Dat boerenverstand van jou mag er zijn hoor Echt heel mooi werk, complimenten!
Zit wat in hoor, maar ik ga het nog wel is goed in de gaten houden.
De moderne Elma kan echt veel harder en heb iemand hier op het forum wel is 900rpm zien schrijven die een moderner apparaat had dan zon oud beestje, durf alleen niet te zeggen wie. De high end Elma gaat tot maar liefst 1200RPM. Zie linkje hieronder
Ik heb altijd respect en bewondering voor creatieve mensen
Geweldig knap werk!
Ziet er goed uit en knap gemaakt!
Dit is dus een hele dikke 10, en supertof dat je het hier zo mooi deelt !
Easter egg op de pcb hint wel op verdere distributie echter snap ik ook je terughoudendheid hierin wat dat kan qua geĆÆnventariseerde tijd nooit uit.
Maar damn wat een toonbeeld van creativiteit en noeste arbeid!
Ik vind het echt fantastisch!
Mooi hoor! Ik volg met veel aandacht dit topic.
Heel erg knap dat je dit hebt uitgedokterd en een functioneel apparaat hebt kunnen realizeren.
Ook leuk dat je ons laat delen met deze geniale uitvinding.
Ben reuze benieuwd hoe Akrid het gaat doen en of je het kunt plaatsen in de handel met betrekking tot octrooi etcetera.
Vakwerk en heel leuk dat je dit gedaan hebt ā¦
Heel leuk project
Welke controller gebruik je voor de sturing?
Ik vind het erg knap en inventief, wat je allemaal doet. Als ik niet al een Elma had, dan zou ik zeker zoiets willen. Mocht miElma ooit de geest geven, dan overweeg ik zoān motor met elektronische aansturing op de Elma te plaatsen. Waarom de basis weggooien? Motor en elektronica zijn te vervangenā¦
Voor de spatschermen zou je ook deksels tussen motor en korf kunnen overwegen, met een gat voor de as.
Idd en dit zou ook de warmte meer in de droogpot houden.
Eventueel nog netten (wavebreaker) in de glazen potten zoals bij de Elma om de vloeistof nog beter zijn werk te laten doen.
Jammer, want 25cm bij 25cm had je kunnen printen.
Dit had @LVA ook aangekaart. Zag laatst een Bonsai netje voor potten in de kast liggen en bracht me tot ideeƫn. Helaas nog niet geprobeerd. Thanks voor de tip in ieder geval!
Ja ik denk niet dat het dan heel stabiel is. Ik moest die voet ook echt wel met wat serieuze afmetingen printen om het een beetje stabiel te maken. En de platen snijden heb ik een vrij toegankelijk adresje voor weten te vinden. Eerlijk gezegd vind ik het ook wel heel mooi zo, helaas kost het wel veel tijd: de brandnaden wegschuren en beitsenā¦
Ben ik het mee eens en ik ben wel gevoelig als het gaat om oude spullen in een modern jasje stoppen. Zou er best nog graag 1 waar ik dit systeem in verwerk. Laatst nog een enkeling op het oog gehad toen deze thuis al stond te tollen
Teensy, puur ivm met de veelzijdigheid en de klokfrequentie. Het laatste is sowieso heel belangrijk het gevoel van rekenkracht en snelheid van pulseren. Wat dat betreft nog steeds een heel toegankelijke controller voor kleine projecten. Mocht dit uit de klauwen lopen overweeg ik om de kosten te drukken een PCB incl. controller te bouwen. Nu draagt de PCB alleen de losse controller unit, weerstanden, condensators, mosfets en de aansluit strips. Misschien een STM ofzo⦠maargoed dat klinkt nog als enorme toekomstmuziek.
Respect man. Ik heb zelf ook een 3D printer en weet hoe stijl de leercurve is als je zelf zaken begint te ontwerpen.
Nice, inderdaad heel toegankelijk.
Je kan ook een meer intelligente stepper drive gebruiken en daardoor op een lower end mcu blijven. Powerstep01 is bijvoorbeeld een veelzijdige steppercontroller met interne dubbele brug. Eenvoudig verschillende snelheidsprofielen in te stellen, soft start/stop, stall detection⦠en alles via SPI in te stellen. Deze is er ook als Arduino shield zodat je zelf niets hoeft te ontwerpen op HW gebied.
Als ik je ergens mee kan helpen mag je steeds pm sturen, doe dit als beroep.
Oh dat klinkt heel nice! Ik zat al te denken dat hier iets dmv spi of i2c voor moest bestaan. Persoonlijk heb ik wel een mechatronica achtergrond maar dat is echt puur vanuit een eerdere opleiding en hobby zoals ik hem hier heb gepresenteerd. Tegenwoordig āmaakā ik weinig tijdens mijn werk, ik ben nu bezig met PhD onderzoek dus dat wijkt enorm af van deze mooie praktijk . Invalshoeken kan ik zeker gebruiken mocht ik dit op een veel serieuzere manier aan gaan pakken. Zal je dit zeker laten weten tegen die tijd, thanks!
Dingen ontwerpen is zeker een heel leerproces. Vooral met CAD programmaās overweg is een hele opgave. Gelukkig doe ik dit al 10 jaar op hobby niveau en in het verleden als bijbaan op verschillende plekken waardoor ik me er nu helemaal in thuis voel .
Ik zie het als een enorme tijdsinvestering en een goed creatief beeld hebben. Dan kom ik er in ieder geval vaak wel uit .
Eindelijk krijg ik em es heel goed in beeld. Prachtig wat je hebt gemaakt Dirk. Mijn interesse is er nog steeds en blijf de ontwikkeling volgen. Tegen dat je akrid volledig top (dan bedoel ik qua afdichting en geuren) is heb ik er mss eentje nodig maar daar hadden we het al over.
1 woord Chapeau!
Voor diegene die nog een Elma zoeken, er staat er weer 1 op MP.