Aparte horloges

Hoi!

Na een tijdje gespendeerd te hebben op dit forum kom ik alleen maar nette, mooie horloges tegen.
Waar zijn de aparte gebleven! Met een rare of aparte wijzerplaat, vorm, band of een goed verhaal. Ik zie ze graag!

Wat is jullie meest aparte horloge in jullie collectie?
Ik zal 'm starten, die van mij is nogal braaf, maar als ik hem op heb trekt hij wel altijd bekijks door de opvallende wijzerplaat.

17 likes

Zie ook hier:

3 likes

Wel mee eens, hoog saaibaarheid gehalte soms. Ik haak eventjes snel in, komen er hopelijk veel bij hier :sunglasses:




10 likes

Je lijkt wel heer en meester in op dit onderwerp! Hele aparte klokken in je collectie.

1 like

@Phodebimos :

Oh enne:

10 likes

@Rik ik zal van de week eens wat fotootjes maken :grin:

3 likes

Ik kan niet wachten!

Dank je - en soms vind ik heel erg saai ook best wel een uitdaging hoor :innocent:

5 likes

Vooral bijzonder, omdat Fortis het merk is wat als enige een horloge maakte met de volgende specs:

  • automatisch uurwerk
  • chronograaf
  • datum
  • mechanisch alarm

Compleet vlakke wijzerplaat, space tested uurwerk, unieke lay-out:

Onder andere in de Fortis collectie:

18 likes

9 likes

Beter zoeken, ze zijn er wel degelijk :face_with_monocle:.





10 likes

een bullhead is ook altijd apart te noemen :slightly_smiling_face:
van deze heb ik er twee


en van deze vier :slightly_smiling_face:

7 likes

Precies, hoewel soms ietsje begraven onder de glitter van de marketing power van de grote merken…
Het wachten is nog op de fantastische specials van @pmannaert maar dan bereikt dit topic toch al snel zijn eerste piek van de speciale categorie :hugs:

3 likes

Die Ventura blijft toch echt een classic… Erg stijlvol

1 like

… moeilijke opdracht ga eens in de dozen zoeken…:grin:

2 likes



Buitenbeentjes :relieved:

11 likes

Kom er maar in @Cihanski :wink:

2 likes

Deze vond ik wel leuk uitzien

4 likes

Leuk topic en mooi horloge, wat is het?

Ik zoek nog een mooi kleurrijk opvallend horloge voor de zomer. De Doxa Sub 300 is verkrijgbaar in wat kekke kleurtjes, maar vind ik net te prijzig voor een zomers speleding.

Nou, hier kom ik dan @Rik :wink:

Disclaimer: er zijn wat stofjes zichtbaar op de foto’s, die zag ik met het blote oog nauwelijks.
Disclaimer 2: foto’s zijn met een simpele telefoon gemaakt en derhalve niet van verbazingwekkende kwaliteit.


Een Nowa, een Kickstarter project met Russisch uurwerk, de wijzers van een Raketa Kopernikus en een fragment van de meteoriet die in 2013 boven Chelyabinsk ontplofte.

Een vintage Raketa braille horloge: je opent het glaasje met een druk op de pusher in de kroon en je kunt aan de hand van de reliëf uur markeringen op de wijzerplaat voelen hoe laat het is.

Een Future Funk, een Japanse microbrand die horloges maakt waar de tijd op rollen (vergelijkbaar met een analoge gasmeter of kilometerteller) wordt weergegeven.

Een Bulova Computron, een heruitgave van een LED-horloge uit de jaren 70.

Een Phoibos Wavemaster met Abalone wijzerplaat (zelfde principe als mother-of-pearl maar een ander beestje)


Een Happiewatch Viper, de giftanden zijn de uren- en minutenwijzer


Een vintage Oriosa met een tijgeroog-effect op de wijzerplaat

Een op zich vrij standaard Citizen NY0040 maar in de gele uitvoering die je nooit ziet.

Een vintage Raketa met TV-case

Een Suzaco, een Oost-Duitse rammelbak

Een recente Timex met Intelligent Quartz, die een ingebouwde thermometer, kompas en waterstand weergave heeft.


Een Arpiem RD, die je met een simpele handeling van een standaard horloge verandert in een drivers watch (zoals bijvoorbeeld een Vacheron Constantin Americain 1921)

Een vintage Candino met TV-case


Ik hoop dat deze horloges bijzonder genoeg zijn voor je @MENNNUS :grin:

12 likes