De Moonswatch moest weer een beetje publiek trekken naar de fysieke winkels, want die hadden al jaren te kampen met teruglopende verkopen. In dat opzicht een schot in de roos. Het is ook echt een vaste model lijn nu. De “normale” Swatch horloges trekken nou eenmaal geen rijen aan.
Ik bedoel dat de truc is om aan te geven dat het horloge de komende maanden nog wel beschikbaar is. Dit doen ze om klanten het gevoel te geven dat het toch van een soort limited edition is. Dit verhoogt bij mensen de noodzaak er een te willen.
Als ze echt hadden gewild hadden ze de winkels direct van een flinke voorraad voorzien, maar ja dat zorgt er voor dat het gevoel van schaarste er niet is. Dit zorgt er dan weer voor dat mensen niet de noodzaak voelen er snel een aan te schaffen.
Zie nog steeds niet in hoe dit in het voordeel van Swatch is…
De enige die lijken te winnen zijn de scalpers
Als er zo veel vraag is dat er scalpers op af komen heeft Swatch qua volumes al gewonnen, wat ik je brom.
Door mensen te laten denken dat het een schaars product is en mensen de behoefte hebben er dan juist een te willen blijft de vraag kunstmatig hoog. Als Swatch had gezegd. Dit model blijft nog 10 jaar beschikbaar dan ebt de interesse bij mensen weg. Want dan is de gedachte dat ze er over een half jaar ook wel een kunnen oppikken. En als dat daadwerkelijk zo is, dan loopt iedereen op den duur met zo’n ding rond en voelen anderen geen noodzaak meer om er een aan te schaffen omdat het toch niet zo speciaal is als men dacht.
Zouden ze misschien niet eens zo problematisch vinden, maar het is wel even een verschil tussen 400 euro van je uitkering bijeen te schrapen of 40K uiteindelijk. Verkleint je visvijver een beetje.
Soit. Ik vind die zwarte nog wel grappig als dashboard of buro klok. Maar te duur daarvoor, en wegwerp is meh. ![]()
Graag even aandacht hiervoor:
Anders sneuvelt er weer een topic door jullie toedoen.
Dus opmerkingen over welk type volk erop afkomt enzo, we weten het nu wel!
Ik ga weer even wat reacties verwijderen en dan kunnen we weer door met waar het over moet gaan, de AP x Swatch (hype).
En weer opgeschoond.
Door over AP x Swatch!
Maar niet als handopwinder, dus er zal toch iets aangepast moeten zijn. Ook veel dunner dan de horloges met het gewone Sistem51 uurwerk er in.
Lijkt me toch ook weer een innovatie waar iedereen zomaar aan voorbij gaat.
Ik ben benieuwd of ze dit uurwerk straks ook in gewone Swatches (Irony) kasten gaan stoppen. Kan interessant worden. De horloges met het normale Sistem uurwerk vind ik allemaal te dik.
Dus jij denkt dat als er geen Audemars Piguet op de wijzerplaat had gestaan dat de gekte hetzelfde was geweest? Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat de gekte er niet was geweest als Audemars Piguet niet op de wijzerplaat had gestaan.
Dat zeg ik nergens. Natuurlijk heeft dat met AP te maken.
Ik heb het puur over het uurwerk op zich waar ik niemand over hoor. Toen de Sistem uitkwam werd er wel volop over het uurwerk gesproken, omdat het zo innovatief was en nog steeds is er geen ander uurwerk dat op deze manier geproduceerd wordt. Nu hebben ze er een handopwinder variant bij. Dat is toch weer opnieuw een enorme innovatie.
Absoluut waar. In de vele filmpjes van de ehhh drukte buiten de winkels is vaak te horen “where is my AP!”
De geest is nu uit de fles. De vraag is hoe swatch er nu mee om zal gaan.
In alle eerlijkheid, dat valt toch wel mee? Of je de veer opwind door een bewegende rotor of bewegende kroon, klinkt mij niet in de oren als iets revolutionairs?
Maar niemand die hem heeft besteld of kan dat online niet?
Neen, enkel beschikbaar in selecte Swatch Boutiques.
En het wordt nu interessant hoe Swatch dit gaat fixen. Want ze hebben al opgeroepen niet massaal naar de winkels te gaan. Iedereen zal wel denken: ik ga wel als eerst en de rest moet gewoon maar even wachten.
Zo dus
Swatch heeft in sommige landen maatregelen getroffen, waardoor er bijvoorbeeld geen rijen meer kunnen staan van meer dan vijftig mensen. Ook kan de verkoop tijdelijk worden stopgezet. Daarnaast is haast om het product aan te schaffen volgens het bedrijf niet nodig, want de nieuwe collectie, genaamd Royal Pop, zal nog maandenlang beschikbaar zijn.
