Als je je collectie moest verkopen en er maar een terug mocht kopen, wat zou je dan terug kopen? Dus wel rekeninghoudend met het budget. Of zou je niet per se het volledig budget uit geven en van de rest gewoon op reis gaan bijvoorbeeld?
Ik zit er soms wel eens aan te denken. Het zou wel makkelijk zijn slechts 1 horloge gewoon. Dus ik vraag me af, wat zouden jullie doen?
Als ik alles zou verkopen zit ik op rond de 700 euro. Dan houd ik liever alles wat ik nog heb, want voor 700 euro is er niet veel wat ik elke dag zou kunnen dragen
Opzich niet verkeerd, maar zit genoeg variatie in nu met de collectie en wil dat graag zo houden. Als ik wat nieuws wil kopen ga ik voor een upgrade (bijv van Tissot le Locle naar een Nomos Orion, misschien?? Wel een erg grote stap maar hij is wel verdomd vet…) Ach, er moet eerst geld zijn… Ik ben tevreden op dit moment. Ik zou wel alles weg willen doen (als de waarde het toelaat) voor een Speedy of een vintage Sub…
Leuk topic! en voor mij geen moeilijke beslissing: dan zou ik een (gebruikte) geelgouden Rolex Day Date kopen met witte plaat, gouden Romeinse indexen, en die zou ik de rest van mijn leven tot splinters dragen En van de rest ging ik lekker een lang weekend naar mijn lievelingsstad: Parijs!
Deze gedachte is deze week ook in me opgekomen. Misschien iets voor volgend jaar, alles verkopen en een mooie Alpina, Damasko, Maurice Lacroix, Stowa of Ball voor in de plaats…
Het zijn gevaarlijke zaadjes om te planten, maar goed. Ik denk dat ik een Rolex Explorer zou kopen en mijn vrouw trakteren op een citytrip met de rest van het geld
Mijn grail is een Panerai Luminor, maar dat is voor nu echt nog te ver weg. Verder vind ik veel horloges mooi, maar weinig die ik écht graag wil hebben. Als ik nu alles zou verkopen zou ik denk ik deze hier op het forum kopen, vind dit toch wel een van de mooiste chrono’s: Damasko DC58
Mijn probleem is dat ik niet veel daglicht zie🦉(nachtuil) en dat het heel moeilijk is om de tijd in het donker af te lezen…dus mijn zoektocht naar een mooi horloge met goede nachtverlichting is hopenlijk met de nieuwe aankomende aanwinst weer een stuk getemperd😊…Als dit het horloge is wat zowel overdag mooi is en in het donker functioneel zou ik het wel met 1 horloge kunnen doen. Het meeste gebruikte horloge nu is mijn Citizen Excalibur vanwege de goede lume…mijn gebruik van mijn horloges is dus erg sterk seizoensgebonden, in de zomer draag ik het meest mijn vintage horloges.
Ik heb net eens de oefening gedaan. Alles verkopen wat ik heb aan realistische prijzen en m’n horlogepotje (momenteel 700,-) kom ik op een kleine 5000,- uit. Een mooi budget om aan één horloge te spenderen maar ik zie me het momenteel niet doen.
Ik ben heel tevreden hoe de dingen lopen. Ik heb nu uiteenlopende horloges in de kist en wissel graag. Ook word ik geconfronteerd met een veranderende smaak op horlogegebied van jaar tot jaar. Telkens de gedachte opkomt dat ik een beetje klaar ben is er toch weer iets dat m’n aandacht weet te trekken.
Af en toe een horloge kopen en uitproberen is ook gewoon leuk. Ik koop meestal 1 à 2 duurdere horloges per jaar (+750,-) en een stuk of 5 goedkopere stuks. De duurdere klasse is weldoordacht en die blijven meestal ook. De goedkopere zijn een beetje de playground, lees zomerhorloges en dergelijke.
Ik heb mezelf wel voorgenomen om te sparen voor een speciale aankoop binnen een kleine twee jaar als ik 45 word.
Ik zit toevallig sinds dit weekend exact aan hetzelfde te denken. Heb 2 (Iwc Aquatimer en Jlc Deep sea Chrono) van de drie te koop gezet (Iwc is al weg) en ben aan het bedenken wat te doen:
mijn pam (312) houden en er iets naast zetten (Rolex datejust of vijf cijferige sub)
of pam ook weg en voor 1 horloge gaan (AP , Rolex Blnr , Pam190 of iets anders wat ik nu nog niet op oog heb).
Ik vermoed dat er meerdere zijn die deze fase een keer of meerdere keren ervaren.
Als ik alles zou verkopen heb ik niet genoeg budget voor een Rolex Exopler II Polar, dus die kan het dan niet worden.
Wat wel kan is een Omega Seamaster Planet Ocean, maar ik heb nog steeds liever de huidige collectie. Maar stel dat… dan zou dat hem worden.