Baltic Only - Show je Baltic!

€2400 :innocent:

En je krijgt 3 Chronographs. Dus eigenlijk 800€ per stuk. :nerd_face:

1 like

2 kopen dan? Die zonder bandjes.

1 like

Nee want voor €800 meer heb ik er ook 1 met een bandje. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

stare-huh

1 like

Gaaf ding. Baltic kennende zal de bouwkwaliteit prima in orde zijn en een Sellita in plaats van een Miyota is wel een stap omhoog. Toch vind ook ik €2,4k te hoog. Ik vraag me af wat ze ervoor zouden hebben gevraagd als ze het horloge zouden aanbieden zonder de twee (leuke maar waarschijnlijk voor bijna iedereen volstrekt overbodige) stopwatches.

1 like

Dit.

1750 all in past in mijn hoofd voor wat ik zie en heb aan merkbeleving .

Enorm gaaf horloge, absoluut .

Ik dacht eerst dat het een grapje was… 2 stopwatches… waar eigenlijk niemand om heeft gevraagd.

Laat dat nou de prijs zijn voor deze met hetzelfde Sellita uurwerk.

10 likes

maar iets te veel Paul Newman Daytona wannabe-vibes vind ik. En dan die prijs, tja, misschien niet onredelijk voor de bouwkwaliteit, het uurwerk en als ik het goed begrijp de twee stopwatches die je er ook bij krijgt, toch vind ik dit een jammere ontwikkeling dat alle sympathieke merken maar verder en verder ‘up market’ willen bewegen. Ik snap het wel, kostprijs (grofweg) net zo hoog, alleen veeeeeel grotere marge.

Voor mij is dit de ultieme Baltic.

16 likes

Could not agree more😀
Al heel de zomer aan mijn pols.

1 like

Zit gewoon een Sellita handwinder in, en die kosten allemaal zo rond de 1900-2400. Hanhart, Baltic, Hamilton (OK, de ETA versie, valjoux), Farer, Nivada Granchen, Excelsior Park, Airain, de duvel en z’n ouwe moer releasen handwindertjes van 2K prijs. Zelfs Sinn doet mee in die space.

Niks bijzonders aan.

Da’s vanwege die twee belachelijke stopwatches. Als ze dat ding horloge-only verkochten voor 1950 inclusief BTW, was ik koopman.

Niet met een Sellita / ETA handwinder op Valjoux 7750 architectuur. Sterker nog, je betaalt zelfs 1495,- Euro voor een Yema met een Seiko. Al heeft die een column wheel chronograaf aan boord, in plaats van cam & lever.

Ik vind die dingen niet eens leuk. Die verdwijnen in een la die net zo goed een kliko had kunnen zijn.

Nja, daar heb je niet eens een Hanhart voor. Die nieuwe 417ES doet ook 1980 Euro.

Was dat niet voordat je 'm uit Zwitserland importeerde? Daar komt toch ook 28% overheen?

Plaatje voor de sfeer. Ik heb 1115 ballen voor een Baltic op rubber betaald en daar geen spijt van. Super spul.

10 likes

Je leest niet goed.

Voor €800 meer

2 likes

Ik zit wat minder op specs en wat meer op gevoel.
Specs tellen achter de komma mee.

Mijn benoemde bedrag is wat ik zou willen betaling qua merk gevoel en looks Komma specs.

Vind het oprecht een gaaf horloge van een merk dat ik ten zeerste kan waarderen .

Mijn Baltic is gegaan tijdens mijn grote opruiming.
Horloge had grootste kans te mogen blijven , het is dat een oude vrind er serieus zin in had…
Nu heb ik een bekende er super blij mEe kunnen maken, dat wint ten alle tijden.

1 van de mooiste horloges die ik in die prijsklasse heb gehad.

7 likes

Grappig. Ik kijk juist altijd eerst naar wat er geproduceerd wordt. Wat zijn de ingrediënten, en met hoeveel liefde is de soep gemaakt. Of er dan Campbell’s, UNOX of Struik op het blik staat interesseert me geen hol. Het is ook goed om te bedenken dat bijna al die soepjes toch van Unilever zijn.

Maar er zijn ook merken die ik niet cool vind omdat zij in de waan leven dat mensen veel voor het merk moeten willen betalen. Dat vertaalt zich niet per se naar een beter product maar wel naar hoge aanschafprijzen en peperdure service.

Dan vertellen die merken vaak dat ze dat geld waard zijn omdat één of andere pikkestein in de jaren 40, 50 of 60 iets met een horloge van ze gedaan zou hebben. Of dat dan ook nog helemaal klopt ook, tja… Marketing, nietwaar?

Zelf heb ik nooit zo’n zin om opgeblazen marketingbudgetten door middel van doorberekening te moeten betalen.

4 likes

Ben het toch ook wel erg met jou eens.
Met merk beleving bedoel ik dan ook echt wat ik voel bij dat merk. Idd de liefde en moeite die ze erin steken om een mooi product te maken.
Soms wint mooi absoluut, als dat dan bij een gehypet merk is is dat maar zo.
Maar in de basis vind ik de liefdevolle merken leuker en geven een betere merk beleving dan de grote “massa” jongens.

Ben niet zo consequent als jij, maar jou manier van bekijken zit er ergens wel in.
Alleen kijk ik voor de komma niet naar waterdichtheid en dergelijke .

1 like

Wat @anon53002072EV beschrijft is precies mijn issue met een Baltic van 2500,-. Dan heb ik liever voor €200 meer een Tudor Ranger hoor. Of voor €1000 meer iets als mijn co-axial Omega Speedy als we het over chrono’s hebben.

Ja, dat is dan de merkbeleving die er ook bij komt kijken. Knap als je dat niet hebt :ok_hand:

3 likes

Ja.
Gevoel klopt dan niet meer bij het merk.
1500 klopt nog voor wat speciaals van dit merk.
Beetje oprekken mag altijd voor wat moois.

1 like

Ik heb te lang in corporate entiteiten gewerkt die veel meer geld uit gaven aan de marketing, branding en sales afdelingen dan aan productontwikkeling. :wink: Maar ook ik ben natuurlijk gevoelig voor marketing, dat is iedereen.

Evengoed is het niet eerlijk om een splinternieuw horloge tegen listprijs, in beperkte oplage met stopwatch erbij te vergelijken met een tweedehands Speedmaster.

Vergelijk dan list voor list (7750,- euro minimaal op Chrono) of tweedehands voor tweedehands.

Tja, als je een Ranger gaat vergelijken met deze Baltic, dan interesseert een mechanische chronograaf je blijkbaar niets.

Ik kan een mooi uurwerk zeker waarderen. De Inhouse in een Tudor is ook niet mis. Maar inderdaad een mechanische chronograaf an sich doet me niet zoveel nee. Die Omega was een leuke deal nieuw, maar dat doet er niet toe.

Door deze discussie zie je maar weer dat er dus zeker ruimte is voor Baltic in dit prijssegment; er zijn mensen die het waarderen en ook zullen kopen. Mooi toch, verschil moet er zijn en maakt ook het forum interessant.

We hebben het tenminste weer even over Baltic. Die Aquascaphe doet het voor mij bijvoorbeeld wel; fantastisch ding :ok_hand:

1 like