Aqua Terra...deal or no deal?

Ik blijf wachten op een berichtje van @dialstatic:cry:
Zou hem graag aan de collectie toevoegen voor 2K ( en dus niet op marktplaats plempen )

Het is dus niet dezelfde dus wellicht heeft @dialstatic hem zelf gekocht of hij is nog beschikbaar

1 like

Jep dat is duidelijk… dus ik blijf hoopvol wachten bedoel ik…

Toen ik 'm gisteren wilde gaan halen, was 'ie er niet meer. Kan gebeuren, natuurlijk. Maar, ‘to add insult to injury’, werd me door de juwelier verteld dat iemand 'm direct dinsdagochtend vroeg was komen halen nadat 'ie 'm op dit forum had zien staan.

Ik zag 'm zondag, en was me bewust van het risico van het plaatsen van mijn dilemma op dit openbare forum. Ik dacht echter dat het wel mee zou vallen: ik maakte dit draadje na sluitingstijd - wetende dat de juwelier op maandag dicht was - en noemde de zaak in kwestie niet bij naam.

Maar door omstandigheden kon ik er uiteindelijk dinsdag niet meteen in de ochtend al naartoe (bellen had geen zin: ze reserveren niet bij sale artikelen). De kans dat iemand me specifiek n.a.v. dit draadje vóór zou zijn, leek me klein - mede omdat ik geloof dat mensen elkaar iets gunnen.

Wrong.

Begrijp me niet verkeerd - dit is natuurlijk gewoon 100% eigen schuld dikke bult. En als iemand me dit horloge, dat een cadeau voor mijn veertigste verjaardag - en daarmee een blijvertje - had moeten worden, doelbewust door de neus wil boren voor een ‘quick profit’, dan is dat natuurlijk gewoon slim. Maar even goed ben ik er wel pissig over - vooral naar mezelf toe dus.

En ik word er ook paranoia van. Eén van one leden stuurde me een PM omdat hij aangaf interesse te hebben in de Zenith die ik in mijn post óók noemde. Omdat ik altijd graag iemand help, heb ik hem uiteraard via PM verteld dat het om S&C Eindhoven ging. En nu beschuldig ik niemand, maar ik ga toch denken: zou dat een slinkse truc zijn geweest om de dealer van de AT te achterhalen?

Nogmaals, niemand buiten mijzelf treft hier blaam. Ik had 'm gewoon moeten kopen toen ik 'm zag, en dit niet eerst met jullie moeten overleggen. Uiteindelijk is wat je hier bespreekt, natuurlijk gewoon ‘public record’ en geen besloten hobbyclubje. Ik ga er vanuit dat de meesten van jullie zich hier al terdege van bewust zijn, maar laat het voor naïevelingen als ik een waarschuwing zijn :wink:

2 likes

Balen voor je! Snel wat anders zoeken want je wordt maar een keer veertig…en daarna wordt alles minder :joy:

2 likes

Zuur maar de hand in eigen boezem is een goede zelfreflectie. Degene moet dus bijna bij S&C voor de deur hebben geslapen. Kan je gevoel heel goed begrijpen. Volgende keer (if there ever will be one) direct toeslaan of weg laten leggen voor een bedenktijd, neem aan dat ze daar geen probleem mee zouden hebben. Hoop dat je snel van dat rot gevoel af komt.

1 like

Mooi horloge!

Thanks! Je hebt helemaal gelijk.

Ja hoor, het is uiteindelijk maar een horloge. Ik heb helaas al teveel meegemaakt om van zoiets wakker te liggen. Gewoon ff gal spuwen, en we gaan weer door :wink:

4 likes

Excuus, overheen gelezen :pensive:

Excuses aanvaard

2 likes

:thumbsup::laughing:

1 like

:smile:

Mss je verdriet delen met @Veilside …die liet vorige week ook E1700 liggen op schiphol :thinking:
Dit soort kansen moet je gewoon niet laten liggen.
Helaas krijg ik nooit zulke kansen :unamused:

1 like

Yep. Mooie watch!

Er zijn meer vissen in de zee.

Dit is zuur. En lullig gedaan van degene die 'm voor je neus weg gekaapt heeft. Aan de andere kant, er zullen natuurlijk veel kapers op die kust zijn… de AT’s voor 2K groeien niet aan de bomen.

Ik kijk uit naar de NA. :slight_smile:

2 likes

Tja, of het lullig van de ander is of dom van mij, hangt denk ik voornamelijk af van je wereld- en mensbeeld. Ik opteer voor een beetje van beide.

@anon50762135EV

Ik was ut nie! Ik zie nu pas dit topic… En ik woon ook niet meer in Woerden. :joy:.

Als het overigens de juwelier op het hoekje was, dan heb je flinke mazzel… Korting is daar een vreemd woord.:joy:

2 likes

Ook wel enigszins klantonvriendelijk om een horloge die je op zondag ziet niet te reserveren voor dinsdag terwijl je op maandag dicht bent. Los van wereld- en mensbeeld is het ook een beetje winkeliersbeeld.

Reserveren en je klant komt niet meer terug…

Komt vaak voor, begrijp daarom de winkelier ook wel.

Daar heeft @anon50762135EV wel pap van gegeten :+1:t2::+1:t2:

1 like