Dat doen ze. En uit Japan, Maleisië, Thailand.
God nows from where.
Fijn dat ze alles zelf maken, maar het belangrijkste het verder vakmanschap de afmontage en de quality control kunnen dan nog ruk zijn.
Hierbij presenteer ik u de stelling van RLC:
Kennis en onkunde resulteert in slechte afwerking en afmontage. Dat in combinatie met poor quality control equals a shitter watch.
Just face it. Your couple of hundred dollar watch is not the same or equally good as a Swiss watch which is more than 10x the price. En dat hoeft ook niet, want dat kan ook niet. Toch proberen mensen vaak hun horloges te spiegelen aan de grote Zwitserse jongens en komen dan met argumenten als overhyped, marketing, verzonnen verhaaltjes en geschiedenis enzovoort enzovoort.
Compare apples with apples people.
Bovenstaande wil overigens niet zeggen dat een fenomenaal horloge per definitie duizenden euro’s moet kosten, er zijn meer dan genoeg waanzinnige horloges te vinden voor een paar honderd euro, maar vergelijk geen appels met peren.
Seagull maakt ook alles in-house heb ik begrepen.
Bang for buk !
Ff opslaan in het lijstje van beste HF quotes.
Tsja. Andere discussie.
Bud you are right !
Graag in het Nederlands.
Ja het is daarom ook een komische discussie want Raketa heeft uiteraard allemaal redenen om in house te produceren maar ik gok dat “Prestige” (waar het hier voor sommigen om gaat) er geen van is
Maar Dan toch : Raketa
Ik zou wel eens een moderne Raketa willen proberen.
Butt you have right, om bij het juiste niveau van de Engelse taal te blijven.
Je comment eindigen met een engels zinnetje staat wel ontwikkeld hoor !
This miens I am an educated person.
Grapjas. Wie keurt die documentaires goed, denk je?
Grabcoat ?
Nou je het zo zegt, ik ook. Heb goede herinneringen aan mijn fantastisch lopende 24 uurs Raketa uit de late ussr tijd. Shit nu zit ik weer te googelen.
1K nu…
Hier geef je dus al zelf het antwoord. Er is simpelweg nauwelijks interesse voor dit segment horloges. Anders gingen ze op de grijze markt wel 2x list.
Oeps! Mijn oude was een NOS dingetje van Julian Kampmann voor 50 euro. Grappig die prijs ontwikkeling.
@Chillekasper Er is niks mis met het laten overkomen van buitenlanders. Het gebeurt ook in Nederland, kijk maar naar het aantal Polen en Roemenen dat hier in fabrieken werkt. Groot respect voor die gasten hoor. Ik heb een keer in de zomervakantie 1 dag bij een postsorteercetrum gewerkt, waar zo’n 80% van de werknemers uit Oostbloklanden komt. Die gasten werken op de meest kutte tijden en werken oprecht hard, grotendeels puur zodat ze hun familie kunnen onderhouden in het thuisland.
Zolang ze in Zwitserland “chineesjes” over laten komen om daar te laten werken is er niets aan de hand. Deze mensen krijgen gewoon prima betaald en de wet -en regelgeving omtrent werk is ook prima in Zwitserland. Van “slavenarbeid” is dus echt geen sprake. Ze zullen misschien hard moeten werken en het werk zal niet altijd leuk zijn, maar daar krijgen ze ook voor betaald .
Jongens, gooi toch niet zo ongenuanceerd alles op een hoop.
Ja, ook in Zwitserland zijn tal van horlogemerken die onderdelen van buiten halen.
Nee, zelf onderdelen maken staat niet per definitie garant voor betere kwaliteit.
Ja, er zijn Zwitserse merken die alles of nagenoeg alles zelf produceren. En ja, soms vrijwel tussen de koeien.
Nee, ‘Swiss made’ zegt niet per definitie iets over de kwaliteit.
Ja, er zijn veel horlogeliefhebbers die ambachtelijke productieprocessen, gericht op maximale kwaliteit, waarderen.
Nee, slavernij komt niet voor binnen de Zwitserse grenzen als het gaat om de horlogeindustrie.
Ja, ik zeg niets nieuws en niets dat verreweg de meesten hier niet wisten of al begrepen.
Ja als je kijkt naar wat je ervoor terug krijgt is dat echt geen gekke deal.