Vind ik toch wel. Maar ik zie nu dit op de Swatch site zelf:
SISTEM 51: Editie met handopwinding
Toen SISTEM51 voor het eerst op de markt kwam, zette het de horlogewereld op zijn kop als een wereldprimeur die mechanische innovatie naar nieuwe hoogten tilde.
In diezelfde vernieuwende geest hebben we opnieuw een doorbraak gerealiseerd: een gloednieuwe versie van ons kenmerkende uurwerk, opnieuw ontworpen met een handmatig opwindbaar uurwerk zonder centrale schroef, wat de drager een unieke tactiele ervaring biedt.
Deze versie heeft acht nieuwe octrooien en blijft trouw aan de sterke punten van SISTEM51, waaronder de kenmerkende transparante saffieren achterkant. Het horloge is voorzien van een nieuwe energie-indicator die duidelijk aangeeft wanneer het uurwerk moet worden opgewonden.
De komende dagen zelfs. Lijkt me logisch om eens te overdenken hoe dit aan te pakken, ze mogen best wat organiseren er omheen, medewerkers die namen opschrijven + ID controle (zodat er niet doorverkocht kan worden), hekken/rijen maken. EHBO post, toiletten, cocktail bar, food trucks.
Zodra je iets hebt aangekocht is het jouw eigendom en mag je er mee doen wat je wilt. De enige restrictie die ze op kunnen leggen is het aantal verkochte units per persoon.
Ik weet niet of je die 150,- serieus bedoelt, maar dit is tientjes werk. Bij Seiko kan een handelaar een 5, met stalen band, stalen kast en automaat inkopen vanaf 80,-. En daar maakt Seiko dan ook nog winst op.