Advies Rosé gouden dresswatch

Ha allen!

Ik zou graag een mooie dresswatch voor mijzelf kopen maar moet zeggen dat ik het nog een moeilijke zoektocht vind.
Ik ben erg benieuwd of jullie nog ideeen hebben. Wellicht zijn er modellen die ik over het hoofd zie?

Voorkeurslijstje:

• Rosegoud
  • Max 40mm, liefst 38/39
  • Lederen band met deployant sluiting
  • automaat of handwinder
  • Mag best wat gebeuren op de wijzerplaat
  • Datumvenster niet perse een vereiste
  • budget: 400€

Wat ik zelf absoluut prachtig vind is de Seiko SSA346:

Niet meer te krijgen (zonder je organen op het spel te hoeven zetten), heb er een gezocht topic voor gemaakt maar acht de kans klein.
Iets groter dan 40mm maar gezien het aanzicht is dat het wel waard.

Ik ontdekte ook deze orient:

Maar oud model en hier niet te krijgen, zag er een op Uhr, maar de staat was mij iets te gedragen.

deze vind ik ook wel mooi, maar boven budget met de blauwe wijzerplaat. Daarnaast vind ik het witte datumvenster ook twijfelachtig…

Ik ben erg benieuwd of jullie nog tips hebben!

9 likes

Mido Baroncelli kwam meteen in mij op. Slechts 7.5mm ‘dik’ en een zwitserse automaat. Kost nieuw 1100, maar tweedehands zal hij maar net boven budget uit komen vermoed ik.

7 likes

Of een Tissot Le Locle. Tweedehands / met korting ergens

12 likes

Hij mag van mij best chunky zijn :stuck_out_tongue: heb ik weer!
Maar erg mooie opties, de Tissot ken ik maar de Mido nog niet, ga er eens naar kijken, dank @rorymoer

Die render is natuurlijk matig, maar ik heb ook hier op het forum foto’s voorbij zien komen waarvan ik best onder de indruk was. En 39mm is top

1 like

Zag ik net in andere topic, iets boven budget, dat wel…

https://www.horlogeforum.nl/t/wel-of-niet-doen/397500/17

2 likes

Je 1ste keuze de Seiko erg mooi :+1:t2:

1 like

De Seiko -mits geduld- is een hele mooie
Ik heb even zitten rondzoeken en kan niks mooiers vinden

een Orient Star RE-AW0003S00B valt nog binnen je budget en specs

Niet zo makkelijk te vinden, maar lijkt me ook nog wel een alternatief misschien is de Geckota W-01

2 likes

De Mido Great Wall zou ook nog een optie kunnen zijn.

5 likes

Ik zou voor de eerste keus gaan, de Seiko.
Goede keus, budget iets verhogen en online aanschaffen.

1 like

Ik zeg, de Seiko.

Geen dank

1 like

Die. Klaar. :wink:

2 likes

Ik vind die van jou schitterend! :+1:
Is dit nog een optie? Of is dit geen rosegoud? Ik kan het even niet zo goed zien, hier.

En ja, eigenlijk alles wat ik verder kan bedenken ligt een (heel) stuk boven je budget… Succes! :slightly_smiling_face:

2 likes

Deze:
Orient Orient Star RE-AV0001S automatic men’s watch rose-gold tone leather band 50h Power Reserve

Voor € 399,- op chrono24.nl.
Ik heb er zelf eentje en vind hem perfect. Een half jaar geelden gekocht van Perfuwatch in Spanje (via chrono24). perfecte service.
Dit is de mijne:

Geen datum; hoef je die ook niet te verzetten :rofl:

1 like

Ik las dit:

en toen dit:

Dat kan nooit een mooie volgouden dresswatch zijn. Meer goudkleurig. :sunglasses:

Als ik mij vergis hoor ik het graag.

3 likes

Maar dat (volgoud) zijn de meeste andere klokjes in dit topic ook niet.
Zelfs die Mido Baroncelli ad CHF 1,090.00 is volgens de site van Mido zelf van “Stainless steel with rose gold PVD coating”…

1 like

Dank voor al jullie suggesties!
Zitten een aantal leuke stukken tussen die ik nog niet ken!

Ja eens renders zijn natuurlijk altijd een beetje ingewikkeld :stuck_out_tongue: Heb het namelijk ook wel eens andersom.

Erg mooi! ik vind de combi rosegoud met een blauwe plaat sowieso erg mooi! Frederique constant had ik zelf ook al in mijn hoofd, vind de business timer zelf erg mooi, maar ook boven budget! :stuck_out_tongue:

, haha ja ik vrees het ergste, als je namelijk iets in je hoofd is, is het lastig om daar vanaf te stappen. Ik neig dus nog steeds heel erg naar die seiko :stuck_out_tongue:

Beiden erg mooi! Die Geckota kende ik nog niet, wel erg mooi! Die orient heb ik ook even bekeken naast die ene die ik in mijn openingspost heb staan, twijfel een beetje over dat skelleton gedeelte, weet nog niet zo goed wat ik daar van vind.

Ik ben wel gecharmeerd van Mido, deze spreekt me alleen minder aan. Door Seiko vind ik de dag datum op deze wijze een beetje cheap ogen. Vast door de 7s26 die bijna niets kost :stuck_out_tongue:

Ja dit is nog steeds wel mijn nummer 1 voorkeur. Misschien het overwegen waard om het budget iets op te hogen. Liever iets meer aan uitgeven dan een horloge aanschaffen wat het net niet was …

:ok_hand:

mehh :stuck_out_tongue:

erg mooi ja! Die heb ik ook gezien, alleen als ik me niet vergis is dat een 34mm. Nou heb ik het liefst onder de 40mm maar dat zou wel wat aan de kleine kant zijn.

ja prachtig! Alleen nog niet uit over het skelleton gedeelte :stuck_out_tongue: Is orient star overigens een beetje met presage te vergelijken qua afwerking en kwaliteit?
goeie tip!

uiteraard! Moet een goedkleurige zijn, maar als jij een 18k kan vinden voor die prijs :stuck_out_tongue: :ok_hand:

7 likes

Orient Classic Automatic Men’s Watch FEV0V002TH

4 likes

ook erg mooi! De strijd lijkt wel te gaan tussen Seiko en oriënt😂

Grote fan van Seiko maar dit voelt niet echt “dress” aan voor mij. Heel drukke plaat - joekels van indices, reliëf, subdial, vrij dikke bezel. Een dress moet voor mij rust uitstralen en dat doet deze allerminst. Maar wel mooi natuurlijk.

Dit daarentegen. Jammer van de dauphine wijzers (bah) maar da’s smaak.

Nooit eerder van gehoord, toffe tip :+1:t2:

Geen dress watch toch? Wel leuk ding nog.

Ik ben niet zo thuis in “recente” horloges dus ik ga wat dieper moeten graven als ik zelf een zinnige suggestie wil geven. :smile:

2 likes