Als er geen seiko op grand seiko had gestaan...........

Dameskoor?

1 like

image

4 likes

Toch wel een leuk topic! Opmerkingen als “je gaat het waarderen als je de merk fase uitbent” of “voor wie doe je het?” Zijn in mijn ogen flauwe opmerkingen.

Ik kan GS erg waarderen, op foto’s, maar ook IRL prachtige horloges en subliem afgewerkt!

Deze quote begrijp ik ook, zou ik ook zeker doen.

Maar…
Om zoveel te sparen voor een GS ga ik voorlopig niet doen. Dat is niet omdat ik GS niet waardeer, misschien heeft het toch te maken met dat er “Seiko” bijstaat.

Ja, als Omega een horloge zou uitbrengen met “Swatch” erop zou ik ook minder geneigd zijn om hem te halen.

Best raar, want ik denk dat ik niet iemand ben die iets van merken aantrekt. Ik heb horloges voor mezelf, omgeving ziet niet verschil tussen dure en goedkope horloges. Juist de techniek, maar ook geschiedenis en iconen, kan ik erg waarderen.

1 like

ShimmeringCorruptBumblebee-small

@jurk, “van het vlammende mannetje” …damn, help me even! :thinking:

1 like

Bidle :slight_smile:

2 likes

Sorry, ik draag nu zo’n 2 jaar Rolex waaronder YM, Explorer en Batman en er heeft in die 2 jaar niemand, ik herhaal NIEMAND aan mij gevraagd of het een echte was en/of wat het gekost heeft. Ik denk dat dit voor meerdere HF-leden opgaat en de gedachte meer op een aanname berust?

2 likes

SBGV245.

Kun je om lachen, vind ik retegeil.

Dat heet nu cognitieve dissonantie. Als ik mij niet vergis. :slight_smile:

Er is überhaupt nooit iemand die naar m’n pols loert, laat staan dat er een gesprek over begint. Eén keer riep een zeer smakelijke Poolse dame tegen me dat ze m’n horloge cool vond. Ik had een Hammy om, ze vond met name het NATO bandje van 10,50 “mooi fleurig”.

Zucht.

6 likes

Neeeee… had ik miljarden wist ik het wel…

Ik lach alleen om het bandje. Sorry. Verder, … wow!

:heart_eyes:

Toch zal dit 'm bij mij nooit worden want ik heb helemaal niks met lichte wijzerplaten. Gelukkig is er meer keuze, wel graag 40mm of groter.

1 like

Het grote verschil tussen Swatch en Seiko is natuurlijk dat Swatch een modemerk is en Seiko een horlogemerk.

Voor mij is de Seiko connotatie dus een pré. Stom genoeg heb ik dan weer veel minder met Citizen, hoewel dat een vergelijkbare historie én line up heeft.

1 like

Heb net een Breitling Navitimer besteld; Maar het is geen Breitling, en ook geen Navitimer. Toch is het juridisch gezien geen hommage/nepper. Alleen horlogeliefhebbers zullen het snappen. En ik heb een van mijn grails; voor een derde van “the real deal”, zonder me er voor te schamen…

GS is gewoon prachtig. Er staat wel nog steeds Seiko op. :upside_down_face:

6 likes

Sinn👌🥳

2 likes

Wat bedoel je hiermee?

Daar doe je ze toch wel flink mee te kort hoor :grin:

Wat betaal je voor een leuke instapper nieuw? Gebruikt?

Ver ver HEEL ver weg in mijn achterhoofd roept een stemmetje dat ik het gewoon eens moet proberen.
Ja die Lada die ik geroepen heb heb ik ook gewoon eens geprobeerd en ik heb er serieus 2jaar geniaal veel plezier mee gehad.
OK, mijn vrouw stapte er absoluut niet bij in maar mijn woon werk en ik ga lekker alleen kilometers waren echt lachen.

Wie weet doet een GS dat ook wel om de pols.
Verhaal is hetzelfde, mijn vrouw verklaard mij voor gek. Maar ik… Sja why not?

Beloof niks, maar wie weet in een dolle bui eens een poging wagen.
De Alpinist maakt mij ook super blij en dat er Seiko op staat blijkt mij in de praktijk niet tot nauwelijks te storen.

3 likes

:point_up:

Nee hoor. Geen aanname. Ik spreek gewoon uit ervaring.


Het moet groeien is mijn ervaring. Je moet aan elkaar wennen. Soort van haat/liefde. Niet met, maar ook niet zonder elkaar kunnen. Zoiets. “Deze schoonheid en perfectie hoort in elke collectie”. Wou hem eerst wegdoen maar denk nu aan upgrade. Rustig afwachten. Wat mooi is wordt niet lelijk. Andersom ook.

2 likes

Ah, een Sinn 903 ST :ok_hand:t4:

4 likes

Je weet dat een Lada superhip is? :slight_smile:

3 likes