Audemars Piguet x Swatch Royal Pop Only

Die marketing kost niks tijdens productie.

Nee, 1 unit meer produceren en verschepen zal geen €50 kosten als de machines draaien. En misschien zit ik daar nog een veelvoud boven.

Welke marketing? Die paar insta filmpjes?
Het gros van de marketing was gratis vanwege de hype trein.

Aanvulling; ik denk dat het opzetten van de productielijn het meeste heeft gekost. Het is een nieuwe versie van de system 51. Dus dat zal best wel wat knaken gekost hebben.

De aandelen van Swatch gingen aardig berg afwaarts. Dat lijkt nu mooi gecorrigeerd door deze samenwerking

2 likes

Beetje onduidelijk accent maar met de inhoud kan ik het wel eens zijn :joy:
https://youtube.com/shorts/tcV3s972NPE?is=Qd7YnlWYx7OhMBOu

Printed press. Is duur.

Wel lekker in HF trent het budget een beetje oprekken :rofl:

Feukus the tieng that truly matter :rofl:

1 like

Maak samen een plastic klokje en de hele wereld praat over je…

Ik vind het persoonlijk niet mooi. Zoals ik de 40K (of wat ze ook kosten mogen) klokken van AP ook niet mooi vind. Wat ik jammer vind van de hype, is dat mensen die het echt een mooi klokje vinden er moeilijk aan kunnen komen vanwege alle ā€œbeleggersā€ en merkgeile kopers. Dat gezegd hebbende, vind ik niet dat de ene groep er meer recht op heeft dan de andere groep. Het is een product dat we geen van allen nodig hebben, in tegenstelling tot een automatisch polshorloge :wink: . 24 Uur in de rij staan voor een plastic regenboogklokje, getuigt van een gekte die doet denken aan die van mensen met een horlogecollectie van enkele tienduizenden euros. Hoewel ik die laatste gekte beter begrijp. Dat dan weer wel.

1 like

Begrijp jij het nog😳
Ik nietšŸ™„

Ik had gelezen dat er ā€œmaarā€ 1100 officiĆ«le Swatch winkels zijn. De rest van de winkels verkoopt wel Swatch maar is geen Swatch only store.

Alleen al de beslissing om het als hand-winder op de markt te brengen kost al een 10tje per klok aan vergader uren.

En dan de timing.
En dan de kleurtjes.
En dan de materialen.
En dan een keuze maken uit de 10tallen proto types.
Enzovoortzzzzzz.

Zo werkt dat.

1 like

Dat leest vrij definitief

12 likes

De troetelnaam kunnen we afkorten tot ;
APoS

3 likes

Hoe moet dat ding nu automatisch op winden? Zoveel beweegt een tas of koortje om je nek niet.

Dit lijkt mij een logische zet omdat het een zakhorloge is. Of althans, zakhorloge geĆÆnspireerd.
Zal niet lang over vergaderd zijn. Of de horlogewereld moet opeens vol zitten met ambtenaren…Dan kan ik mij er iets bij voorstellen.

De aanpassing van de system51 zal wel wat ontwikkelingskosten met zich meebracht hebben, net als de aangepaste productielijn. Maar geen idee of die aanpassing puur ontwikkeld is voor deze samenwerking.

Dit zal op dwang van Westfield zijn neem ik aan.
Ik kan het goed begrijpen…

Zal me niets verbazen als er nu een online verkoop zal volgen. Mogelijk met loterij of zoals festivals: degene die door kunnen klikken en naar de volgende pagina komen voordat de voorraad op is.

2 likes

De brief is van de Westfield Mall. Niet van Swatch.

Hier is een (juridisch) spel aan vooraf gegaan dunkt mij. Swatch huurt hier ruimte en met deze lancering is er wel wat aan imago schade, materiele schade, gedorven inkomsten etc geweest tijdens de heisa. In meerdere Westfields in de wereld.

2 likes

Lijkt mij een perfecte oplossing. Dan kan ik mijn campingstoeltje op gaan ruimen :wink:

:upside_down_face:

47 likes

Ik vind het (oprecht) leuke dingen, maar snap de hype (van de scalpers) niet zo. Hoezo zou dit apparaatje 10-30x over de kop moeten gaan? Hetzelfde zie je met kinderspeelgoed zoals Pokemonkaarten. Ga werken!

2 likes

Pokemonkaarten verkopen is ook werken!