Knap gedaan van Sinn. Doet mij gelijk denken aan de Quartz Stop2Go van Mondaine.
Met de 2 seconden stop op het hele uur en daarna de minuut sprong. Fascinerend gewoon.
Al stoor ik mij niet aan de zuivere tik van een Quartz. De uitlijning steeds precies midden van de indexen van de Caliber 0100 mèt correcties kan ik ook erg waarderen.
Ik heb evenveel Quartz horloges als Mechanische horloges.
Mechanische horloges zijn een boeiend stukje techniek en geschiedenis. In een snel veranderende wereld is het nog een knipoog naar vroeger voor mij.
Quartz is eveneens super tof vanwege de techniek is net het symbool voor vooruitgang voor mij. Met een Solar bijvoorbeeld heb je eveneens geen probleem meer met lege batterijen.
Hier hetzelfde. Woon in Seychelles waar op horloge onderhoudsgebied eigenlijk niets te vinden is. Ja, één klein zaakje, waar ik mijn batterijtjes koop, maar daar breng je je dure automaat liever niet heen😁. Heb 4 Quartzes, ga er mee de zee in. Zijn absoluut “tropenbestendig”.
Ik heb dat ook een hele tijd gehad, het “gruwelen” bij het zien van een quartzhorloge. Maar ik merkte dat ik mee waaide met de meningen. Ik heb nu zelf weer een quartz ( CWC G10 ) en ik merk dat het voor mij rustgevend werkt als ik de tikkende secondenwijzer zie tikken. En vooral als ik het horloge tegen mijn oor aanhoudt, een nostalgisch geluid.
Mijn volgend horloge zal weer een Quartz worden.
Herkenbaar. Zelf wilde ik ook alleen maar een automaat maar ik merk dat het regelmatig op tijd moeten zetten en opwinden min een klein beetje minder enthousiast maakt. De dikte wil ik ook nieg altijd en de FC die ik mijzelf cadeau heb gedaan is een Quartz. Ik blijf een voorkeur hebben voor een automaat maar Quartz is nuchter gezien helemaal niet verkeerd. Dus gewoon kopen wat jij wil en wat bij je past.
Wat zijn deze dan? Ik vind de quartz techniek even boeiend als een automaat, hoe kom je erop om een quartzkristal zo te manipuleren dat het je help om de tijd weer te geven. Ik vind het een zeer mooie techniek en ik ben er heel hard fan van. Van gewone quartz, solar quartz en High Accuracy Quartz.
Bekijk eens de H.A.Q’s van Grand seiko, als je dan zegt dat dit geen staaltje techniek is snap ik het niet .
Watch this .
Ik heb zelfs liever een handwinder. Scheelt (meestal) dikte en ik vind het heerlijk om te doen.
Meestal als ik een horloge pak moet ik 'm toch al op tijd zetten en wind ik hem op. Dus waarom dan niet even dat minuutje extra quality time met je baby?