Afgebroken springbar vast in de lug

Ja klopt, :+1:

1 like

Is dit die springbar die vastzat van die sub van @RLC? Lees alleen nog maar springbar problemen hier.

1 like

Nee bij mij zit de springbar niet vast in mijn Sub. Gelukkig niet zeg. Ik heb alleen zelf door een kl**e tool mijn springbars vernageld.

Hmmm, is het een kast met gaatjes aan de zijkanten? Recht Rvs uitboren is erg moeilijk. Ik zeg met een micro las, iets erop lassen en er uit trekken. Good luck!

Tis een Seiko, die kan het hebben :wink:

2 likes

Hoezo?

Ik heb de tandarts gevraagd te boren, op mijn risico. Het resultaat was niet fantastisch verfijnd, maar ik kon in ieder geval mijn Lord Matic gaan dragen. Het was toch al een afgeragde rammelbak.

Maar daarvoor moet je wel een keer naar de tandarts dus. :man_shrugging:

1 like

Valt dat onder je tandarts dekking van je zorgverzekering?

2 likes

met reden ook… ducktape blijft wel plakken

Ik ook, het is niet mijn horloge. Maar je kunt niet goed centeren dus wordt het een zooitje. Tenzij je een uitgelubberde lughole niet erg vindt.

Zo heeft men ook vaak tai rips ipv tie wraps…

2 likes

En locktide.

3 likes

Wel, ik lees hier heel veel opties, waarvan er veel in mijn ogen bedenkelijke toepassingen.

Ik denk dat het uitboren wel een goede optie is, alleen zal je de juiste gereedschappen in bezit moeten hebben.
Ik gebruik zelf mijn tandarts gereedschap en wel een oude ooit uit een tandartsgroothandel faillissement aangeschafte tandarts boormachine en opzet stukken en mijn hang motor en een heleboel tandarts boortjes, frezen en wat al niet meer.

Ik gebruik hiervoor de ouderwetse handboor houder met een haaks opzet stuk.
Dan heb ik ook heel veel diverse tandarts frezen en boortjes in diverse maten.
Ook voor het schoonmaken van de kasten en soms op stalen banden met de diverse borsteltjes gebruik ik dit gereedschap.
Gaat prima, echter wel een secuur werkje, maar je krijgt dan wel een perfect resultaat.

11 likes

:flushed: Klinkt een beetje als

8 likes

Misschien een gek idee maar uurwerk uitbouwen en water in het gat met afgebroken tap laten trekken > geheel in de diepvries en hopen dat het water door uitzetten de tap iets verplaatst en misschien een paar keer herhalen

2 likes

druppel soldeer met draad eraan en dan trekken???

Slim idee, Alleen zal door de smurrie rond de tap het water mogelijk niet ver komen.

Dan eerst in de ultrasoon

1 like

Is it safe? #kenuwklassiekers :wink:

4 likes

Als ik de foto zo zie, dan moet boren vanaf de andere kant toch gewoon kunnen? Wolfram boortje in een draaibankje, en rustig boren.
Vervolgens met een dunne doorslag of een dun boortje het stukje eruit tikken. Maakt de volgende keer band wisselen ook makkelijker.

Kruidnagel-olie

2 likes