Al die heisa om een ETA 2824

Er zijn er hier ook geweest,die het polsklokje noemden. Dat werd hen ook niet in dank afgenomen.

Kan wezen.

Kijk eens een keer door de foto’s hier op het HORLOGE forum

Dat doe ik al 13 jaar.

Moet je toch onderhand weten wat hier met een horloge bedoeld wordt.

Bedoeling is wat anders dan de definitie.

Montre is frans voor wat in de volksmond een horloge moet zijn maar montre betekent per definitie ‘‘kijk maar’’

Uhren in het duits zou ook horloge moeten betekenen maar betekent per definitie ‘‘uren’’

Zo lust ik er nog wel een paar,wat me eraan herinnerd dat het tijd wordt om eten voor mijn gezin te gaan bereiden. Dat vertelt mijn horloge me trouwens ook. :wave:

Ik heb gewoon gelijk.

:yum:

1 like

In goed Brabants., Gif de kientje nou mar gelijk anders kan ie vannacht nie sloape. :wink:
Bij deze.

ik heb een Breitling a17350 met een eta 2824-2 Loopt zeer accuraat en na 10 jaar geen olie loopt die gewoon nog goed.

Ik hoef geen gelijk ik heb gewoon gelijk :smile:

Weet je wat., Krijg jij van mij gelijk.
Laat maar aan je moeder zien,zal ze vast heel trots op je zijn.
Groet Eddie

1 like

Nou,mijn moeder is al een tijdje poeder dus wordt wat lastig.

Leuk !

Waarom moet het toch steeds een expert zijn?

Ik denk dat dat al sinds mensenheugenis traditie is hier :grimacing:

Welkom :grin:

2 likes

Haha de traditionele klok/polsklok/horloge discussie.
Begon hem bijna te missen.

@ferry1959 deze discussie hebben velen te horen gekregen. Het ergste, over een jaar doe je er waarschijnlijk aan mee haha.

On topic; beiden zijn mechanisch. Hier komt wrijving bij kijken en smering is nodig om slijtage tegen te gaan.
Lekker sevicen. Japans, Chinees of Zwitsers, ze hebben allemaal smering nodig.

Soms is het wel goedkoper om een nieuw uurwerkje te kopen ipv een service. Dat dan weer wel.

2 likes

[quote=“Zarkus, post:82, topic:69507”]
Ik denk dat dat al sinds mensenheugenis traditie is hier :grimacing:

Af en toe nix zo leuk als zeiken om het zeiken. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Even serieus, kap nou eens met dat gezeur over ‘klok’ of ‘horloge’. Word eens volwassen met zijn allen, tsjongejonge.