitzondering :grin:

3 likes

Squale 1521 kan ik je zeker niet afraden, heb er sind twee weekjes zelf eentje en ben er absoluut weg van. De 1545 vind die hierboven al gedeeld is heeft mn interesse ook maar zijn voor zover ik kan zien tweedehands niet super makkelijk te vinden.

Een alternatief zou de Steinhart Ocean One kunnen zijn, heb er zelf geen ervaring mee maar lees goede berichten en zijn voor €460,- zelfs nieuw te koop bij Steinhart zelf.

Wilde de Baltic Aquascaphe nog opperen maar die heeft geen datumindicatie dus :zipper_mouth_face:

3 likes

Seiko Skx zijn top, maar een 5 sports misschien gezien budget betere keus. Skx’en worden lastiger en duurder. En geen hacking en handwunding. Als je dat tenminste echt belangrijk vind.

Zag de citizen ny0040 genoemd worden, ziet er leuk uit. Tegen argument: niet doen als je er niet van houdt om de rotor te horen en zelf te voelen draaien. Had hem gekocht en merkt dat vrij snel op. Gelijk op afgeknapt ingepakt en retour gestuurd

1 like

Ja hoor ,is prima spul.

1 like

@wvergers Kan ik inderdaad beamen. Ook hier geen enorme pols. Maar door de kast- en lugvorm en -lengte vind ik m’n Turtle goed te dragen. SKX blijft wat slanker/meer bescheiden. En laat ik nou toevallig nog een heel nette hebben, waarvan ik eventueel wel afscheid zou willen nemen… :grin:

Laat maar even weten, indien je geïnteresseerd bent. :wink:

4 likes

Nee hoor. Op marktplaats maar ook hier zijn ze echt nog goed te verkrijgen. En ook nog makkelijk voor (onder de) 300 euro. Kwestie van goed zoeken en onderhandelen (toch de helft van het plezier van het kopen van een horloge :wink:)

Ongetwijfeld. Maar dan gaat het om voorkeur welke je het mooiste vindt.

Dit stond in de openingstext… met een skx heb je wel echt een icoon op de pols. Squale in mindere mate en mm200 niet echt.

1 like

Maar met een square of MM20l heb je wel echt “meer” horloge dan de SKX.
Hij is misschien een icoon maar de andere 2 zijn wel van een veel hoger niveau.

1 like

Ik heb toevallig net deze besteld:

Als zomer/vakantie horloge.

40mm diameter
500m waterproof
Saffier glas
Keramische bezel
Automaat
Schroefkroon
Gloednieuw minder dan €400

Nee ik heb geen aandelen of baat bij het aanprijzen van dit horloge :innocent:
Heb in het verleden ook een keer een OceanX gehad en de kwaliteit is echt meer dan prima.

Wel een hoog hommage gehalte.
Kruising tussen een Sub en Deapsea maar juist die combi vond ik wel leuk.

Als hij morgen of overmorgen binnen is doe ik wel een fotootje om de pols.

2 likes

Ik heb een tijdje terug ook een SKX gekocht - super mooi horloge. Is zo’n beetje mij grab 'n go watch geworden. Er is nu nog genoeg te krijgen op MP. Als je daar over twijfelt zou ik nu de knoop doorhakken.

Als alternatief zeg ik:
Steinhart - goede uurwerken en Swiss made. Probeer er een via MP te scoren. Staat genoeg op.
San Martin - voor de prijs vindt je geen betere kwaliteit

2 likes

Ben benieuwd! Heb zelf ook eens een OceanX op het oog gehad maar kon er toen niet veel over vinden.

1 like

Als de SKX de saffier en uurwerk update heeft gehad durf ik dit te betwijfelen. Maar goed… dat heeft ook met persoonlijke voorkeur te maken.

En dan komen uiteraard de mod mogelijkheden naar voren… alhoewel die dan niet echt origineel meer is. Met een 007 of 009 zou ik het denk ik niet snel doen, als ik deze had. Maar met mijn SKX171 ben ik subtiel los gegaan :grin:

4 likes

Deze kleine squale? 395 euro bij AWCO.

3 likes

SRPF81

3 likes

Dat ziet er ook goed uit zeg! Mooie “oude” lume en bijpassende bezel.
:ok_hand:

Iedereen bedankt voor alle tips! De knoop is doorgehakt… Het is een gemodde Turtle van @Riepos geworden en dan spaar ik nog wel even door voor een mooie Squale 1521.
:pray:

4 likes

Ik zou dan gaan voor een Seiko SRPD75K1 met Milanese band. Tres Chique

1 like

Deze is ook fijn zels de schroefkroon en pushers werken goed en fijn uurwerk erin. Keramisch is de bezel en ook nog saffierglas.

3 likes