Ja! Na de series 2 te hebben gehad, laatst de SE aangeschaft. Ik wilde een sporthorloge met vrij basic functies en aangezien ik in het Apple ecosysteem vast zit was dit voor mij een logische keuze. Hardlopen met de Watch en AirPods in, zonder telefoon, is een soort magie. Ohja en de watch kan mn computer ontgrendelen, dat is wel bijzonder handig met het thuiswerken.
Oh niet te vergeten - ik draag hem ook om mijn slaap te meten.
Ik draag meerdere keren per week mijn Apple Watch series 5. Dit tijdens het fietsen. Ik vind het leuk om al mijn ritten in Strava te registreren en dat gaat met de Apple Watch erg makkelijk👍
I don’t see the point of an Apple Watch, to be honest. The only scenario where I’d find it useful would be when you go training, swimming, etc (activities where you can’t take your phone) and you can take the Apple Watch instead. Of course you’d have to have one with Cellular then. Do you agree?
Al is mijn Wahoo Elemnt Bolt hier beter in doordat een hartslagmeter met borstband gewoonweg beter werkt. Alleen hierop zijn de notificaties van je telefoon weer een crime om weer te geven.
Ik schrijf hem voor mijzelf alleen af voor de normale weekdagen. Verder word de AW alleen af en toe in de weekenden in mijn werkplaats gebruikt.
Als afstandbediening voor spotify is hij inderdaad heel erg handig. Als hij stuk is zal er echter geen nieuwe komen.
Voorheen was ik altijd heel erg van de tech, nu verschuift dat toch meer naar de mooiere dingen. Zal wel iets met leeftijd en levensfase ofzo te maken hebben.
Eerlijk gezegd recent nog ingelezen voor een model 6. Vooral zuurstofmeting is voor mij interessant. Maar, dan blijkt weer geen koppeling met een Samsung telefoon mogelijk te zijn…
Oké, als ‘ie dan met de iPad koppelt vind ik het ook nog goed. Kan dus ook niet…
Dan niet.
En Samsung heeft ook een smartwatch met zuurstofmeting, maar die vind ik er niet uitzien.
Hier sinds een dik half jaar ook een Apple Watch drager (serie 6, 40mm).
Zit standaard op de andere pols. Daar moest ik eerst wel even aan wennen, maar daar ben ik inmiddels overheen. Rechts de Apple Watch, links een mooi horloge
Wel grappig, iedereen die hier zo’n ding heeft haast zich te schrijven “ik gebruik hem alleen tijdens het sporten” … alsof het not done is om er de afwas mee te doen of gewoon mee over straat te gaan.
Ik zie in mijn omgeving ontzettend veel mensen met zo’n ding om de pols. Tuurlijk wij watchnerds moeten ons er diep voor schamen enzo, want we willen allemaal een Rolex of een Grand Seiko … of in ieder geval iets mechanisch met één of meerdere echte wijzers, voor niets minder komen we ons bed uit. Quartz? Hmmm, op het randje!
Stiekem denk ik dat er wel HF’ers zijn, behalve @anon50762135, die een Apple Watch gewoon de hele kunnen week dragen. Niet omdat het een sieraad is, maar gewoon voor de leuk. Waarom ook niet? Notificaties … zet ze uit. Kan op je telefoon ook; geeft rust.
Zo, ik ga weer even verder kijken welke ik ga kopen en dragen, alleen tijdens het sporten natuurlijk.
Ik rock dat gewoon. Heb toch geen sterk imago dat gecomplementeerd hoeft te worden met een of ander luxe horloge. Ze nemen mij toch al niet serieus, daar verandert een Rolex of Patek helemaal niks aan.
Ik heb op mijn Apple Watch inderdaad alle notificaties uit. Dan kun je er nog steeds mee betalen, navigeren en kijken wat voor weer het is of wordt. Mijn iPhone staat permanent op stil en alle banners zijn uitgeschakeld. Het enige wat je ziet zijn rode bolletjes. That’s it. Ik houd niet zo van dat getingel en geflits de hele dag.
Jaren geleden een tijd een Apple Watch gedragen, maar ik werd er onrustig van, die meldingen steeds en dat opladen iedere dag. Ben dus niet geschikt voor zo’n apparaat.
Ik heb al een hele tijd een series 3. Ik betaal ermee, ontgrendel de laptop en diverse AGV gevoelige programma’s op mijn werk. Verder zwem ik ermee. Hij houdt niet alleen het aantal baantjes bij, maar zelfs de slag ♂. Hardlopen gaat ook prima. Verder natuurlijk berichten etc. Voor de hardcore afwijzers hierboven, heb ik een filmpje. Je moet het woord ‘mobiele telefoon ‘ vervangen door Apple watch…(https://m.youtube.com/watch?v=TNwhIHqM60g)