Audemars Piguet x Swatch Royal Pop Only

Verhuis naar Duitsland, daar wordt echt geld nog gewaardeerd.

2 likes

Dat hebben we achter ons gelaten toen we als man geen portemonnee meer in onze kontzak hadden, net onder de bouwvakkersdecoleté, en een pakje zware van nelle in het borstzakje van ons geblokte overhemd.

8 likes

Nee, helemaal niemand.

Je moet genderneutraal denken tegenwoordig :rainbow_flag: of je dat nu wil of niet…

2 likes

Huh? Is dit zo vreemd in delen van Nederland?
Hier in Duitsland, net over de Limburgse grens, pin ik die gewoon. Maar ook voordat ik over de grens woonde, zijn ze in limburg best normaal.
Duitsers, Fransen, belgen… Op markten, via Marktplaats, evenementen. Ik kan mij geen tijd zonder 100 euro briefjes bedenken tbh

1 like

Veel winkels in NL hebben dit hangen:

17799134310358735568820912182140

2 likes

Al vele jaren niet meer gezien. Supermarkten accepteren ze hier vaak ook niet meer.

Was laatst even enkele dagen in D. Lekker hoor, gewoon met geld betalen…

3 likes

En wristbuddys heeft de straps nu klaar en te bestellen. Wat een prijzen. Ben benieuwd hoe groot het allemaal gaat worden daarin. En of Swatch toch ook niet zelf nog met iets komt.

5 likes

Ik ga nergens heen zonder mijn heup/pols en schoudertasjes, met het merk logo goed zichtbaar natuurlijk.

1 like


Gewoon in Utrecht te koop dus. Waarschijnlijk gewoon low-key in de verkoop gegaan bij de originele verkooppunten denk ik. Zag er ook al eentje voor €500 op mp staan. Onverkocht nog. Ook een hoop anderen met geen enkel bod. Lijkt erop dat de scalpers ermee blijven zitten of ze moeten gaan dumpen voor onder list straks :laughing:

Anyway, voor degenen die ze leuk vinden; goede kans dat als je langs gaat ze wat hebben liggen gok ik zo

Edit: screenshotje is van mp, niet van mij

7 likes

De techniek gaat met snelle sprongen vooruit, maar je gedachten lezen gaat nog niet, dus, als jij eens wild wil doen…

Snap niet wat daar nou lekker aan is. Dat gehannes aan kassa’s en op terrassen met muntjes en wisselgeld (heeft u het niet kleiner?), het personeel wat niet meer terug kan tellen en eerst ff moet gaan staan rekenen, en van die viezige briefjes die iedereen in de handen heeft gehad (pecunia olet wel degelijk). En als het op is moet je eerst weer naar een pinotomaat, die, als je er eindelijk een gevonden hebt (oké, in Duitsland nog bij elke dikke boom), buiten werking is…

8 likes

Snap t ook niet. Vind het een godsgeschenk dat ik altijd met mijn telefoon kan betalen. Heb echt bijna nooit meer cash bij me.

5 likes

Dat is toch gewoon interessant?
Kun je een beetje showen hoeveel monnies je hebt. Als je je stapeltje 100 euro biljetten, waar ze waarschijnlijk niet van terug hebben, uit je binnenzak kunt halen, en semi-nonchalant kunt showen hoe rijk je bent.
Dat lukt niet met een telefoon tegen een betaalautomaat houden.

3 likes

Nee, ik ook niet, zelfs in Duitsland gaat het op steeds meer plekken zonder. En hoe makkelijk is het ook in Zweden, Denemarken en Engeland? Ik had laatst op vakantie aan de Engelse kust één briefje van 10 pond bij me. Na de vakantie nog 5 pond van over.

Haha, ja, dát aspect mis ik idd enorm. Maar dat zien de fijnproevers (en die zijn er in het Große Vaterland wel meer dan hier) ook wel aan de Rolex die om m’n arm bungelt…:money_mouth_face:

1 like

Om het cirkeltje weer rond te maken: van alle merken worden Rolexen relatief het meest met cash betaald.

2 likes

Leuk, maar jasses 180 euro voor zo’n bandje. Er stond geloof ik eerder in de topic dat Swatch waarschijnlijk zelf geen bandjes gaat leveren als conditie van de samenwerking. Ben benieuwd.

2 likes

Je kan leuke combi’s maken maar inderdaad. Wat een geld. We gaan het allemaal wel merken. Dit was echter wel te verwachten dat er 3rd party accessoires zouden komen.

Interessant stukje :ok_hand:t2: Dank voor het delen.

1 like

Komt allemaal maar aan op hoeveel controle en overzicht van je financiële bewegingen je wil accepteren.

Betalen met de kaart/telefoon = digitaal = gaat door de mallemolen van de bank voor “anti fraude” detectie, loggen van waar je gekocht hebt en wanneer, wat idealiter ook, doorspelen van die gegevens naar bovenaf en mogelijk aan wie wil betalen voor die data. Lekker profileren enzo. Met toekomstige CBDC komt daar nog een toekomstige factor “transactie goedkeuren” bij; aankoop niet okee bevonden van bovenaf want jij of de verkoper was stout? Njet, je mag je centjes niet gebruiken hiervoor.

Cash is anoniem, en de EU wil het liefst zo snel mogelijk afschaffen. Daarom alleen al zou je 't doen. Maar je moet er inderdaad iets voor over hebben want metaalgeld is ergerlijk. :smile:

Slim gezien.

2 likes

Vanwege mijn beroep sta ik toch al voor een groot deel van mijn centjes onder strenge controle. Ik kan zeker meepraten over privacyzorgen, maar om heel eerlijk te zijn doet dat me niet zo veel. Ben wat minder sceptisch over fraudedetectie enzo. Maar iedereen staat het vrij daar zijn eigen keuzes in te maken uiteraard.

3 likes