Akkoord met de horloge tier-list van Nico?

Best vermakelijk deze meneer. Een soort grote schreeuw baby. Weet volgens mij wel veel van horloges.

2 likes

Precies. Kan altijd wel lachen om die onzin die eruit komt. Toch een soort typetje, net als sommige hier op hf.

Nog blij met je Invicta Pro Diver? Bekend ontwerp, weet even niet goed waar ik dat ontwerp eerder heb gezien :thinking:

Wat een bal gehakt :laughing:
Hoe kun je dat serieus nemen

1 like

Vind die Nico ook wel echt een beetje gemaakt. Overduidelijk een typetje. En ik vind het ook best een sneu dat hij gewoon AVW 1 op 1 gekopieerd heeft. Kijk maar naar het interieur van de winkel van Pride & Pinion.
Dat gezegd te hebben vind ik zijn filmpjes we vermakelijk, maar daar is ook alles mee gezegd.

2 likes

Natuurlijk wel, in de jaren 50 werden vaker dit soort duikers gemaakt.

:wave:t2:

Invicta 1837
Rolex 1905

Haha ga je nu ook nog claimen dat Invicta het ontwerp van de Pro Diver zelf bedacht heeft? En eerder was dan Rolex :rofl:

Nou in de jaren 50 kwamen meer merken met dit soort horloges. Blancpain bijvoorbeeld…

Gaat er om dat het niet uniek is aan Rolex.
Net zoals AP met hun industriële Royal Oak design. In de jaren 60/70 waren er meer merken met dit soort designs.

Dat neemt nog steeds niet weg dat die merken hebben afgekeken bij de grote jongens.

De Fifty Fathoms is een wezenlijk anders design dan de Submariner.

Dat mag je voor jezelf beoordelen.

Jij gelooft heilig in je eigen fabeltjes he. Straks ga je nog claimen dat Invicta bij de holy trinity hoort :rofl:

Wat ik al zei Ralph. Van mij mag je zelf bepalen wat je denkt. Ik probeer alleen te achterhalen wat er zoal gedaan is in het verleden met de focus op Invicta. Maar kom ook dingen tegen van andere merken. In die jaren waren er meer duikers van andere merken die wat weg hebben van de submariner.

Jij gelooft ook in fabeltjes. Te beginnen bij die niet bestaande holy trinity :grin:

Jaren 60/70 zeg je eerder. Geen feiten verdraaien he. Je doet het overkomen alsof deze Invicta in de jaren 50 het opnam tegen de Fifty Fathoms en de Submariner…

Ik wist overigens niet dat ‘The first Rolex hommage watch’ een eervolle titel was. Ik leer hier elke dag nieuwe dingen.

1 like

Goed dat je dat zegt. Gelijk aangepast. Was denk ik in mijn hoofd bij dit design die 60/70’s is. Maar wat leuk dat je mijn Instagram eens opzoekt! :smiley:

Deze is zeker niet van de jaren ‘50.

Mocht ik mij daarin vergissen hoop ik van harte voor hen dat zij die crownguards toen hebben gepatenteerd.

Edit: nvm, Ralph was me voor, ik had nog niet verder gelezen.

1 like

Daar zeg je iets. Ik ben weleens duiker advertenties uit jaren 50/60 tegengekomen van Invicta. Zal die eens moeten vergelijken met dit horloge

Kwam net al bij het zoeken dat Rolex dit gepatenteerd heeft eind jaren 50. Verder weet ik niks over een patent van Invicta op crowngaurds.

Ik vind deze vent altijd wel vermakelijk, hij weet duidelijk veel van horloges. Met deze tier-list ben ik het voor het grootste gedeelte eens op zijn beoordelingen voor Grand Seiko en Montblanc na, maar ik vind net als velen anderen hier dat over het algemeen merken slecht te beoordelen zijn. Vrijwel ieder merk in de lijst heeft parels in de collectie die ik met veel plezier zou dragen maar ook modellen die mij helemaal niets doen.

1 like