Audemars Piguet x Swatch Royal Pop Only

:rofl:

1 like

Ik denk dat die acht patenten als meer klinken dan het is. Volgens mij bestaat een Apple telefoon wel uit honderden patenten.

Verzonken kosten vallen denk ik ook wel mee. Ik neem aan dat een horlogefabrikant de benodigde machines al heeft.

Je weet dat het getal dan ten alle tijden ā€œ9ā€ is…
Is maar een tip, doe er mee wat je wilt.

4 likes

Zelfde in Amsterdam. Geen zin om van dichtbij te kijken, er stonden alweer wat jongens met zwarte capuchons op voor de winkel te hangen. Maar hij leek ā€œgewoonā€ open met een grote security dude bij de ingang.

Maar een handopwinder hadden ze nog niet.

Ik vind dat het zakhorloge is juist wel weer extra geinig en specialer. Pris valt mij nog mee, in vergelijking met de MoonSwatch. Handmatig opwinden, gangreserve van 90 uur, dubbel safierglas, lederen koord en die vrolijke kleurtjes maakt het extra catchy. Terwijl dit weer zo anders is dan een Audemars Piguet Royal Oak dat het elkaar niet in de weg zit.

Op YouTube bedenken ze allerlei nieuwe toepassingen, zoals aan de auto binnenspiegel ophangen. Al is dat nu met de hype linke soep, je autoruit gaat geheid aan diggelen. :smirk:

4 likes

Really?

2 likes

Vind je van niet dan?

Ik zie niet in hoe deze merken elkaar in de weg zouden kunnen/moeten zitten. :joy:

2 likes

Waarom de vraag dan?

Ooit gehoord van sarcasme? Lastig om dat te lezen maar dat is de uitleg… :joy:

De vergelijking tussen een plastic Swatch met AP branding en een echte AP van een duuzenden euronies gaat natuurlijk sowieso niet op

Hence, ā€œreallyā€

1 like

Doordat het geen letterlijke design kopie is, maar een design met een eigen twist. Precies wat een goede colab zou moeten zijn.

Volgens die video van mijn eerdere post met de high end dealer uit mijn had het voor de resale waarde van een Audemars Piguet Royal Oak anders wel negatief kunnen uitpakken voor AP. Dit hoor je nu vaker. Het verschil in kwaliteit doet het blijkbaar voor de gemiddelde consument blijkbaar minder aan toe dan het merk zelf. Waarom meer betalen voor een AP? Best bijzonder deze logica.

Zelf ben ik in inmiddels wel gecharmeerd van de Huit Blanc. Wanneer deze toch online te koop zou komen op de Swatch Store wordt het best verleidelijk. Het is echt zo’n conversation piece, ook door de hele situatie.

1 like

Ik vind het een bijzonder vergezochte theorie. Mensen die horloges van 20k + aanschaffen zouden hier vanaf stappen omdat een plastic hebbedingetje er op lijkt?

Ik kwam er zelf net achter dat AP al eens een ā€˜plastic’ horloge had gemaakt.

Audemars Piguet 26579CB Royal Oak Perpetual Calendar White Ceramic

Ik vind ze beide wel tof maar ik kan deze helaas niet kopenšŸ˜…
Mocht iemand een Ocho Negro of Huit Blanc hebben en willen verkopen dan hoor ik het graag.

Dat is geen ā€œplasticā€ horloge.

Hoe dan? Winkels zijn dicht gebleven toch? Of was dit geen serieuze vraag? :joy:

De Pop ook niet.

Sterker nog, Swatch ā€œbioceramicā€ bestaat voor het grootste deel ook uit zirconiumoxide, een populair materiaal voor keramische kasten en bezel inserts. Grootste verschil is dat traditioneel keramische materialen gesinterd worden en dat bioceramic eerder bij lagere temperaturen ā€œgelijmdā€ wordt met harsen van plantaardige origine. Keramische materialen bevatten trouwens ook een niet-keramische binder…

Waarmee ik overigens niet gezegd wil hebben dat deze materialen dezelfde eigenschappen zouden hebben want dat is niet zo, daarvoor zijn de samenstellingen en productieprocessen te verschillend.

3 likes

Maar niet in Belgiƫ toch, zie alleen niet dat het dan net een Belgisch HF lid is die vooraan heeft gestaan en er nu vanaf wil.

Geen idee maar ze staan wel op MP dus ik dacht miss heeft iemand op HF er ook wel een verkregen.

Ik weet zelf dat het geen plastic is maar veel mensen gebruiken de term wel.

Is mijn reactie nou opeens verdwenen? :slight_smile:

1 like