Alternatief voor ETA?

plaatje voor’t slapen gaan… ik heb een trialversie van een renderprogramma gedownload… en even zitten “pielen”…

ziet er wel lekker uit naar mijn mening…

Mooi Arie, alleen doet de secondenwijzer me wat denken aan:

ticothijs82 Schreef:

Mooi Arie, alleen doet de secondenwijzer me wat
denken aan:

https://metro.scene7.com/is/image/metroNL/NL_PIM_2
59077001001_01?wid=230&hei=230&fmt=jpeg&qlt=80,1&o
p_sharpen=0&resMode=sharp2&op_usm=1,1,6,0&iccEmbed
=0&printRes=72

(:smiley:

Dat zou een goeie promotie zijn icm Douwe Egberts ofzo.

Dan moet er gewoon een D.E. Logo op de wijzerplaat… of ik maak de indexring in die vorm…

en… als ik eerlijk ben… heb ik liever een koffielepel dan een mercedesster op mijn secondewijzer… :slight_smile:

Ik ben nog niet aan het bouwen van de eerste toe… laat staan dat ik een serie ga bouwen… ik ben nog zoekende… maar als ik de secondewijzer te veel ga afronden, dan wordt het weer een stoplicht…

Arie Kabaalstra Schreef:

Dan moet er gewoon een D.E. Logo op de
wijzerplaat… of ik maak de indexring in die
vorm…

en… als ik eerlijk ben… heb ik liever een
koffielepel dan een mercedesster op mijn
secondewijzer… :slight_smile:

Ik ben nog niet aan het bouwen van de eerste toe…
laat staan dat ik een serie ga bouwen… ik ben nog
zoekende… maar als ik de secondewijzer te veel ga
afronden, dan wordt het weer een stoplicht…

Was van mijn kant geen kritiek hoor. Ik vind het zelfs wel wat hebben, hoewel anderen zich er misschien aan storen.

Ik wil met het hele design van mijn horloges ook wat anders doen… er zijn te veel horloges die op Rolex lijken… daar wil ik me niet mee associëren… verre van zelfs…

Dit design kwam bij me op omdat ik een experimentje wilde doen… kwam goed uit de machine… dus heb ik die wijzers ook in 3D getekend… en in mijn horloge-ontwerpen geplaatst…

momenteel ben ik dan ook doende om de “Kandidaat-Kalibers” in 3D te tekenen zodat ik er een kast omheen kan ontwerpen… ik begin daartoe met een “blok” of een “schijf”, met daarin de holte voor het kaliber, en de zitting voor het glas…
dan construeer ik een achterkantje, en dan kan ik met die delen gewoon een kast ontwerp verzinnen en als ik mijn machine hier heb, ook maken… ik kan nu al alles voorbereiden…

Ok… nog ééntje dan…ik heb momenteel dan wel meer renders dan daadwerkelijk gebouwde horloges… maar ik heb al laten zien dat ik ze ook ECHT kan bouwen…

deze heeft Andere Indexen… maar net als de voorgaande heeft deze juist GEEN uur-indexen, alleen Minuut-indexen… ik dacht… laat ik het eens omdraaien…

ik zou in de toekomst kunnen overwegen om een ring Luminova onder de indexen te schilderen… zodat je 48 puntjes, en 12 streepjes krijgt.

'k heb er meteen iets van een logootje op gekliederd… dat “Breekt” de wijzerplaat een beetje…

Arie Kabaalstra Schreef:

https://lh6.googleusercontent.com/-S79G_hHZYzg/Uju
BbuQIheI/AAAAAAAACL0/7OWUY3LVJdk/w684-h760-no/JHB+
Instrument+1+Render2.jpg

Ok… nog ééntje dan…ik heb momenteel dan wel
meer renders dan daadwerkelijk gebouwde horloges…
maar ik heb al laten zien dat ik ze ook ECHT kan
bouwen…

deze heeft Andere Indexen… maar net als de
voorgaande heeft deze juist GEEN uur-indexen,
alleen Minuut-indexen… ik dacht… laat ik het
eens omdraaien…

ik zou in de toekomst kunnen overwegen om een ring
Luminova onder de indexen te schilderen… zodat je
48 puntjes, en 12 streepjes krijgt.

'k heb er meteen iets van een logootje op
gekliederd… dat “Breekt” de wijzerplaat een
beetje…

leuk bedacht. t gebrek aan uurindexen vormt al indexen :stuck_out_tongue:

en een semi sandwich concept, top!

Ik vind ze wel mooi!

Zelf zou ik het mooi vinden als de gaatjes “gevuld” zijn. Met een mooi passende kleur lume natuurlijk. Verder vind ik het mooi als de band mooi rond aansluit.

Deze vindt ik wel mooi. Hoop wel dat de nieuw te ontwerpen kasten een min. diam. van 40 mm. hebben

Ik heb vandeweek een Soprod Caliber A10 getekend… die is 11½’’’… Ik ga eens kijken wat ik daarmee kan bereiken…
een ander ideetje wat ik heb is de Lugs niet doorfrezen tot de voorkant, zodat je een lugloze face krijgt…

Tevens zit ik te denken om zodra ik een werkplaats heb, en ik daadwerkelijk gestart ben, om een oud draaibankje te kopen, om een Guillocheermachine te bouwen… Ik heb wat filmpjes bekeken, en al zien die machines er heel gecompliceerd uit, het principe is heel eenvoudig… Ik kan de rozetten maken op mijn freesbank, een klein kruistafeltje stelt me in staat om op de as de onderdelen op hun plek te zetten

Ik gooi er vanmiddag nog wel even een rendertje op… :slight_smile:

Deze is 40 breed zonder kroon en 46.7 mm lang, van bodem naar kristal is ie 7.35
de Lugs steken 0.65 mm onder de deksel uit

de gisteren getoonde modellen zijn 38 mm en 7¾ mm dik… ander Kaliber… een Myota 9015 om precies te zijn

Deze is geconstrueerd rond een Soprod A10 hetgeen me meer ruimte geeft om dunne horloges te ontwerpen… vooral fijn voor diegenen die doorgaans kleding met lange mouwen ( overhemden, sweaters, longsleeves of stofjassen ) dragen… zelf draag ik eigenlijk zomer en winter Poloshirts of overhemden met korte mouwen, gisteren droeg ik een sweater vanwege wat klusjes rond het huis… en ik had de “Beercan” om de pols… dan merk je toch wel dat ie een stuk dikker is…

Heel fraai zo. Wijzerplaat alleen met 4 dots?Rechte seconden wijzer?

“4 dots”, hoe bedoel je dat?.. Ik heb de “uur-indices” weggelaten in deze Index opmaak… zodat ze eruit springen als “open stukjes”… je ziet ze omdat ze er niet zijn…

en… “rechte secondenwijzer”?.. ja… ik zie niet in waarom ie niet recht zou zijn… gebogen wijzers zijn verwarrend…of bedoel je de tip van de wijzer?.. die is afgerond Radius 0.15… de hele wijzer is maar 0.3 mm breed, Smaller zou wel kunnen… maar je moet em ook nog kunnen zien…

op mijn “verdaluminium” is ie 0.4 mm breed, maar messing kleurig, boven een messingkleurige wijzerplaat…

Rondjes of punten op de 12,3,6,9, en een seconde wijzer zonder de uitstulping met de gaatjes.

Ik denk dat ik de wijzers zo laat… met gaatjes en al… zoals ik al eerder zei… liever een koffielepel dan een Mercedesster…
een Likje Luminova aan de achterkant en je kan em in het donker ook goed zien…

wat de Uur-indices betreft… niet zichtbaar is ook zichtbaar… ik wil het gewoon anders doen dan anderen… weglaten = toevoegen…

on that notice:

met doorgefreesde lugs

DLCC Anyone?.. 't zal wel een Dure worden… maar…ik vind em persoonlijk wel gaaf…

Komende week wordt een drukke week… ik heb een woning aangeboden gekregen, dus mogelijk binnenkort wéér verhuizen
Ik Heb al wat contact gehad met bedrijven die bepaalde zaken voor me kunnen regelen… zoals het maken van de Indexen, en het bedrukken van de wijzerplaten…
Titanium heb ik voorlopig voldoende voor het maken van “prototypes” van de kasten met Open en Blinde lugs…
Kortom… Ik moet nog even achter Kalibers aan… dan weet ik precies waar ik aan toe ben… en dan kunnen we voorzichtig beginnen…

Ziet er allemaal goed uit! Leuk om mee te lezen:D

Erg gaaf dat het er misschien toch van gaat komen, de kast-vorm is niet helemaal mijn smaak, doe mij maar wat moderners:)o

Veel succes en sterkte!

Dit is ook nog maar de Eerste kastvorm die ik gemaakt heb… van deze weet ik al zeker dat ik em kan maken.

Titanium…

en… omdat ik de hoofdmaten van kalibers heb, kan ik in korte tijd een ander model kast ontwerpen…en, in korte tijd ook een protootje maken… als het op het scherm past… dan past het in werkelijkheid ook…

Ik wil me ook niet “beperken” tot louter “vintage” geinspireerde modellen…
Mogelijk klieder ik er later vandaag nog een “modern” modelletje tegenaan… ik zie wel… :slight_smile:

Vind hem ook leuk. Mis alleen wel een beetje lume.