Als ik de oorspronkelijke foto zie dan lijkt er nog iets uit te steken, heb je echt niets waarmee je dat vast zou kunnen pakken?
…8 uur later inmiddels.
De spanning is ondragelijk !
Oke , ik doe ook een duit in het zakje.
Met de juiste tools uitboren is de meest effectieve methode.
Eenden plakband en bevriezen e.d gaat hem niet worden
Noodgreep zou zijn met een hele fijne centerpons onder een hoek van meerdere kanten gaan tikken.
Hiermee gaat de aangekoekte troep binnenin zijn houdkracht verliezen.
De puntjes die de centerpons maakt kan je gebruiken om weer een naald in te zetten en pulken maar.
En waarom weten we nog steeds niks?
Wil gaan slapen…
Heb jij die heerlijke 319 nog? Doe anders even een foto van hoe zo’n lug er uit moet zien.
@koekoek, ik zou 'm naar een horlogemaker brengen als het je waard is, misschien hebben die een trucendoos. Anders wordt het boren. Maar ik ga er vanuit dat de horlogemaker daar beter voor is toegerust.
Dat.
FTFY. Als hij niet vast zit kun je 'm met een dremeltje doorslijpen, dan valt ie er zo uit en kun je er een nieuwe indrukken.
Als er nog een band omheen zit wordt het lulliger.
@Vinwat for the win.
Wat ga je nou doen, @koekoek?
Als het roest en/of vuil is… gooi de kast ( zonder werk natuurlijk) in een glas cola…
Dat was mijn voorstel ook al in post 25 maar helaas heeft @koekoek met dat briljante idee niks gedaan volgens mij.
Heel jammer gevederde vriend.
Blijf maar lekker aan rommelen met eenden tape of tandarts boortjes en luister vooral niet naar LUWE en mij
Hoe klein het kopje van een tandartsboor ook is, je krijgt het nooit voor elkaar om daarmee onder een hoek van 90 graden te boren. Heb het geprobeerd in het genoemde topic ergens hierboven. Lukte niet.
Met een dunne ultra-sone tip is hij los te trillen. Was toen een paar minuten werk.
Misschien een gaatje vanaf de achterkant boren? Dus haaks op het gat van de pen. Vanaf de kant die normaal op je pols zit. En daarvandaan het stukje pen eruit duwen Dan zie je het gaatje niet, en past een nieuwe pen er ook weer normaal in.
Wat is dit een ontzettend grappig topic! Probleem, tig oplossingen, tig probeersels, tandartsboren, nog meer adviezen en de ontzettende spanning of iets wel of niet gaat lukken. Ik heb bij dit topic een bladwijzer gemaakt. Dit MOET ik mee gaan maken.
Het is inderdaad tijd voor een update.
Stand van zaken en wàt is er inmiddels geprobeerd !!!
Of het is allemaal fake news en hij zit nu met een kop thee te gniffelen om alle reacties
Klopt.
Dit is wel een cliffhanger zeg
Aan de foto te zien steekt er nog een klein stukje materiaal uit de lug. Je zou kunnen proberen dit met een nagelknipper vast te grijpen en het stukje uit de lug te trekken.
Ik heb de methode met vriezen geprobeerd maar helaas. Ik heb contact gehad met Vinwat en die heeft aangeboden te helpen. Dus ik heb het volste vertrouwen er in dat het goed komt.
oh gereedschap
Vandaag plofte het pakketje met de kast op de mat. Met dank aan @vinwat die het horloge heeft gefixt. Net het horloge weer in elkaar gezet en de band er op gezet. Kan ik hem eindelijk na meer dan een maand gaan dragen.