Het domste wat je kunt doen is meer dan de winkelprijs betalen. Kijk naar de geschiedenis van de MoonSwatch en de BP Swatch, ze kwamen binnen enkele maanden na de lancering in grote hoeveelheden beschikbaar in de winkel en ze brachten 2e hand minder op de nieuwprijs.
De BP Swatch was al een minder grote hype dan de MoonSwatch.
Diverse HF leden, waaronder ikzelf, kochten één van de twee, sommigen zelfs meerdere. Kijk eens in “Wat dragen wij vandaag”, hoeveel zie je er nog?
Ik keek eens op Catawiki en verbaas me wat mensen bieden voor een Moon Swatch mission to the Moon. Ze staan op 330 euro met nog 5 uur te gaan terwijl je ze gewoon voor 275 euro bij Swatch kunt bestellen.
Moet wel. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Swatch maandenlang het AP logo mag stempelen.
Betekend echter niet dat ze waarde behouden. In tegendeel…
Dit. Dit station pompt er de komende maanden ontelbaar veel exemplaren uit.
De Moonswatch was in de eerste 12 maanden meer dan 1 miljoen keer over de toonbank gevlogen. Zou mij niets verbazen als de Royal pop dit cijfer inhaalt.
De markt zal de komende maanden verzadigd raken. Ik verwacht niet dat dit ding zijn waarde zal behouden. Ook niet als die over een paar maanden niet meer te koop is.
Logisch toch? Ding is met lasers gereguleerd en de swatch groep heeft enige ervaring met uurwerken produceren…
Dat gezegd hebbende… Een gemiddeld Seiko uurwerk kan veel nauwkeuriger gereguleerd worden dan hoe hij vanaf fabriek geleverd wordt.
Vooral als je hem ook nog eens smeert met betere olie en nauwkeuriger applicatie.
Slovenië, Griekenland, Kroatië, Bulgarije, Roemenië, Cyprus, Estland, letland, Litouwen, Finland, ijsland, Singapore, Japan en de Verenigde Emiraten kunnen volgens Gemini wel bieden op Catawiki, maar niet rechtstreeks van Swatch bestellen.
Geen idee of dit klopt, maar zou dit wel verklaren.
Best grappig gemaakt. Maar wat moet je ermee zolang er geen banden zijn…
Heb er 2 weten te bemachtigen wilde ze toch zien met eigen ogen. Voor de mensen die kijken op marktplaats, kijk uit! Heb zeker 15 aanbieders gesproken, niemand heeft ze daadwerkelijk.