Bijvoorbeeld. Is gewoon even naar de tekentafel en het e.e.a. gaan proberen.
Klopt kleine mandjes kan ik bij Cousins enorm voordelig aanschaffen. Vooral als ik ze groter zal inkopen zal dat wel wat met de prijs doen. De zilverkleurige kosten daar 0,80pond, wisselgeld dus. De schroefvariant is iets duurder maar nog geen gekke bedragen
Leuk en goed gevonden detail in dat ontwerp, die schoepen bovenop de mandjes. Nog eens extra flow forceren maar dan van bovenaf. Dat soort design details kan ik altijd heel hard appreciëren.
Die zijn pokke irritant, lage schroefdraad, duurt lang om open en dicht te krijgen. Ik gebruik ze eigenlijk alleen voor de hele kleine dingetjes want ik erger me er te hard aan om er meer in te steken.
Volgens mij betaalde ik 5 pond voor een setje met een grote en kleine met schroefdraad en eentje met klemdeksel.
Twee van die setjes had ik ruim voldoende aan
Joh, ik lees dit topic met veel plezier en een compleet gebrek aan kennis. Dus als het volgende heel erg dom is; mijn excuses!
Maar kan je voor die zeefbakjes geen theefzeef met afsluitbare deksel gebruiken?
Volgens mij zijn de mandjes die ik heb gepost heb gebaseerd op dit ontwerp, misschien een mooi startpunt:
https://www.printables.com/model/301419-pearl-supreme-watch-cleaning-basket
https://www.printables.com/model/301422-rotor-for-pearl-watch-cleaning-machine
Moeten
Zo lang de hobbyisten hun grenzen kennen welke horloges ze wel of niet aankunnen is het prima toch?
Misschien moet je ze zelf niet meer ontwerpen maar zijn de stl files beschikbaar.
Ik heb ze nog niet voordelig tegen gekomen.
Is ook gaas maar sluit niet lekker af. Sommige gebruiken die in de ultrasoon. Gezien de kosten van de mandjes die hiervoor gebruikt worden lijkt me dat de beste optie .
Zoals ik hun korf zie ontwerp ik hem toch liever zelf. Ook de koppeling met de as is bij hun van kunststof, ik vind dit persoonlijk een hele slechte keuze door de versnellingen van omkeren van de korf. Ik heb hier een metalen koppeling voor in gebruik. Hiernaast zit mijn korf geschroef met zelf ontworpen draad. Door te itereren van het ontwerp ben ik tot een hele prettige oplossing gekomen.
Dit zijn de goedkopere modellen bij cousins. Mogelijk sluit jouw certificering gebruik hiervan uit. Maar dat kun je zelf het beste invullen. Ik heb op andere plekken op dit forum positieve verhalen hierover gehoord en verwacht dus dat voor menig hobbyist hier dit voldoende is.
…maar voor dit draadje maken we een uitzondering als het is om Akrid te helpen bij zijn project.
Nee, dan raak je al je kleine onderdeeltjes kwijt. Sluit slecht af.
@Serge2 en ik hebben het hier een tijdje terug ook over gehad. Echter heb je geen deksels toch? Moeten dan wel naar oplossingen zoeken. Alhoewel dit waarschijnlijk geen oplossing is voor de lange termijn, biedt het mogelijk wel iets voor de ‘beta groep’.
Het huidige ontwerp waar ik enorm tevreden mee ben. Het is zo ontworpen dat de mandjes een beetje geklemd zitten maar niet te strak door het aandraaien van de korf.
Ze zijn er volgens mij ook in 220 Volt.
Maar ik lees wisselende recensies.
Sommigen hebben een kapotte machine gekregen en fabrikant reageert nergens meer op
Anderen gebruiken het apparaat al een paar jaar en zijn gewoon tevreden.
Dat is echt een koopje…
Betaal ze zelf vanaf 20 euro ofzo.
Ja de merk varianten hebben hele andere prijzen wat ik op hun site zie.
Ik ga ze in ieder geval even proberen.
Dit zijn mandjes die ik hiervoor gebruikte. Wel was ik al snel overgestapt omdat ik tijdens de beurs tegenaan liep. Dit zou dan een beetje het idee worden met eventueel compartimenten voor de mini mandjes zoals hier boven gepost.
Ziet er prima uit zo…
Alles is al binnen handbereik om te gaan produceren.
Nu nog een zeer snelle 3D printer farm maken in de kamer en gaan met de banaan.
Wel fijn voor de winter. Kan ik de farm als kachel gaan gebruiken!
En nu concreet! De kickoff van experiment Akrid!
Op basis van bovenstaande berichten krijg ik het gevoel dat er toch wel mensen zijn waarbij het kriebelt. Ik heb is zitten tellen in print uren, materiaalkosten, vergoeding voor alle energie die erin gestopt moet worden en eventuele problemen die zich (hopelijk niet) nog gaan voordoen. Ik kan dit apparaat gaan bouwen voor €450 incl. de 3D-geprinte mandjes met enkele mini-mandjes. Wat dit in de toekomst doet kan ik nu nog niet garanderen, tijd zal het leren. In dit geval bezit je dus het apparaat en zullen we de komende tijd in een groep de organisatie gaan plannen.
Ik zal dus het apparaat afronden wat betreft eerder genoemde punten. Hiermee bedoel ik dus de elektronica opties die gewenst zijn in termen van instellingen maar dus ook de indeling van de mandjes. Dit is iets wat ik dus voornamelijk ook doe met input van diegene die mee gaan doen. Het grootste deel van het ontwerp is al klaar dus kan ik alvast gaan 3D-printen en bouwen in de tussentijd. Verder moeten we dus even kijken naar haalbaarheid wanneer het allemaal klaar is. Wat betreft de levering moeten we ook nog even bespreken (misschien een Rikketik editie mocht iemand verder wonen o.i.d.). Details zullen dus nog volgen.
Durf jij dit experiment aan? Zo wil ik het gaan organiseren:
- Stuur mij een persoonlijk bericht mocht je interesse hebben zoals ik het bovenstaand heb aangegeven. Ik wil graag met de groep die mee doet de plannen concreet maken. Dus laat uiterlijk 13 september iets weten dan kan ik daarna wat gaan plannen.
- Ik wil graag transparant zijn over wat het apparaat biedt en dus denk ik graag in mogelijkheden om het te laten bezichtigen. Voorstellen hoe we dit kunnen organiseren zijn daarom altijd welkom. Dit mag natuurlijk altijd bij mij thuis.
- Ik merk dat regio Eindhoven schaars is aan geïnteresseerde hobbyisten. Laten we daarom de radius vergroten en kijken hoe we dit goed aan kunnen pakken.
Let me know!