Baltic Only - Show je Baltic!

Lugs zijn wel aan de lange kant :frowning:

Thanks Rooms,
Mijn interesse werd gewekt doordat deze versie inderdaad ook in een kortere versie beschikbaar is.
Ben zelf zeer gecharmeerd van de Wolbrook/Joseph Bonnie Tropic qua look & feel, maar is mij eigenlijk een dikke centimeter te lang (zoals de meeste Tropics redelijk lang zijn zoals jezelf ook al hebt ervaren
.).
Aan de foto te zien, en je eerste indruk, lijkt de kwaliteit van deze Baltic rubber band toch iets minder te zijn dan de Wolbrook
?

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst :+1:t2:

1 like

Is dit de classic of de sports tropic?

Kort model is wel echt een uitkomst inderdaad.

1 like

Met dat merk heb ik geen ervaring
 Het bandje is flexibel maar de textuur is het nùt niet.

De Classic. Op de Aquascaphe MK2 wordt de Sports niet aangeboden helaas. De Sports van Baltic (zat bij m’n MK1) voelt beter aan dan de Classic.

PS inmiddels zit de Finwatch sailcloth strap er op, zal later een betere foto proberen te maken.

1 like

Gefeliciteerd!
Ik dacht te lezen dat dit een upgrade is t.o.v. de bestaande tropic. Die vind ik persoonlijk super comfortafel. Maar om de pols merk je niks van de structuur denk ik?
Zolang hij maar lekker flexibel om de pols valt.

Wat is verder je indruk van het horloge zelf?

1 like

VoilĂ , een detailfoto van de korte classic tropic band. Het lange deel is 10cm en het korte deel 7cm (zonder gesp). De textuur lijkt op saffiano; vandaar misschien de classic benaming. De gesp is trouwens zonder Baltic logo.

Verder draagt 'ie goed. De kast is gelijk aan de MK1 maar dan met een crownguard, en dat is een goede keuze. De bezel is drukker dan de MK1 (nog steeds saffier) maar ziet er daardoor modernere uit. De MK1, vooral in Bleu Gilt, is duidelijk meer traditioneel. De witte lume blocks zijn cool en hebben een blauwe lume. De 5-minute markers op de wijzerplaat maken het geheel ook iets drukker.

Het enige dat opvalt in negatieve zin is de vervorming van de lume blocks in het opgelegde saffierglas. Dat is nogal bol op de rand en met de sandwich dial van de MK1 viel de vervorming minder op.

De quick-release pins zijn inmiddels vervangen door gewone push pins want die feature is overbodig.

5 likes

Scalegraph Transat CafĂ© L’Or - Limited Edition

13 likes

Chique kleurstelling hoor, enkel de uurmarkeringen en secondewijzerkleur is een beetje matig.

Laatst nog even van het herfst zonnetje genieten

9 likes

heerlijk :clap:

Poah, die is wel heeeeeeel erg lekker :drooling_face:

Intussen een wat mindere ervaring met het bedrijfje.

Mijn Aquascaphe (aangeschaft in de showroom eind mei) liep maandenlang echt fantastisch op tijd (pak hem beet 2 seconden per dag voor, gemiddeld; als ik hem droeg wat minder, als ik hem liet liggen wat meer). Tot een paar weken geleden hij ineens zomaar 25 seconden per dag voor ging lopen. Ik heb het een paar dagen in de gaten gehouden maar hij bleef dat doen. Heel irritant vind ik dat, als je een horloge nooit meer dan een dag draagt maakt dat niet zo uit maar 25 seconder per dag is gewoon te veel als je het horloge regelmatig langere tijd achter elkaar wil dragen.

Ik een melding gemaakt op via hun service link op de website met het verzoek of ik hem terug mag sturen om opnieuw gereguleerd te worden. Ik krijg direct een ontvangsbevestiging waarin gemeld wordt dat ze me gaan vertellen hoe het verder gaat, maar daarna niks meer. Weekje later een reminder gestuurd. Weer een paar dagen later gevraagd wat ik moet doen om een reactie van ze te krijgen. Dat was afgelopen vrijdag en nog steeds geen sjoege. Ik neem aan dat het uiteindelijk wel goed komt, maar ik vind het wel echt irritant. Als ik eind deze week nog niks weet ga ik bellen, maar dat zou toch eigenlijk niet nodig moeten zijn.

1 like

Benieuwd hoe dat gaat lopen.

Zelf denk ik dat dit een beetje bekende groeiproblemen zijn van microbrands die steeds groter worden.

Bij Christopher Ward heb ik dit ook wel eens meegemaakt. Vaak na bellen direct goed geholpen daar. Lijkt of mail en ticketsystemen bij snel groeiende bedrijven vaak een achtergesteld kindje is ofzo.

Ik heb in de klantenservice gewerkt bij een niet nader te noemen (extreem) snel groeiend bedrijf
en geloof me, het is niet achtergesteld.

Vaak verzuipen dit soort bedrijven in de mails en tickets, en omdat klanten dan niet op tijd geholpen worden, maken ze er nog één, en dan krijg je een soort van sneeuwbaleffect.

Loopt dan vaak uit de hand omdat de aanwas en training van nieuw personeel het verloop en groei die ondertussen gewoon doorgaat niet bijhoudt.

Als je belt heb je gewoon het voordeel dat je direct iemand spreekt en gelijk geholpen kan worden (als dit mogelijk is) , je bent dan ineens niet ‘onderaan de stapel’.

2 likes