hout acht ik vooralsnog ongeschikt voor mijn horloges… gezien het feit dat hout werkt… zelf het keiharde Bruyère waar pijpen van gemaakt worden…
Ik heb in het verleden ook zelf wel een skateboard gemaakt… van een goede kwaliteit, velen geloofden dan ook niet dat ik em zelf gebouwd had… maarja… met een goede kwaliteit Berken triplex 2 mm, een lijm-mal en goede lijm… deed ie niet onder voor de “fabrieks” Boards… sterker nog… hij was degelijker dan een Powell-Peralta uit die tijd…
Tuurlijk…een houten fiets… het kan… maar da’s Trick for trick’s sake…
Ik geloof meer in materialen die hun nut al bewezen hebben… Titanium , Aluminium (geanodiseerd) en Brons hebben zich al bewezen… RVS vind ik rotzooi om te bewerken… en iedereen maakt zijn kasten van RVS… bijna iedereen dan… laat ik dan lekker eigenwijz Titanium gebruiken… ik vind het ondanks dat het hard en taai is, fijn om te bewerken.
die fiets… eerlijk?.. als ik een CNC heb die groot genoeg is… dan is zo’n frame in een paar uur getekend, en gefreesd…'t zal me overigens niet verbazen als de hele fiets in een glashelder laagje Glasvezel is ingepakt… doen ze met houten Kano’s ook… zie je niets van… maar het maakt de boel onnoemelijk veel sterker…
Ik vraag me alleen af… ga je een keer hard onderuit… hoe hout/houdt het frame zich?.. 't is niet voor niets dat schaatsen tegenwoordig in een Alu of stalen buis zijn gevat… en de eerste serieuze fietsen zijn tenslotte ook van staal gemaakt…
Ik heb nu uitsluitend nog ALU fietsen… een RIH en een Giant… maar mijn motorfietsen hebben frames van Staal… alleen de achtervorken zijn van Alu…
Ik heb een Concept in mijn hoofd wat mijn horloges betreft… Geanodiseerd Alu of Titanium kasten, misschien DLC gecoat…
gebruik maken van de beste materialen die ik kan be/verwerken. Vlak saffier glas, want dat is minder gevoelig voor krassen… een niet te drukke opmaak van de wijzerplaat, je moet gewoon snel kunnen zien hoe laat het is…
Als ik Lumen ga gebruiken, dan SuperLuminova… duur maar goed… zoals ik het eerder schreef… ik wil KWALITEIT bouwen… je zou ze als dresswatch kunnen dragen… maar ze moeten degelijk zijn als Daily beaters…
een Toestel om de waterdichtheid te bepalen staat derhalve ook nog op mijn verlanglijstje…net onder het afregelapparaat… als ze hier de deur verlaten, moeten ze tegen een stootje kunnen, en op tijd lopen…
Ik overweeg ook om uitsluitend MECHANISCHE kalibers te gebruiken… geen batterijtjes… geen millieugevolgen… gewoon “eerlijk handwerk”… een horloge waar ik trots op kan zijn dat ie mijn naam draagt… en waar ik trots op mag zijn als anderen zich kunnen vinden in mijn filosofie, en ze daarom dragen…