Precies dit, en de prijs valt tegen is nog lief uitgedrukt.
2k was bij mij gelijk over en uit.
Ik dacht ook even. Baltic… dan is het betaalbaar. Maar helaas
Ze zijn wel heel mooi!
Dat zeker, maar de charme gaat er zo hard af.
Afschrijfkanon tegen deze prijs met dit uurwerk, maar wel erg mooi en een leuke maat.
2k voor een Baltic, hoe gaat het met die fransen daar?
Ik snap ook niet dat Fratello niet op zijn minst licht kritisch is over de prijs. En dan ook nog de ex BTW prijs neerzet. Zijn dit advertorials ofzo?
Welke microbrand doet het dan beduidend goedkoper met een gelijkwaardig uurwerk?
Wat een onzin. Zoek maar eens een Sellita SW510 handwinder chronograaf voor ver onder de 2000 ballen op. Die zijn er niet.
Farer, Hanhart, Excelsior Park, en ook alles van Hamilton is boven die prijs. Sinn? Check. Zelfs een Sinn 356 met acryl-glaasje doet al 1900 met zo’n Valjoux 7750 er in. Dit is gewoon wat een mechanische chronograaf kost waar je een Zwitsers uurwerk in knikkert.
Ik ben blij dat Baltic een kwaliteits-uurwerk heeft gekozen. Na de Chinese micro-rotor hield ik m’n hart vast, maar ze doen hier het enig juiste. Want eerlijk gezegd is het uurwerk exact wat me tegen houdt om een Seagull 1963, Poljot Chrono of Studio Underdog horloge aan te raken.
Shit, als nu zelfs Yema Speedgraf met Seiko NE86 aan boord is inmiddels al 1649 Euro geworden, dan weet je dat Baltic hier gewoon het juiste prijsniveau pakt.
Hoezo? Je kunt toch nog gewoon een hele zwik Aquascaphes kopen voor 700 ballen als je te skeer bent voor een mechanische chronograaf?
Kijk, ik vind die release van Baltic kut omdat hij veel te dicht op een Paul Newman Daytona gaat zitten, en zou vele malen liever een Yema Speedgraf, Hanhart 417ES, Hamilton Pilot of Intra-Matic chronograaf of desnoods een Farer Monopusher kopen, want die hebben allemaal een eigen smoel.
Maar aan het prijsniveau ligt het niet.
Dat ligt eerder aan dat gierige (of gulzige) stelletje haaien hier, dat heeft niks met het horloge te maken.
Hier ook zo één. Bitches gaan goed op die shit, G.
Ik vraag niet van baltic om dat uurwerk erin te gooien, ik vind baltic leuk voor het prijsniveau wat ze hadden. Wil ik die handopwinder dan koop ik wel iets anders. Hence, de charme is er voor mij af.
Ik vind vooral de bracelet niet passen bij deze prijsstelling. Loopt niet mooi vanaf de lugs.
Maar dan heb je wel een heel erg vette Sinn
Touché
Je hebt gelijk. Niks charmants meer aan.
Toch hou ik 'm nog even.
Ik besteed liever 2000 ballen aan een scherp geprijsde chronograaf die het gewoon 20 jaar doet dan dat ik 800 ballen besteed aan wegwerp-rommel die niet te servicen valt, en waar de onderdelen toleranties van hebben waar de honden geen brood van lusten.
Ieder z’n idee van charme, maar slechte chronografen vind ik dan weer niet charmant.
Die gmt is gewoon een bloedmooi ding, wat ik en de meeste hier over de prijsstelling willen zeggen is, is dat het voor baltic gewoon te veel geld aan het worden is. Kudos voor degene die het wel aanschaft maar ik sla over.
En dat kan!
Ik bedoel, voor 435 heb je de sector-dial dress watch, en voor 650 heb je de bicompax met Seagull uurwerk. Ze hebben nog steeds op elk prijspunt gewoon horloges met een cool ontwerp en een scherp aanbod staan. Ik had deze chronograaf minder cool gevonden met een seagull aan boord.
Mij houdt dat goedkopere uurwerk (niet de Miyota’s, die zijn goed) juist tegen om een Baltic te kopen. Net als die micro-rotor, daar had een Vaucher 5400 in moeten zitten. Maar ja, dan heb je een horloge van veul meer geld in je handen.
Ik denk vooral dat de altherr.de-achtige kortingen zoals op Oris/Longines/et al. worden gemist bij de klagers. Kan nog komen in de toekomst, he!
De Aquascaphe blijft voor mij dé Baltic. Ik heb er nu twee gehad en hij begint toch weer te lonken.
Misschien is het ook gewoon een perfect vakantiehorloge.
Nice hoor, welkom.
Ik heb eens gek gedaan en de nieuwe bracelet besteld. Komt van de week.