Argumenten en meningen gezocht

Persoonlijk zou ik voor pre-owned gaan. Krijg je net iets meer voor je geld en in deze prijs categorie zijn de horloges zeker goed behandeld. Als je nog een klein beetje op de 2K kan doen zou ik voor een Grand Seiko Spring drive gaan. Hierbij een voorbeeld. (kan je ook de verkooplink geven in geval van interesse).

6 likes

Ik ben trouwens geen dealer of dergelijke :sweat_smile: - even een disclaimer, voordat ik iemand achter me aan heb zitten.

1 like

Ik zou gaan voor pre-owned. Dit betreft veelal horloges die niet van nieuw te onderscheiden zijn en welke nog volop in de garantie zitten. Daarnaast is “de kop” er qua prijs al vanaf.
Persoonlijk zou ik voor de grijze Oris gaan (groene is ook wel mooi overigens) maar de Tudor vind ik wat te bling.

Succes met je keuze!

Je kunt overigens ook een poll maken in watch battle…

De eerste.

Komt van mij zoals je misschien weet. (Uhm…de tweede trouwens ook :grin:) Ik vond die een echte winnaar in de chique sportief categorie.

11 likes

Hoi Danny, Je hebt zelf al leuke opties gegeven, zowel de Oris als de Tudor zijn prima. Wellicht is een Tag Heuer formula 1 ook een optie, zowel als automaat of als quartz.
Succes met je zoektocht :ok_hand: :+1:

1 like

Eigenlijk zijn ze allemaal wel een goede keuze.
Echter als je echt voor chique sportief wil gaan, dan is i.m.h.o. de Tudor de beste keuze.

Ik heb hier nog een NA-review van gedaan:

Veel succes met je keuze👍🏻

1 like

Heel mooi! Zelfs keer gepast maar deed het net niet bij mij.

Die NA-review ken ik :smiley:.

1 like

Waarom voor jou deze op 1 en niet de Glow? De laatste is meer sportief / sportief?

1 like

Naar mijn bescheidde mening verbleken alle andere opties bij deze… :point_down:

En je houd nog geld over ook.

1 like

Ok, hier met mijn kul argumenten.

De bovenste niet, vind de gouden rand rond de bezel niet mooi. Haalt het chique er van af wat mij betreft. ZĂłnder die gouden rand was dit wellicht de winnaar geweest.

De tweede zou het absoluut voor mij zijn. Die kleur blauw/groen in combinatie met de dial vind ik echt gaaf. En dan die zelfde kleur in de stip op de bezel, maakt het helemaal af.

De Tudor vind ik gewoon niet om aan te gluren (sorry voor degene die hem erg mooi vinden)

Ik zou Baltic toch ook toevoegen aan je lijstje. Ruim binnen budget en toch ook wel erg mooie specs.

Succes met je zoektocht!

2 likes

Exact dat. De groene heeft iets meer een chique look met dat old-English green en de subtiele bronzen bezelrand.

1 like

Heb ik ook een keer gehad en idd zeer te spreken over :ok_hand:t2:

1 like

Deze is chique sportief en valt binnen het budget. Maar over smaak valt te twisten natuurlijk. Ik baal er nog steeds van dat ik hem ooit heb weg gedaan. :smirk:

5 likes

Als ik een volledig autonome keuze zou maken:

37 x 44 x 10mm. 10 sec / jaar, 100m WR. Rond 2000 te vinden, nieuw. SBGX261 / 3 / 5 (zwart - champagne - blauw).

Maar gegeven jouw keuzes:

Beide Oris 65 horloges zijn mooi. Die Tudor is echt, echt niet om aan te gluren, sorry als ik hiermee een eigenaar op z’n pik trap, smaakzaak en zo. Je zit vast aan die lelijke band, de bezel is gewoon lomp en de kastvorm is… Tja.

Da’s voor mij ook een reden om de Glow te kiezen, maar aan de andere kant is dat racing-green samen met dat gilt wel erg sjiek. Ik ben niet zeker.

Ik zou daar de BoR band bij doen als ik zo eens naar de keuze van TS kijk.

5 likes

Was ook het eerste waar ik aan dacht. Dat is een step-up tov de Oris Sixty-five (hoe mooi ze ook zijn!). En ook wel echt iets meer bijzonders om de pols. :ok_hand:

3 likes

De Oris, want Oris

2 likes

Gehad en “uiteraard” weer weg gedaan :grinning_face_with_smiling_eyes:
Vind trouwens de 263 mooier / chiquer maar misschien ook omdat ik de zwarte dus al heb gehad. Maar ook weer (voor mij) net te weinig sparkels of zo?

1 like

Kan ik alleen maar beamen, en vooral de groene 65 juist met bronzen randje aan de bezel is volgens mij een top ding als je naast sportief ook chique zoekt. Het is dat ik de BiCo heb en de versie met groene dial echt teveel (positief eigenlijk!) op mijn BiCo vond lijken.

Dus nog een optie, de BiCo:

4 likes

Ah op die fiets. :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like