Aqualand’s Startersgids: CITIZEN, SEIKO en ORIENT rechtstreeks kopen in JAPAN! 🇯🇵

Graag gedaan!

1 like

Ik heb inmiddels al regelmatig via Buyee horloges gekocht. En sinds kort versturen ze ook per Fedex. Kan ik van harte aanbevelen. Snel, goedkoop en bovendien zijn de inklaringskosten ook nog eens veel acceptabeler.

Laatste zending ging zelfs in 2 dagen, incl. inklaring. Dat is ronduit snel vanuit Japan, terwijl het ook nog eens de goedkoopste verzendwijze is. Nadeel is, dat je bij Fedex een Creditcard nodig hebt om de inklaringskosten vooraf te betalen (of een account aan te maken bij Fedex). Maar eenmaal voorbij die drempel, is Fedex een verademing.

Let er wel op, dat als je Fedex als verzendmethode kiest, je de postcode gebruikt zonder letters. Op een of andere manier kan het systeem daar niet mee omgaan. Geen zorgen, Fedex weet je wel te vinden… Tot nu toe 2 keer Fedex gebruikt, beide keren zeer tot tevredenheid!

2 likes

Misschien ligt het aan het gewicht etc maar small air package is normaal gesproken het goedkoopste toch?

Maar je moet met fedex dus van te voren de inklaringskosten betalen en dan leveren ze het thuis af? En wat als je geen CC hebt?

1 like

Ik koop meestal meerdere horloges, en dan kost Fedex iets rond de 2600-2700 Yen. EMS kost dan iets rond de 3600 Yen.

Volgens mij kun je ook achteraf betalen, maar ik geef de voorkeur aan voorafbetalen. Dan ben je er ook maar vanaf.
EDIT: Je kunt inderdaad ook achteraf betalen, gewoon per bank.

Maar het is niet per sé noodzakelijk om een Fedex account aan te maken. Maar het maakt het wel gemakkelijker, ook om de zending te tracken.

Dat fedex is wel een interessante optie maar ik vroeg het me af omdat ik geen zin heb om het pakket te moeten afhalen op zo’n fedex punt op een industrie terein 20km hier vandaan. Maar dat is dus geen probleem en ze leveren het aan de deur?

Small air package is goedkoper dan EMS. Dat is voor kleine dingen zoals horloges vaak de goedkoopste optie.

Ik heb reeds meer dan 60pakjes ontvangen. En FedEx is voor mij de bom. Altijd perfecte tracking. Inklaring is geweldig :grinning::grinning:

1 like

Wat zijn de administratiekosten van fedex? :innocent:

Lager als ems. En DHL.

Iets van 13 euro dacht ik.

Ehm 0 misschien. Op een pakje onder inklaring tarief heb ik ook echt niet hoeven betalen

EMS is express en 17. Postnl is normaal 13. Maar 13 euro voor fedex is idd niet veel.

1 like

Inderdaad, €13. Ik heb de factuur voor me liggen.

1 like

En ook zojuist m’n eerste yahoo veiling op buyee gewonen met behulp van deze handige startersgids :+1: Heb een snipebod ingesteld want real life meebieden word ik helemaal gestresst van, ik ben meer van “set and forget” :blush: De PayPal betaling is overigens helemaal vanzelf al uitgevoerd, daar heb ik geen klik voor hoeven doen :thinking:

En nee, het is geen Japans merk geworden maar zoals van mij te verwachten viel een Tissot :blush:. Het grappige is dat ook Tissot Japan only modellen had (of in elk geval modellen die je hier nooit ziet). De PR100 die ik incoming heb is overigens een model dat hier wel gewoon werd geleverd, maar je ziet ze hier maar weinig aangeboden in nette staat voor een schappelijke prijs.

17 likes

Voor een horloge is het afhaalpunt aan de Breguetlaan in Oude Meer toch wel toepasselijk :slight_smile:

1 like

Mooie vangst Wilco. Blij dat de Startersgids je heeft geholpen!

1 like

Dank je, en ook alsnog bedankt voor dit handige stappenplan :+1:

1 like

Heeft iemand ervaring met alternatieven? Zen market, from Japan? Na zeer slechte ervaringen met Buyee is het wel tijd om te switchen. Ik heb online gelezen over de andere platformen maar ik ben benieuwd hoe het specifiek met horloge en voor yahoo auctions is.

FromJapan is ook een optie, maar vind buyee prettiger. @koekoek

Buyee is een heel smerige tent :innocent: Wil daar liever geen zaken mee doen.

En ook de consolidation fee bij buyee is minder. Van wat ik zie is from japan ook vrij handig in gebruik. Ik ga het eens proberen.

1 like

Hoezo dat?

Ik weet niet in hoeverre je tegenwoordig nog mag uitwijden over bepaalde dingen. De klantenservice is in ieder geval zeer onbehulpzaam en onvriendelijk. Het probleem is dat ik zelf geen contact op kan nemen met de Japanse verkopers of verzendmaatschappij. Maar ze willen niet helpen bij issues. Dat is meermaals gebeurt. Maar nu ik een keer de hulp van paypal inschakelde en gelijk kreeg en het geld terug blokkeren ze mijn pakketjes in Japan en proberen ze me dat geld weer te ontfutselen.