Audemars Piguet x Swatch Royal Pop Only

Eigenlijk hoop ik stiekem dat er binnenkort uit het absolute niets een foto verschijnt van een zwarte AP x Swatch op het dashboard van een Aston Martin, van een account @Mr_EvenMoreBroke.

1 like

Lekkere zomers horloge dit hoor:

Kan ik wat beters bedenken voor de aanschafprijs van het horloge en het bandje? Zeker! Maar dat doet er niks van af dat ik dit met een lichte tan en een drankje onder een palmboom best wil dragen.

Heb jij dit uit eerste hand? Ik zie dit nergens op de foto staan. Edit: shopcode is swutr wat Swatch Utrecht zal zijn.

8 likes

Interessant hoor.

An sich klopt het natuurlijk dat in beginsel miljoenen mensen in aanraking gaan komen met een handwinder/mechanisch uurwerk.

Maar ze gaan dan voorbij aan het feit dat er wel eerst miljoenen verkocht moeten worden. :wink:

En van die miljoenen mensen zal wel maar een klein deel nog nooit gehoord hebben van een mechanisch uurwerk.

Zoveel vragen. We gaan het meemaken.

Absoluut! :smiley: Leuke combi voor op vakantie.

1 like

Daar doelde ik op inderdaad

1 like

Gaat helemaal nergens over…

Heb je daar een officiële bron voor?

Ik vind deze ook de leukste, ook overduidelijk een Swatch, geen wannabe AP.

1 like

Ik denk dat dat net de grap is, van cash betalingen kán je geen officiële bronnen hebben. :upside_down_face:

Maar het zou me niks verbazen hoor. Als je een berg zwart geld opzij hebt staan is een gouden Rolex geen domme uitweg. :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Faceboek

1 like

Lijkt me niet. Sterker nog, sinds S/C wat incidentjes heeft gehad met o.a. de belastingdienst ivm horloges van een zeker merk die via de achterdeur voor een kickback werden doorgeschoven staan ze wel op de radar voor een extra auditje zo nu en dan. Ik vermoed dat ze zich daar vrij strikt aan de regeltjes mbt cash transacties houden tegenwoordig

Gezien hun waardevastheid en gewildheid zijn Rolexen perfect voor de secundaire markt en het criminele circuit. Zeker in ruil voor cash.

Hoe zit dat met een AP X Swatch?

Zie topic titel.

1 like

Ik reageer op een andere post erboven.:thinking:

Ja dat begrijp ik. Maar het gaat hier over de royal pop. :crazy_face:

1 like

Ik zag het langskomen op Instagram. De meeste sites zijn nog alleen maar AI renders of preorder scammers en niemand had een productie klare versie om te tonen. Zij wel nu:

Ook leuk dat je kan mix and matchen op hun site.

Dus in totaal kom je rond de €600 uit. Ik ben heel benieuwd of dit nog gaat aanslaan of niet. Veel mensen beseffen niet dat het om de pols 42-44mm breed zal zijn met een lug to lug van 52-54mm.

8 likes

Zo dacht Koos Alberts er ook over😁

3 likes

Generatieoverstijgend icoon van het levenslied. Verbaast mij niks.

1 like

Uitleg van de CEO van AP.

Introduction & Launch Challenges (0:00 - 0:54)

• Francine Lacqua opens by asking about the chaotic queues and scuffles that occurred during the Royal Pop pocket watch collection launch.
  • Ilaria Resta acknowledges the “huge interest” and notes that Swatch had to manage the ground operations in real-time to ensure safety, emphasizing that the situation has since normalized.

Engagement and Strategy (0:55 - 1:58)

• Resta discusses the impact of the collaboration, noting that the company’s website saw over 10 times the annual traffic in a single day.
  • She highlights that their AP Lab visits and masterclasses have sold out, which is part of their broader strategy to engage new generations and foster a love for watchmaking.

The Design Philosophy (1:59 - 4:00)

• When asked why a pocket watch was chosen, Resta explains it honors the history of watchmaking while allowing for modern, creative uses—such as wearing it as a pendant or using it as a phone accessory.
  • She emphasizes the goal of putting a mechanical watch in the hands of people who have never used one, noting the manual movement requires users to wind the crown, which serves as an educational tool for the craft.

Brand Perception & Future Outlook (4:01 - 7:01)

• Addressing concerns about “cheapening” the brand, Resta argues that the biggest threat to watchmaking is irrelevance, not broad availability. She confirms the collaboration is a one-off project that will remain available for a few months.
  • Resta highlights that AP continues to invest in high-end horological excellence, including the launch of their most complicated pocket watch this year.
  • Key Initiative: 1% of the proceeds from the collaboration will be donated to a fund supporting watchmaking artisans (savoir-faire) (6:27), particularly those whose expertise is at risk of disappearing.
6 likes

En voetballers

1 like

Flinke prijs voor een Swatch al moet ik zeggen dat het er leuk uitziet. Fors horloge inderdaad, ik kan 'm net hebben denk ik, de 43mm Bulova Lunar Pilot past. Maar de echte Royal Oak is ook geen kleintje.

1 like

Dat heb ik met de geel roze, geeft ook wel Andy Warhol vibes af. Moest denken aan de Marilyn Monroe.

Inderdaad, even wat kekke combi’s geprobeerd.

Dat inderdaad, ben benieuwd hoe groot het allemaal gaat worden. Al is het ook wel echt Swatch in de zin van de grote bold reeks. Alleen voor heel wat meer knaken.

3 likes