Make America Great Again ?
Wat je ook van dit merk ziet, het ziet er allemaal degelijk en weldoordacht uit.
Sluit ik me bij aan.
Vooral de Hermetique vind ik voor het geld echt heel goed afgewerkt. Bovenal gewoon een enorm leuk horloge (ik ben bevooroordeeld), met een eigen smoel.
En die (3D) lume…
Ik heb maar drie minpuntjes na 8 jaar:
- matige kastafwerking op de lugs
- afgekapte uurwijzer
- kast zweeft boven de pols
Van het laatste weet ik dat de nieuwere generaties een grote verbetering zijn.
De Hermetique is toch wel een knaller hoor!
Baltic prismic, red agate stone, london boutique.
Als iemand een (of beide) van de overige limited wil weg doen dan hoor ik graag van u.
Hallo Baltic-liefhebbers, ik hoop dat dit topic nog een beetje gelezen wordt Ik wil graag een Baltic HMS kopen maar ik heb een beetje moeite met kiezen. Hoe denken jullie over de 02 v.s. de 03? Qua afmetingen zou ik ze beiden prima kunnen dragen. En de kleur? Ik neig het meest naar ‘traditioneel’ zilver, naar voorbeeld van de JLC Master Control sector dial, maar blauw met gilt spreekt me ook wel aan… Plaatjes ter illustratie:
De 38mm HMS02:
De 36,5mm HMS03:
Wellicht relevant, ik verwacht de Baltic in afwisseling met deze horloges te gaan dragen:
Tudor BB 36mm
Longines Conquest Heritage 35mm
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
@MarTime aangezien we het eerder over diameters hadden, en jij ook een Baltic hebt: Wat vind jij?
Oef. Wat zijn de L2L?
Ik heb inderdaad de Hermetique van 37mm. In eerste instantie dacht ik klein, maar de 46mm maakt hem best ‘volwassen’:
In theorie denk ik dat je beide kan hebben!
De opgelegde indices van de HMS03 vind ik persoonlijk wel heel mooi!
Bedankt voor je inzicht, ik neem het mee en ga er nog een nachtje over slapen de lug to lug is van beiden hetzelfde, dus de verhouding is wel iets anders.
Ik zie het ja. Lijkt toch vooral optisch door het verschil in kastformaat.
Volg vooral je gevoel + welk model je meer aanspreekt. Ben ervan overtuigd dat beiden uiteindelijk goed zullen staan ! Benieuwd naar je uitkomt.
Vind Baltic wel erg mooie horloges leveren voor het geld hoor.
Hier nog mijn review van destijds.
Zit ook al een hele tijd te kijken naar de HMS… Kan alleen niet over de hesalite heenstappen.
De L2L maakt inderdaad veel uit. Mijn Hermetique valt ook echt veel groter uit dan de 37mm doet vermoeden.
Ik heb die HMS 002 in het zilver gehad en dat is gewoon een heel cool horloge. De opgelegde indices en kroon van de 003 zien er wel leuker uit, maar de balans van de wijzerplaat vind ik mooier bij de 002. De verhouding tussen de uren ring en de centrale plaat vind ik beter.
Maar het zijn beide leuke horloges.