Amersfoort op de kaart

https://www.ad.nl/amersfoort/bijzonder-amersfoorts-horloge-te-koop~acab9ab1/
Als echte keientrekker doet mij dit wel deugd :slight_smile:

3 likes

maar die opgelegde cijfers zien er maar vreemd uit.

okay, ik wacht op de uitvoering met de Martinitoren…

Die is er ook, de ā€œEr gaat niets boven Groningenā€ versie is te koop bij een juwelier in Haren (volgens de Meistersinger website), dus… :slight_smile:

1 like

Grappig dat in het stukje staat dat de secondenwijzer ontbreekt…

Ben er vorige week nog geweest…
De hele ā€œStoutā€ collectie ligt er mooi te zijn…

Maar de meistersinger is mij niet opgevallen

2 likes

wees maar niet te vereerd

ze maken naar verluidt 84 versies

de Waddinxveen editie is net uit

2 likes

Zelfs Zeewolde is genoemd…

Zeewatte?

1 like

Ja, en zelfs Boerekoolstronkeradeel krijgt een eigen versiešŸ‘

1 like

ZeeWOLDE, ZeeWOLDE, ZeeWOLDUHHHHHHH !!!. Ben doodop van het noemen van deze plaatsnaam. Lisse klink toch veel minder zwaar.

Van mijn "stadsie"is er ook eentje… alleen die tekst achterop ā€œHistorisch hart van Nederlandā€ mĆ n, mĆ n, mĆ n…we zijn de Domstad dan wel de Maartensstad (naar de beschermheilige van de Stad Sint Maarten) maar niet een of andere laffe omschrijving.

Wat dat betreft had mede-Utrechter Hubert P. het beter voor elkaar, het is dat ik de maat niet kan hebben maar het stadswapen in zwart wit en een subtiele rood-witte index op de 12 zijn echt super!

4 likes

Die was dus ook te koop.

1 like

En utreg made ergens toch? Volgens mij op de originele band… Prachtig!

1 like

Er komt ook een versie voor Bilthoven, met een achterwerk, bij gebrek aan skyline.

2 likes

De Flying Dutchman ā€˜FC Utrecht’ Limited :smile: Die zou ik ook best willen hebben (ik ben in Utrecht geboren)

1 like

Oh dus we kunnen onderling plat praten! :wink:
Ik heb hem bij een relatie gezien, die heeft net als jij een wat bredere pols, gaaf ding!

Dacht even dat dit dezelfde was maar bleek toch een ander dorpje…

1 like

Heh :smile: Dat nou ook weer niet; We zijn naar Soest verhuisd toen ik nog geen 6 maanden oud was, en in Hilversum beland voor m’n tweede. Dus hoewel ik kan meezingen met Herman Berkien’s ā€˜Utreg Me Stadsjie’ (en ook drie jaar in Utrecht heb gestudeerd) spreek ik geen Utregs :wink:

1 like

Berkien?

:grinning::grinning::joy:
truste

3 likes