Wat een geluk, hiermee maak je een grote stap je atelier compleet te maken. Als je alles in één deal had overgenomen was de kans groot dat je delen die je zelf niet kunt gebruiken hier nog wel had kunnen slijten.
Klopt, spookte nog door mijn hoofd. Maar er zat ook veel spul tussen wat door de tijd achterhaald is. En …… er zat ook heel veel tussen mbt “großuhren”
Dat gebruiken we niet en dan zit je met het spul.
Heel goed, dan is je selectie een hele verstandige keuze geweest. Veel plezier ermee.
Vanmiddag lekker aan de schoonmaak geweest met de Elma. Was al netjes, maar nu helemaal naar het zin. Zat een piepje in een lagertje en die is eruit met een klein likje/spray vet. Verder wat opgepoetst.
Vanavond een mail de deur uitgedaan richting van de Gevel voor een andere deksel en twee pakkingen.
Op het typeplaatje staat 1955 als bouwjaar
Hier heb ik al een paar keer een bestelling gedaan en het werkt heel goed, snelle levering.
Daar zit een pak filament in precies
Respect!
Jij bent een handige gast Akrid! Wat is mooier om je eigen machineontwerp te hebben gerealiseerd en het ook nog goed werkt, alleen maar respect voor je.
Het is nogal hol binnenin voor de motor en tandriem overbrenging. Valt opzich wel mee hoe veel materiaal ik er aan kwijt ben. In ieder geval stukken goedkoper dan die elma apparaatjes
Zie filmpje voor de eerste test. Lagertjes zijn niet echt de beste kwaliteit zoals je kan horen:joy:. Is al snel met die chinese kwaliteit… ontwerp zal nog flink wat aanpassingen gaan krijgen. Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat zon mandje wat door een vloeistof heen draait dus zolang die zijn werk doet is het ook prima
Dat valt héél goed mee, vind ik. Mijn Elma is wel een paar klassen luider.
Indrukwekkende opspinsnelheid ook. Gaat heel goeie resultaten geven zo, gegarandeerd. Ik krijg al bijna zin om er ook eens naar te kijken maar geen 3D printer en sowieso al nauwelijks tijd om aan de horlogebank te spenderen, laat staan aan tools maken.
Je wil misschien ook kijken naar vierkante potten in een latere iteratie, en dan “golfbrekers” in de binnenhoeken daarvan. Creëert veel meer turbulentie met veel minder draaikolkeffect naar boven toe, wat volgens wat Men Zegt, het schoonmaken bevordert.
Thanks! Jaa ik kan alles zelf regelen. Programmeer dit zelf icm met een stappenmotor dus ik heb heel veel bewegingsruimte in accelereren, snelheid, duur van heen en terug gaande slag. Komende tijd zal veel uitwijzen wat betreft beste instellingen etc.
Dank voor de tip, ik ga ook is kijken of ik ergens een vierkantje pot kan vinden voor dit projectje
Wauw! Respect!
Nieuw ontwerp voor de mandjes houder. Volgens mij zijn dit standaard elma mandjes (heb deze op rikketik voor een prikkie gevonden). Afmetingen zijn 64mm in diameter en 16mm hoog.
Dit werkt met een schroefsysteem waardoor de mandjes mooi geklemd worden.
Nu met golfbrekers. Wel nog ronde potten. Thanks voor de tip. Je ziet de vloeistof op alle plekken stagneren. Dit gaf echt goed resultaat. Hij ging wel veel te hard denk ik aangezien ik daarna een berg schuim had. Dit is gelbar rood schoonmaakmiddel.
Heel mooi gemaakt
Mooi potje bier zo!!
Lijkt t wel op haha. Durf het alleen niet te drinken
Hoe kan ik hier het uurwerkje eruit krijgen? Lijkt wel een frontloader maar krijg het glas er niet uit. Misschien @VmaxNL ?